آموزش‌ بازیبازی

بهترین کلاس دیابلو ۴ کدومه؟ راهنمای کامل کلاس‌های بازی Diablo 4

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار نسخه جدید دیابلو منتشر شد ولی به همراه خودش سوالات زیادی رو به وجود آورد. در بازی Diablo 4، پنج کلاس وجود داره: Brabarians ،Necromancer ،Sorcerer ،Rogue و Druid. هر کلاس یک مکانیک منحصر به فرد داره، همراه با درخت مهارت‌هایی (Skill Tree) که مجهز به انواع مهارت ها و جادوها هستن. سبک بازی هر کلاس متفاوته ، اما کدوم از این کلاس‌ها بهترین کلاس برای شماست؟ در این راهنمای Diablo 4، به توضیحات لازم برای هر یک از این کلاس‌ها می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم تصمیم آگاهانه‌تری در مورد کلاس اصلی بعدیتون تو این سری بگیرید. تا آخر این مطلب با بنچفا همراه باشید.


بهترین کلاس بازی Diablo 4 چیه؟

در زمان عرضه Diablo 4، پنج کلاس برای شما در دسترسه و همشون سبک بازی منحصر به فرد خودشون رو دارن. اما قبل از شروع بازی و انتخاب کلاس مد نظرتون، ممکنه این سوالو از خودتون بپرسید که: حالا کدوم کلاس از همه برام بهتره؟

بزارید اول از همه جواب این سوال رو اینطوری بدم: هیچ جواب ثابتی برای این سوال وجود نداره :)

اگرچه انتظار داریم که تغییرات نسبت به قدرت کلاس‌ها و ساختارها یکم بالانس تر بشه .به عنوان مثال، بلیزارد در زمانی دست به تغییرات در آیتم‌هایی که برای ساختن بیلد Whirlwind کلاس Barbarians کلیدی بودن زد. بنابراین، بهتره از انتخاب کلاس برای یک بیلد خاص خودداری کنید و به جاش، براساس کلاسی که بیشتر بهش علاقه‌مندید تلاش و انتخاب کنید. در غیر این صورت، وقتی نتونید اون مدلی که میخواید بازی کنید، طبیعتاً بازی اونطوری که باید به دلتون نمی‌شینه.

راهنمای کلی کلاس‌های بازی Diablo 4

آيا کلاس‌های بازی دیابلو ۴ نسبت به همدیگه برتری دارن؟

این سؤال دیگه خیلی کلیه، مگه نه؟ کدوم کلاس Diablo 4 در حال حاضر از بقیه قدرتمندتره؟ و به‌علاوه، از بازی کردن با کدومشون لذت بیشتری می‌برید؟ همونطور که قبلاً اشاره کردیم، از لحاظ قدرت، تمام کلاس‌ها در بخش‌های پایانی بازی خوب عمل می‌کنن. Brabarians ،Necromancer، Sorcerer ،Rogue و Druid همگی مزیت‌های بسیار قوی دارن که می‌تونن شما رو از طریق World Tier 4 و سخت‌ترین دانجن‌ها به سمت پایان بازی هدایت کنه.

در کل برخی از کلاس‌ها در اوایل بازی قدرتمندترن (Sorcerer و Necromancer) و برخی از کلاس‌ها هم از ابتدا نسبتاً ضعیفن (Barbarians و Druids). با این حال، علیرغم این معروفیت اوایل بازیشون، به‌نظر می‌رسه Barbarians و Druids کلاس‌های قدرتمندتری در بازی Diablo 4 در بخش‌های پایانی بازی باشن.

هر کلاس مزایا و معایب خودشو داره، بنابراین بهترین کلاس برای شما اونیه که باهاش راحت باشید و هنگام استفاده از توانایی‌هاش به مشکل بر نمیخورین. شما زمان بسیاری رو با شخصیتتون صرف خواهید کرد، بنابراین انتخاب چیزی که با مود شما یکیه، خیلی مهمه.

خوشبختانه، Diablo 4 در حال حاضر بیشتر الگوهای فانتزی کلاسیک رو در بر می‌گیره (به‌جز یک جنگجوی مقدس)، بنابراین پیدا کردن چیزی که به علاقتون می‌پردازه قرار نیست زیاد سخت باشه. بنابراین اگه نیاز به کمکی برای تصمیم‌گیری دارید، به بخش راهنمای کلاس Diablo 4 برید و توضیحات دقیق‌تری رو مطالعه کنید.

راهنمای کلی کلاس‌های بازی Diablo 4

بهترین کلاس بازی Diablo 4 برای پلیرهای تک نفره کدومه؟

احتمالاًRogue  برای پروپلیرهایی که می‌خوان تنها بازی کنن، بهترین کلاسم حسوب میشه حتی اگه در پایان بازی باید برای رقابت با Barbarians بیشتر تلاش کنید.

به عنوان یک Rogue، شما، مخفی‌کار و قادر به نبرد در دو حالت نزدیک و دور هستید. همچنین، شما چندگانه‌ترین کلاس هستید که تنوع بسیاری از بیلدها رو شامل میشه. شما به راحتی قابل کشتن هستید که می‌تونه کلاس شما رو برای دفاع کردن دشوار کنه، اما وقتی که تمرین کنید، می‌تونید به تنهایی با یک ارتش از هیولاها مبارزه کنید بدون اینکه سرعتتون پایین بیاد. البته، مانند بخش “بهترین کلاس برای شما چیه”، پاسخ دقیقی برای این سوال وجود نداره. شما می‌تونید با تمام پنج کلاس به صورت تنها بازی کنید، و در Diablo 4 کلاس ساپورت وجود نداره، ولی خب می‌تونید  چنین بیلدی رو داشته باشید.

بررسی بازی دیابلو ۴ رو می‌تونید در بنچفا بخونید.

بهترین کلاس برای مبتدی‌ها در بازی Diablo 4 کدومه؟

آسان‌ترین کلاس برای مبتدی‌ها و تازه کاره ا، انتخابی بینNecromancer  و Barbarians می‌تونه باشه، و البته که هرکدوم مزایا و معایب خودشون رو دارن.

برای پلیلرهای Necromancer، بهترین مزیت، ارتشی از اسکلتون‌هاعه که در دسترس شما قرار داره. این مینیون‌ها در کنار شما به همراه شما به مبارزه می‌پردازن و بسته به بیلد شما، می‌تونن ضربات بسیار بالایی رو وارد کنن. برای یک پلیر تازه کار، امکان استفاده مداوم از Ally‌ها و هوش مصنوعی بازی به عنوان یک فرار از استرس می‌تونه خیلی کمک کننده باشه.

معایب این کلاس اینه که در واقع نکرومانسرها دو منبع برای مدیریت دارن، چون که از انرژی Essence و مکانیک منحصر به فرد Corpse برای فراخوانی جادوها استفاده می‌کنن. این موضوع می‌تونه برای بازیکنان جدید کمی سردرگم‌کننده باشه، زیرا Corpseها برخی از مهارت‌ها رو پیچیده می‌کنن.

از طرف دیگه، Barbarians فقط افراد بزرگ و قدرتمندی هستن که سعی می‌کنن بهترینشون رو وسط بزارن تا جهان Sanctuary رو از شیاطین پاک کنن. فانتزی و (بخشی از) سبک بازی برای Barbarians نیز به همین سادگیه. شما بسیاری از زمانتون رو صرف دویدن به سمت هیولاها و لگد زدن به اون‌ها تا مرگشون می‌کنید. اینجا هیچ حیله‌ای وجود نداره. شما خودتان رو نمی‌بینید و به یک خرس تبدیل نمی‌شید. شما یک چکش بزرگ می‌گیرید و هر چیزی رو که می‌بینید می‌شکنید.

با این حال، دو ضعف مهم در مورد Barbarians وجود داره: باربارها یکی از کلاس‌های ضعیف اوایل بازی هستن و هنگامی که نمی‌دونید چه کاری می‌کنید، به‌راحتی می‌تونید کشته بشید. اما حتی این هم پیچیدگی خودش رو داره، زیرا دلیل قدرت بالای Barbarians در انتهای بازی اینه که  تنها کلاسی هستن که می‌تونن همزمان چهار اسلحه رو به دست بگیرن. این به این معنیه که شما باید بیشتر از کلاس‌های دیگه به دنبال تجهیزات باشید و باید قدرت‌های افسانه‌ای قدرتمندتری رو ترکیب کنید. درسته که این موضوع هیجان‌انگیزه، اما همچنین می‌تونه سردرگم‌کننده هم باشه.

راهنمای کلی کلاس‌های بازی Diablo 4

راهنمای کلی کلاس‌های بازی Diablo 4

در ادامه به راهنمای کلاس‌های بازی دیابلو ۴ می‌پردازیم.

کلاس Barbarians

کلاس Barbarians در بازی Diablo 4، جنگجویان شجاعی هستن که به گرما وارد میشن. به عنوان یک Barbarians، مکانیک اصلی شما «Weapon Arsenal»ـه که به شما امکان میده همزمان چهار اسلحه رو در دست بگیرید. برخی از توانایی‌های شما نیاز به نوع خاصی از اسلحه دارن، مثل slicing ، two-handed ، dual-wield یا bludgeoning. اما برای برخی از مهارت‌ها، می‌تونید به صورت دستی اسلحه‌ها رو تعویض کنید تا اثرات مختلفی بر دسترسیتون داشته باشن. با استفاده بیشتر از یک نوع اسلحه، تجربه بیشتری کسب می‌کنید که شما رو با افزایش احتمال ضربات کریتیکال و یا افزایش آسیب در برابر دشمنان ضعیفتر تقویت می‌کنه.

Barbarians نه تنها قادر به تسلط بر اسلحه‌های حمله‌ای هستن، بلکه برای مقابله با هر دشمنی باید سرسخت و قوی باشن. با plethora of shouts و توانایی‌های کاهش آسیب، Barbarians به دلیل پایداری خود بیشتر در محدوده نزدیک عمل می‌کنن.

کلاس Necromancer

کلاس Necromancer یکی از اجزای ثابت سری بازی‌های Diablo عه. به عنوان یک فراخواننده، شما قادر به فراخوانی چند هیولای مرده هستید تا دستورات شما رو انجام بدن و یا مینیون‌های خودتون رو قربانی کنید تا قدرتتون رو افزایش بدید.

مکانیک منحصر به فرد شما «Book of the Dead»ـه که به شما امکان میده ارتش مردگانتون رو شخصی‌سازی کنید و انواع اسکلتون‌هایی که فراخوانی می‌کنید رو انتخاب کنید. می‌تونید به هیولاهای خود سلامتی بیشتر، دمیج بیشتر یا توانایی تحمل آسیب بدید. اگه نمی‌خواید به مدیریت مینیون‌هاتون بپردازید، می‌تونید تصمیم بگیرید برخی یا همه مینیون‌هاتون رو قربانی کنید تا یک نوع باف به دست بیارید.

نکرومانسرها منبع منحصر به فردی دارن که کلاس‌های دیگر ندارن: Corpses – که، همونطور که حدس می‌زنید، وقتی دشمنان می‌میرن، ازشون جنازشون به جا می‌مونه. همچنین شما به اسانس (Essence) نیاز دارید که به طور مشابهی به مانا استفاده میشه و به شما امکان میده توانایی‌های عادیتون رو فعال کنید، اما برای استفاده از مینیون‌ها، به جسد نیاز خواهید داشت. اگه تنها بازی می‌کنید، همچنین می‌تونید جسد مرده رو منفجر کنید.

کلاس Rogue

Rogueها کارشناسان ماهری هستن که می‌تونن در نبردهای دور یا نزدیک تخصص داشته باشن. (اگه در Diablo 3 بازی کرده‌ باشید، این کلاس شبیه‌ترین کلاس به دیابلو ۴ برای شماست)

مکانیک منحصر به فرد کلاس شما، Specialization که توانایی‌ها و سبک بازی اصلی شما رو تغییر میده. سه تخصص مختلف وجود داره: Combo Points، Inner Sight و Preparation.

Combo Points باعث افزایش خروجی دمیج برخی از توانایی‌های شما میشه و با افزایش تعداد تیرهای شلیکی یا افزودن احتمال ناک داون کردن حریفتون، نحوه عملکردشون رو تغییر میده. Inner Sight به شما در هنگام حمله به دشمنان مشخص شده، برای مدتی کوتاه انرژی نامحدود رو فراهم می‌کنه. Preparation به شما این امکان رو میده بعد از خرج کردن بسیاری از منابع اصلی، از قدرت‌های نهاییتون به دفعات بیشتری استفاده کنید.

Rogue یک کلاس قابل حرکته که به شما امکان مخفی‌شدن، تله‌ها و باف‌ها رو میده که به شما امکان میده با هر نوع دشمن مقابله کنید. شما قادر به ورود و خروج از نبردها با ترکیبی از حملات دور، نزدیک و مخفی هستید.

کلاس Sorcerer

Sorcerer نمونه‌ای استاندارد از caster یا جادوگر در دنیای فانتزیه. با استفاده از قدرت‌های جادوی آتش، رعد و برق، و یخ، می‌تونید دشمنانتون را نابود کنید. اگه می‌خواید هایدرای آتشی ایجاد کنید یا زنجیره‌ای از رعد و برق رو رها کنید، می‌تونم بگم که این کلاس براتون بهترین انتخابه.

مکانیک منحصر به فرد کلاس شما «Enchantment» عه که توانایی‌های شما رو با افکت‌های فعال قدرتمندی که وقتی اون‌ها رو در جایگاه‌های Enchantmentتون قرار میدید، بدون نیاز به قرار دادنشون در نوار دسترسی یا خرج کردن مانا براتون فعال میشن. به عنوان مثال، می‌تونید با استفاده از مانا یک چیزی شبیه به آتش رو شلیک کنید تا ضربه‌های بزرگی رو به دشمناتون بزنید. اما همچنین می‌تونید شبه آتشی رو در یکی از جایگاه‌های Enchantment قرار بدید که باعث میشه دشمنانتون به هنگام مرگ منفجر بشن.

به عنوان یک جادوگر، شما کمی ضعیف‌تر از کلاس‌های دیگه هستید، اما شما مجموعه‌ای از توانایی‌های دفاعی دارید که می‌تواند شما رو (تا مدتی) مستحکم در مقابل نابودی کنه. خودتون در یخ بپوشونید، بدنتون رو با آتش بپوشونید یا به سرعت از خطر فرار کنید.

راهنمای کلی کلاس‌های بازی Diablo 4

کلاس Druids

Druidها در Diablo 3 حضور نداشتن، اما از دیابلو ۲ در جهان دیابلو وجود داشتن. به عنوان یک دروید، شما shapeshifterهایی هستید که می‌تونید به یک خرس وحشی وحشی یا یک گرگ وحشی خبیث تبدیل بشید و در عین حال خشم طبیعت رو به کار ببرید تا دشمناتون رو شکست بدید. مکانیک منحصر به فرد کلاس شما Spirit Animal systemـه که به شما بافی مثل توانایی‌ها و افزایش آمارها  میده.

نکرومانسرها تنها فراخواننده‌ها در Diablo 4 نیستن، چون که به عنوان یک دروید هم می‌تونید همراهانتون رو به کمکتون فرا بخونید. گرگ‌ها، کلاغ‌ها و ریشه‌ها رو به کمکتون در شکست دادن شیاطینی که سر تا سر Sanctuary پراکنده هستن بیان. همچنین قادر هستید برخی از اتفاقات مهلک طبیعت رو فرا بخونید، مثل یک طوفان تا دشمنانتون رو از سر راه بردارید. درکل Diablo 4 از نظر کلاس‌ها نسبت به باقی گیم‌های این سبک پیچیدگی کمتری داره. ولی با این حال انتخال کلاس مورد نظر آسون‌ترین بخش این عنوان محسوب میشه و ماهر شدن داخلش، زمان زیادی میبره. پس زیاد سخت نگیرید و با هر کدوم بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید بازی رو شروع کنید.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×