محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخباراخبار بازی هابازی

بازی Lies of P؛ راهنمای تازه کارها

Lies of P یک بازی چشم نوازه که داخلش در شهری الهام‌گرفته از لندن به نام Krat حرکت می‌کنید و عروسک‌های مکانیکی رو نابود می‌کنید. این بازی در سبک بازی‌های شرکت From Software ساخته شده (خیلی ساده‌تر بخوایم بگیم همون سولزلایک خودمون) و پر از مبارزات کند و نیازمند دقته که دفاع کردن و جاخالی دادن رو می‌طلبن. علاوه‌بر این، این عنوان به این دلیل Lies of P نام‌گذاری شده که در این بازی به عنوان Pinocchio بازی می‌کنید. بله، دقیقا همون پینوکیوی معروف که هممون باهاش خاطره داریم. این بار با یک پسر بچه‌ی مظلوم و ساده سرو ار نداریم. در این راهنما قصد داریم تا با توضیح موارد ابتدایی و یک سری نکات، ارتباط برقرار کردن با این عنوان رو برای شما آسون‌تر کنیم. پس تا آخر همراه بنچفا باشید.


حواستون به بلاک کردن تو Lies of P باشه!

«Lies of P» رو می‌‎‌تونیم ترکیبی از دو عنوان Bloodborne و Sekiro بدونیم چرا که علی‌رغم شباهت‌های ظاهری بسیار به Bloodborne از مکانیزم‌های سکیرو استفاده می‌کنه و بازی بیشتر حول محور دفع کردن می‌چرخه.

در بازی Lies of P، شما می‌تونید از حملات دشمن فرار کنید و این کاریه که زمانی که قرمز میشن و عملاً دفع ضرباتشون غیرممکن میشه باید انجامش بدید. اما از اون سمت بازی شما رو تشویق می‌کنه که به جای اینکار از سلاحتون برای دفاع کردن استفاده کنید. همیشه بعد از دفاع کردن استفاده از روش کانتر اتک خیلی راحت‌تر و سریع‌تره. به همین ترتیب، در بازی Lies of P می‌تونید به سرعت از حمله به فاز دفاعی تغییر حالت بدید. از طرف دیگه، وجود داشتن آپشن جاخالی دادن یا همون Rolling علاوه‌بر داشتن خصوصیات دفاعی، به شما فرصت حمله کردن رو هم میده. وقتی که هنگام بلاک کردن ضربه بخورید، میزان آسیب وارده به مقدار خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کنه و در کنارش افکت Guard Regain رو دریافت می‌کنید. Guard Regain به شما این فرصت رو میده تا بخشی از آسیبی که بهتون وارد شده رو بازیابی کنید و این مکانیک یکی از مواردیه که باعث بهتر شدن این بازی شده. البته که می‌تونید راه ساده‌تر رو انتخاب کنید و با جاخالی دادن سعی کنید از زیر حملات فرار کنید، اما یک اشتباه کافیه که ۱۰۰ درصد دمیج رو بجای مقدار کمی ازش دریافت کنید.

حواستون به تایمینگ بلاک هاتون باشه!

اگر بلاک کردن رو همون زمانی که دشمن بهتون ضربه میزنه انجام دادید بهتون تبریک میگم. شما به نحو احسنت اون حمله رو دفع کردید که داخل بازی Perfect guard نام داره. هنگام Perfect guard، شما نه تنها هیچ آسیبی از حمله‌ای که بهتون وارد شده دریافت نمی‌کنید بلکه ممکنه دشمنتون رو Stagger هم کنید. بعد از چند بار که به خوبی حملات دشمن رو دفع کردید، نوار سلامتی بالای سرش به رنگ سفید در میاد و نبض میزنه. در این زمان اگه بتونید ضربه‌ای دقیق و شارژ شده بزنید دشمنتون به گونه‌ای تضعیف میشه و می‌تونید آسیب زیادی بهش وارد کنید. این روش در مقابل باس‌ها خیلی بهتون کمک می‌کنه پس سعی کنید تا الگوی حملاتشون رو یاد بگیرید و از این روش استفاده کنید.

آیتم هیلینگ در Lies of P

سلول پالس (Pulse Cell) آیتم درمانی شما در Lies of P محسوب میشه، و هر بار که در یکی از مخزن‌های (Stargazers) استراحت می‌کنید، تعداد زیادی شارژ (هر چه بازی جلوتر میره بیشتر می‌شن) بدست میارید. با این حال، این تنها راه برای شارژ مجدد نیست. وقتی که دیگه تمامی Pulse Cellهاتون رو استفاده کردید هر آسیبی که وارد می‌کنید به آهستگی به شارژ شما اضافه می‌کنه. هنگامی که نوار رو دوباره پر کنید، یک شارژ Pulse Cell به دست میارید. این به این معنیه که مجازات استفاده‌ کامل ذخیرتون مرگ نیست. به همین دلیل باید با دقت بازی کنید تا بتونید شانس دوباره‌ای بدست بیارید.

بعضی وقتا دوییدن می‌تونه بهتر از راه رفتن تو Lies of P باشه!

بعضی وقتا دوییدن می‌تونه بهتر از راه رفتن تو Lies of P باشه!

ارگو (Ergo) پولیه که از کشتن دشمنان در Lies of P به دست میارید، و نقریبا برای خرید هر چیزی ازش استفاده می‌کنید. از خرید سلاح‌های جدید گرفته تا ارتقاء شخصیت و غیره. همچنین تمام ارگویی که در دست دارید رو هنگام مرگ از دست میدید و باید با برگشتن به مکانی که مردید اونهارو دوباره جمع‌اوری کنید. این امر در بازی‌هایی مثل Lies of P به اندازه‌ای معموله، اما در این بازی کمی داستان فرق می‌کنه. هر بار که در راه به سمت بازیابی ضربه می‌خورید، بازی مقدار ارگویی که می‌تونید بازیابی کنید رو کاهش میده، بنابراین منطقیه که به سرعت به جسدتون برگردید و تا حد امکان از مبارزه خودداری کنید. با این حال، اگه ضربه بخورید، می‌تونید بخشی از ارگو رو با کشتن دشمنان برگردونید. این قضیه یجورایی مثل سیستم ریسک و پاداش میمونه و بازگشت به جایی که مردید رو کمی هیجان انگیز‌تر میکنه. خوشبختانه، هر ارگویی که هنگام مرگ در مقابل یک Boss از دست دادید، در خارج از منطقه‌ی باس فایت قرار داده میشه.

استفاده از اسلحه به همین سادگیا نیست!

زمانی که از سلاح خود برای دفاع کردن یا حمله در Lies of P استفاده می‌کنید، دوامی که داره به تدریج کم و کمتر میشه. شما می‌تونید این دوام رو با استفاده از آیتم (Grinder) که در اوایل بازی به دست میارید دوباره بازیابی کنید. حتی هنگامی که در میان مبارزه هستید هم Durability اسلحه‌ی شما کامل پر میشه و می‌تونید به جنگیدن ادامه بدید. این نکته از اون دست نکته‌هاست که اگر حواستون بهش نباشه می‌تونه براتون حسابی دردسر ساز بشه و شمارو از پیشرفت بازداره. اگر Durability شما به صفر برسه، سلاحتون خراب میشه و آسیبی که وارد می‌کنه به کمترین حالت ممکن می‌رسه و عملاً سختی فایت رو براتون دوچندان می‌کنه. از همه مهم‌تر، اگه سلاحتون به این وضع دچار بشه دیگه به راحتی نمی‌‎تونید از Grinder برای تعمیر کردنش استفاده کنید و برای این امر باید به سراغ Stargazerها برید.

صبر، کلید موفقیت در بازی Lies of P

صبر، کلید موفقیت در بازی Lies of P

اگه بخوایم راجع به باس‌های بازی Lies of P صحبت کنیم، می‌تونیم بگیم که گاهی اوقات می‌تونن واقعاً سخت باشن و برامون چالش ایجاد کنن. به ویژه اگه بخواید بی برنامه و با حرکات رندوم سعی کنید که باس‌های خاصی رو شکست بدید. هر کدوم از دشمنان موجود در بازی Lies of P، چه معمولی و چه باس‌ها از الگوهای خاصی برای حمله کردن استفاده می‌کنن. با صبور بودن، یادگیری این الگوها و انجام حرکات حساب شده کار راحت‌تری رو برای شکستشون خواهید داشت. برای شکست دادن باس‌هایی مثل Scrapped Watchman یا Fallen Bishop Andreus، واقعاً باید با دقت حملاتشون رو تماشا کنید و برای چند حمله اول عقب نشینی کنید، شرایط رو بررسی کنید و بسنجید. حرکاتشون رو تحلیل کنید و سپس وارد منطقه خطر بشید. در کنار این موارد باید بلاک کردن هم عجله‌ای نداشته باشید. هنگامی که الگو و پترن حرکات دشمن مقابلتون رو یادگرفتید، می‌تونید با خیال راحت برای Perfect Guard اقدام کنید. پس صبر کلید همه چیزه. تنها زمانی که احساس کنید که زنده ماندن در برابر حرکاتشون مشکلی نیست، سعی کنید ضرباتتون رو وارد کنید. احتمالا این عقب نشینی کمی حوصله سربر باشه، اما وقتی که اشراف کامل به مبارزه داشته باشید چنگیدن براتون راحت‌تر و لذت بخش‌تر میشه.

خرید اسلحه در بازی Lies of P

در بازی Lies of P، شما اولین سلاح و دسته‌تون رو زود دریافت می‌کنید. شما این سلاح رو به صورت رایگان دریافت می‌کنید، اما می‌تونید دو سلاح و دسته دیگه که انتخابشون رو رد کرید رو به محض پیدا کردن اولین فروشنده بخرید.

هر سلاح و دسته دارای یک توانایی مرتبط با خودشه، و شما می‌تونید این توانایی‌ها رو با شارژ کردن و هزینه کردن از فیبل (که از طریق وارد کردن آسیب به دشمنان کسب میشه) فعال کنید. این توانایی‌ها از حملات قوی گرفته تا آغشته کردن سلاحتون به عنصری خاص و یا افزایش توانایی‌های دفاعیش رو شامل می‌شن.

در نهایت، شما یک سیستم ساخت سلاح رو باز می‌کنید که به شما اجازه میده که سلاح‌ها و دسته‌ها رو با هم ترکیب کنید و تطبیق بدید (به همراه توانایی‌هاشون). به دلیل چنین مکانیزمی، شما همیشه علاقه به این رو دارید که رنج زیادی از سلاح‌ها رو برای خودتون طراحی کنید و آماده داشته باشید تا هر زمانی که خواستید و نیاز بود ازشون استفاده کنید.

خرید اسلحه در بازی Lies of P

Handle هم نقش مهمی ایفا می‌کنه!

اگه بخوایم در مورد دسته‌های سلاح‌ها و ترکیب و تطبیقشون بگیم، باید اینطوری گفت که دسته یا همون هندل شما تعیین می‌کنه که چه ویژگی و چه قابلیت‌هایی داشته باشه. اگه روی Motivity (قدرت) سرمایه گذاری زیادی می کنید، اما در عین حال از سلاح‌های سنگین و کند خوشتون نمیاد، می تونید یک Fast blade رو با یک دسته سنگین جفت کنید. دسته اصلی fast blade ممکنه در بخش قدرت نمره‌ی C رو داشته باشه، در حالی که دسته سنگین دارایB  در Motivity هست که میزان آسیبی که در هر حمله وارد می‌کنید رو بیشتر می‌کنه و در عین حال سرعت خودش رو تا حدودی حفظ می‌کنه. این سیستم واقعاً جالبه و در عین حال پیچیدست و به شما امکان میده سلاح کاملی رو بسازید که با سبک بازی شما و مواردی که قبلا ارتقا دادید، مطابقت داشته باشه. با پیشرفت در بازی، حتی می‌تونید دسته‌های خود را در شاپ داخل هتل ارتقا بدید، به عنوان مثال نمره و درجشون رو از B به A افزایش بدید.

در کل Lies of P نسبت به بقیه‌ی بازی‌های این سبک پیچیدگی کمتری داره و به گونه‌ای نیست که فقط خوره‌های سولزلایک بتونن ازش سر در بیارن. اما از اون طرف کانسپتی که سازنده داخل این عنوان پیاده کرده به نوعی جالبه و یجورایی نظرمون رو راجع به پینوکیو عوض می‌کنه:). امیدوارم این راهنما در حد خودش براتون اثربخش بوده باشه.

‫۳ نظر

  1. برای منی ک تروفی همه سری سولز و سکیرو و بلادبورن و الدن رینگو روی اکانتم دارم‌، این بازی بازم سخته البته روی‌ بعضی از باس فایتا ، اینم بگم واقعا طبق نوشته نویسنده این بازی ترکیب سکیرو و بلادبورن هست ،هم سریع باش و هم دفع کن و ب موقعه ضربه بزن ونکته مهم ؛؛؛؛؛ فقط صبر کردن

      1. سلام واقعا بازی سختی مخصوصا سه برادر که باید باهاشون مبارزه کنی خیلی نامردی من که اونجا موندم هر سه تاشون ریختن سرم جرم دادن تا اونجا با بدبختی رسیدم شاید بعدا حال داشتم ۱۰۰بار دیگه بمیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×