آموزش‌ بازیاخباراخبار بازی هابازی

راهنمای بازی Spider-man 2؛جامع‌ترین راهنمای بازی اسپایدرمن ۲

بعد از چند سال انتظار بالاخره بازی Spider-man 2 هم در تاریخ ۲۰ اکتبر برای PS5 منتشر شد. با توجه به بررسی‌ای هم که چندی پیش از این عنوان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگه با سیستم مبارزات عناوین قبلی استودیوی Insomniac آشنایی داشته باشید، قطعا تو این بازی هم به مشکل نمی‌خورید. اما با توجه به تغییراتی که شاهدش بودیم، اینکه برای بازی کردن نیاز به یکسری اطلاعات داشته باشید چیز عجیبی نیست. برای همین هم چند تا مورد رو سعی کردم برای کسایی که دنبال این اطلاعات هستن توضیح بدم. پس تا آخر راهنمای بازی Spider-man 2 همراه بنچفا باشید.

راهنمایی برای دفع کردن در بازی Spider-man 2

Parry کردن یکی از مهم‌‌ترین موارد اضافه شده به Spider-man 2 محسوب میشه، که ممکنه اول‌های بازی کمی تایمینگ دقیقی رو نیاز داشته باشه. برای حل کردن این موضوع هم یک نکته‌ای وجود داره و اون هم اینه که : به رنگ نشانگر حس عنکبوتی توجه کنید، نه انیمیشن حمله. اگه بخواید به حرکات و انیمیشن حملات دقت کنید ممکنه از اون چیزی که فکر می‌کنید زودتر یا دیرتر ضربه بخورید، اما نشانگر حس عنکبوتی دقیق‌ترین زمان برخورد رو بهتون نشون میده. برای این کار هم فقط کافیه که L1 رو فشار بدید و اگر هم رنگش باب میلتون نیست، داخل تنظیمات می‌تونید تغییرش بدید.

عامل دیگه‌ای هم که هنگام Parry کردن تاثیرگذاره صبور بودنتونه. به لطف سرعت عمل بالای کاراکترهاتون میتونید هر زمانی که بخواید از جاخالی دادن استفاده کنید، اما دفع کردن حرکات قبلی شما رو کنسل نمی‌کنه. برای مثال اگر هنگام مشت زدن نیاز به Parry داشته باشید تا زمانی که مشت زدنتون کامل نشه قادر به انجام این عمل نیستید . شاید در مقابل دشمنان ضعیف زیاد احساس نشه، اما هنگام باس فایت‌ها که ضربات سنگینی رو وارد می‌کنن، همین موارد کوچک می‌تونه تو سرنوشت اون فایت تاثیر گذار باشه.

فست ترول

فست ترول

اگه بازی Spider-man 2 رو در فضای مجازی دنبال کرده باشید، حتما اون کلیپ معروف که برای نشان دادن قدرت PS5 از قابلیت فست ترول داخل این بازی استفاده کرده رو دیدید. اما این قابلیت از همون ابتدای بازی برای شما در دسترس نیست. در واقع تنها زمانی قابل دسترسیه که تعداد معینی از ماموریت‌ها رو در یک منطقه به پایان برسونید، فرقی هم بین یافتن کلکسیون‌ها، گرفتن عکس، یا انجام ماموریت‌های جانبی وجود نداره (اما، برخلاف بازی‌های گذشته، رسیدگی به جرم‌ها تو این بخش جساب نمیشه). شما می‌تونید میزان پیشرفتتون رو ا طریق نوار وضعیت هر منطقه که در بالای تصویر وجود داره دنبال کنید. یعنی در واقع برای فست ترول به هر منطقه باید مقدار خاصی از ماموریت‌های داخلش رو انجام بدید. هنگامی که قفل این قابلیت رو باز کردید، به سادگی نشانگرتون رو دقیقاً در جایی از نقشه که قصد رفتن بهش رو دارید، قرار بدید، مثلث رو نگه دارید، و مرد عنکبوتی شما مستقیماً به اون نقطه میره.

تونل‌های هوایی

خب شاید باز کردن قفل فست ترول کمی سخت و زمان‌بر باشه، اما نگران نباشید. به لطف قابلیت و نوآوری Wing suit که در این نسخه اضافه شده، شما راهی سریع‌تر از تار زدن رو برای حرکت داخل مپ بازی دارید. اما همش همین نیست، داخل بازی تونل‌های هوایی‌ای وجود داره که اگه با قابلیتی که گفتم واردشون بشید سرعتتون از چیزی که فکر می‌کنید بیشتر هم میشه و حتی دیگه نیاز نیست برای رد شدن از رودخانه از تار زدن استفاده بکنید.

خلع سلاح کردن در راهنمای بازی Spider-man 2

یکی از اولین توانایی‌هایی که می تونید قفلش رو باز کنید Web Whipـه که فایده‌های زیادیم داره. بازی‌های گذشته مهارت‌های مختلفی رو برای خلع سلاح انواع مختلف سلاح‌ها داشتن، اما داخل این بازی چنین نیازی ندارید. قابلیت Web Whip به شما امکان این رو میده که انواع اسلحه‌های داخل بازی رو از چنگ دشمناتون در بیارید.

توکن‌های Spider-man 2

توکن‌های Spider-man 2

چه کاستومایز کردن، گجت‌ها یا ارتقاء لباس‌ها، یا باز کردن اکثر قفل‌ها در بازی به توکن نیاز دارن. به هر کدوم که نیاز داشتید با نگه داشتن نشانگر روش و فشار دادن دکمه‌ای، می‌تونید ماموریت‌هایی رو که با انجام دادنشون اون توکن رو بدست میارید پیدا کنید. همچنین می‌تونید به هر ماموریتی در برنامه یا نقشه Friendly Neighborhood Spider-Man نگاه کنید تا ببینید چه مقدار XP و چه نوع توکن هایی به شما پاداش میده. با همه‌ی این‌ها، موارد استفاده‌ی هر توکن از ابتدا مشخص نیست، برای همین به لیست پایین نگاهی بندازید:

قطعات فنی (همون خاکستری‌ها) رایج ترین ارز در بازی هستن. اکثر ماموریت‌ها و ماموریت‌های جانبی مقداری رو به شما میدن، و در اواخر بازی، احتمالاً بیشتر از چیزی که لازم باشه بدست میارید. همچنین این توکن‌ها رو می‌تونید از رسیدگی به جرم‌ها هم دریافت کنید. پس هر موقع که بهشون نیاز داشتید با گشت و گار داخل شهر و سر زدن به جرم و جنایات‌ می‌تونید مقدار مورد نیازتون رو دریافت کنید.

توکن‌های شهر (همون آبی‌ها) با عکس گرفتن، سر زدن به خاطرات مارکو و درخواست‌های برنامه Friendly Neighborhood Spider-Man باز میشن. نسبت به دو ارز دیگه، از ارزش کمتری برخوردارن ولی بازم برای پیدا کردن و بدست آوردنشون گاهی اوقات لازمه تلاش کنیدو.

قطعات فناوری کمیاب (همون زردها) و هیرو توکن‌ها (همون قرمزها) با ارزش ترین منابع بازی هستن. به غیر از مخفیگاه‌های Prowler، تا حد زیادی توسط ماموریت‌هایی که بعداً در بازی ظاهر میشن باز میشن، که اگه بخوام مکان‌هاشونو لیست کنم اسپویل میشه، اما قول میدم که وقتی بهشون نیاز پیدا کنید ارزششون رو می‌فهمید.

در لباس خریدن عجله نکنید

در لباس خریدن عجله نکنید

Spider-man 2 توسط Insomniac ساخته شده، پس از لحاظ لباس‌ با مجموعه‌ی بزرگی رو به رو هستیم. در بازی‌های گذشته، باز کردن قفل لباس‌ها همچنین قفل قطعات مختلفشون رو هم باز می‌کرد که می‌تونستید برای تقویت کاراکترتون ازشون استفاده کنید. در Spider-man 2، ارتقاء و لباس‌ها نه تنها مجزا هستن، بلکه اغلب از منابع یکسانی استفاده می‌کنن. به همین دلیل، خریدشون مخصوصا در اواخر بازی ارزششو داره.  برای باز کردن قفل آخرین آپگرید‌های اکثر موارد مانند گجت‌ها و لباس‌ها، به مقدار زیادی از هیرو توکن‌ها و قطعات فناوری کمیاب نیاز دارید، و اگه تمام پولتون رو برای حریدن لباس‌ها خرج کنید، رسیدن به اون نقطه زمان بیشتری میبره.

گجت‌ها در راهنمای بازی Spider-man 2

در فایت‌ها شما گزینه‌های زیادی برای استفاده دارین و این به راحتی باعث میشه که یکسری از این گزینه‌ها رو فراموش کنید. گجت‌ها یک مثال عالی در این زمینه‌ان. در بازی‌های گذشته، شما موجودی محدودی داشتید که در طول نبرد دوباره پر می‌شد، اما حالا به مرور زمان به‌طور خودکار شارژ میشن. به همین دلیل هنگام استفاده ازشون ترس تموم شدن رو نداشته باشید، چون سرعت پر شدنشون بیشتر از اون چیزیه که فکرشو می‌کنید.

وب گربر

یکی از بهترین ابزارهای ما Web Grabber هست که تارها رو به شکلی خاص به گروهی از دشمنان متصل می‌کنه و اون‌ها رو در یک نقطه جمع می‌کنه. این گجت کمک یادی به زودتر پر شدن ابیلیتی‌های شما می‌کنه، چون که می‌تونید ضربات بیشتری رو به انمی‌ها بزنید و باهاش قدرت‌های الکتریکی مایلز رو زودتر پر کنید.

شورت کات‌ها در راهنمای بازی Spider-man 2

Spider-man 2 گزینه‌های دسترسی زیادی در اختیار بازیکن قرار میده و خیلی‌هاشون هم می‌تونن مفید باشن و در زمان نبرد به کمکتون بیان. بهترین مثال در این مورد، میانبرهای d-pad هستن. در پایین منوی تنظیمات، می‌تونید دستورات خاصی رو روی d-pad تنظیم کنید تا فایت‌ها رو کمی برای خودتون آسان‌تر کنید. برای مثال می‌تونید برنامه Friendly Neighborhood Spider-Man را روی یکی و Photo Gadget را روی دیگری تنظیم کنید، تا دیگه برای استفاده از صفحه لمسی کنترلر دردسری نداشته باشید. البته این تنها به این دو آپشن محدود نمیشه و شما با توجه به نیاز و راحتیتون می‌تونید این دکمه‌ها رو ست کنید و جاهاشون رو تغییر بدید.

در Spider-man 2 چجوری بهتر تار بزنیم؟

در Spider-man 2 چجوری بهتر تار بزنیم؟

یکی دیگه از مشکلاتی که هنگام تار زدن در بازی‌های قبلی وجود داشت، چرخید سر پیچ‌ها بود که خوشبختانه در این عنوان با بازکردن قفل Corner Tether داخل بخش مهارت‌ها می‌تونید خیلی راحت‌تر حرکت کنید و دیگه به در و دیوار نخورید. این ابیلیتی داخل بخش مشترک مهارت‌ها وجود داره و برای رسیدن بهش هم نیازی نیست زیاد تلاش کنید و فقط با بازکردن چندتا از ابیلیتی‌های قبلش می‌تونید قفلش رو باز کنید. برای استفاده ازش هم دکمه‌ی دایره رو در جهتی که ‌می‌خواید نگه دارید و کاراکترتون خیلی سریع و نرم به اون سمت دور میزنه که هنگام بخش‌های تعقیب و گریز بازی خیلی به کمکتون میاد.

لول آپ کردن

همونطور که باهاش آشنایی دارید، با نگه‌داشتن مربع و جهت‌ها در هوا و هنگام تار زدن، کاراکترها حرکات آکروباتیکی رو به اجرا در میارن که نتیجش برای شما دریافت XP هست. طبیعتاً قرار نیست به اندازه‌ی ماموریت‌ها بهتون امتیاز بده اما به قدری هست که اگه نزدیک به لولی بودید کارتون رو راه بندازه.

هیل کردن در Spider-man 2

درسته که وب شوترهاتون برای تار زدن و خلع سلاح دشمنانتون به کار میان، اما این همه‌ی توانشون نیست و هنگام آسیب دیدن باعث هیل شدن شما میشن. این مکانیک با میزان Focus شما در ارتباطه که ازش هم برای ناک‌اوت کردن انمی‌ها می‌تونید استفاده کنید و هم برای دریافت جون اضافی. پس اگه موقع فایت خیلی به دردسر افتادید، سعی کنید کمی فضا برای خودتون ایجاد کنید و با تار زدن به انمی‌ها نوار Focusتون رو پر کنید و باهاشو خودتون رو هیل کنید. در آخر هم همین وب شوترها آپگریدی رو دریافت می‌کنن که به معنای واقعی کلمه با هر ضربه به شما جون اضافه میدن. پس حواستون باشه که هنگام نبردها این Web shooter‌هاتون هستن که به کمکتون میان.

اسپایدر بات

اسپایدر بات

یکی از اسرارآمیزترین کلکسیون های بازی، ربات های عنکبوتی، با پالس های کروی رنگارنگی که در شهر منتشر می کنن، قابل مشاهده هستن. نیویورک پر از کارها و آیتم‌هاییه که باید انجام بدید و جمع آوری کنید، بنابراین ممکنه وسوسه شوید که از کنارشون بگذرید، اما پیشنهاد من بهتون اینه که این کار رو نکنید. اسپایدر‌ بات‌ها از معدود آیتم‌هایی هستن که داخل نقشه برای شما نشان داده نمی‌شن و پیدا کردن دوبارشون کار سختیه.

ماموریت‌های EMF

با گذشت چند ساعت از بازی، توانایی انجام ماموریت های EMF رو بدست میارید، که معمولا٪ هم مینی‌گیم‌هایی هستن که موضوعشون راجع به علم و طبیعته. اما با وجود در دسترس بودنشون از ابتدای بازی، خط داستانی این نوع ماموریت‌هارو تا زمانی که بازی رو به پایان نرسونید، نمی‌تونید کامل کنید. پس وقتتون رو زیاد باهاشون هدر ندید و اعصاب خودتون رو خرد نکنید:).

Flame Questها

ماموریت‌های Flame، یا اگه بخوایم فارسی بگیم شعله شامل ۴ قسمت می‌شن و مخصوص پیتر پارکر هم هستن که حین خط داستانی اصلی به آرامی در دسترستون قرار می‌گیرن. در ک دلایل زیادی برای انجام دادنشون وجود نداره، اما داخلشون اطلاعاتی قرار داره که ممکنه به وقایع بعد بازی و DLCها ارتباط داشته باشه. پس یجورایی ارزشش رو دارن.

تا آخرش صبر کنید!

تا آخرش صبر کنید!

اگر از طرفداران فیلم‌های مارول در ۱۵ سال گذشته هستید (یا حتی باهاشون آشنا هستید)، می‌دونید که همیشه بعد از تیتراژ پایانی چیزهایی برای غافل٬‌گیر شدن وجود داره. صحنه‌های پس از اندینگ Spider-Man 2 هم از این قاعده مستثنی نیستن و اطلاعاتی راجع به ادامه‌ی داستان و یا DLCها رو در خودشون جای دادن.

نتیجه گیری راهنمایی بازی Spider-man 2

در کل Spider-man 2 اونقدرها هم گیج کننده نیست، پس زیاد روند بازی رو سخت نگیرید و از این شاهکار لذت ببرید. من هم تا جایی که می‌تونستم راهنمایی‌های لازم رو بهتون کردم و مثل همیشه می‌دونید که اگه سوالی داشتید در کامنت‌ها به روتون بازه :)

‫۲ نظر

  1. درود
    این بازی رو تازه نصب کردیم روی ps5 و اکانت قانونی بوده ولی زبان منوی بازی ژاپنی ه اصلا هم نمیشه تغییر داد چطور باید منو رو انگلیسی کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×