اخباراخبار بازی هابازی

آیا پلی استیشن پورتال سونی ارزش خرید داره؟

بالاخره زمان عرضه‌ی پلی استیشن پورتال هم رسید، پخش‌کننده از راه دور ۲۰۰ دلاری سونی که به‌طور خاص ساخته شده تا رضایت اشخاصی رو جذب کنه که کنسول PS5شون رو تهیه کردن و بازی‌هایی رو هم خریداری کردن اما از تلویزیون و یا مانیتوری برای بازی کردن برخوردار نیستن. برای فهمیدن ارزش خرید پلی استیشن پورتال سونی تا پایان این مطلب همراه بنچفا باشید.

سلیقه‌ای بودن پلی استیشن پورتال

سلیقه‌ای بودن پلی استیشن پورتال

با هر معیاری، پلی استیشن پورتابل محصولیه که به‌شدت سلیقه‌ایه و وابسته به نوع استفاده‌ست، یا به عبارتی: این کالابه هیچ وجه یک کنسول مستقل نیست. در عوض، پلی استیشن پورتال به شما این امکان رو میده که از طریق شبکه Wi-Fiتون (یا هر شبکه Wi-Fi دیگه) به PS5‌ای که از قبل تهیه کردید متصل بشید و بازی‌هایی رو که روی اون PS5 دانلود کردید از مکان‌های دیگه در داخل خونه بازی کنید. همچنین می‌تونید این دستگاه پورتابل رو به دیگر شبکه‌های Wi-Fi خارج از منزلتون متصل کنید، اما خب آزمایش‌هایی که انجام شده نتیجه‌ متفاوت با این موضوع رو نشون دادن.

صرف نظر از اینکه از کجا وصل می‌شید، بازی از راه دور با این ماهیت قابلیت جدیدی نیست. مدتی زیادیه که می‌تونید از دستگاه‌های موجود مثل موبایلتون هم برای انجام همین کار استفاده کنید، و حتی می‌تونید از کنترلرهای مخصوص تلفن‌های همراه هم استفاده کنید که همین در مقابل پلی استیشن پورتال امکانات بیشتری رو در اختیارتون قرار میده

پس اصلاً پلی استیشن پورتابل سونی دقیقا برای چه کساییه؟ و چرا ممکنه که ارزش خرید داشته باشه؟

پلی استیشن پورتال برای چه اشخاصیه؟

پلی استیشن پورتال برای چه اشخاصیه؟

بخش اول پاسخ به این سوال در کیفیت بالای سخت افزار موجود در پخش کننده از راه دور جدید سونی نهفته‌ست که ممکنه برای بسیاری از کاربران جذاب باشه. البته خیلی از افراد هم به ظاهر غیرعادی این کنسول به همراه کنترلر‌های جداشونده و صفحه نمایش مربعی شکلش اشاره کردن و گفتن که در دست احساس عجیب و غریبی ایجاد نمی‌کنه و خیلی راحته. گریپ‌های کنترلر‌ها با تکسچر خاصی که دارن احساس خوبی رو منتقل می‌کنن. همچنین وزن رضایت بخشی اما نه خیلی سنگین دارن. از نظر وزنی یچیزی شبیه نینتندو اما کمی سبک‌تر.

برخلاف کنترلرهای متصل روی یک موبایل، پورتال ویژگی‌هایی از Dualsense رو حفظ کرده که در زمان عرضه PS5 باعث مورد توجه قرار گرفتنش شد، که از جمله بازخورد لمسی و محرک‌های تطبیقی،که اینکه ببینیم این قابلیت‌ها قرار نیست فراموش بشن خیلی حس خوبیه.

بزرگ‌ترین نقطه عطف فروش بدون شک صفحه نمایش بزرگ ۸ اینچی لمسیه. صفحه نمایش LCD 1080p در عمل عالی به نظر می‌رسه، با رنگ های ظریف و مشکی تیره، که در مکان‌های کم نور بهترین عملکرد خودش رو ارائه میده. از هر لحاظ هم که بهش نگاه کنید، اندازه صفحه نمایش نسبت به موبایل شما برای پخش از راه دور یک پله بزرگ‌تره.

با اجرا روی وای‌فای خانگی، تجربه پلی استیشن پورتال بدون وجود مزاحمت انجام میشه. تجربه هر کاربر ممکنه بسته به قدرت شبکه شما متفاوت باشه، اما چیزی که من متوجه شدم اینه که حتی زمانی که به اتاق‌های مختلف خانه رفت و آمد می‌کنید، با تاخیر قابل‌توجهی مواجه نمی‌شید و تنها زمانی که از محدودتون خارج می‌شید، اتصالتون قطع میشه.

بلندگوهای ارائه شده کاملاً کافی هستن، اما مانند بسیاری از گزینه‌های قابل حمل، بهترین گزینه برای شما استفاده از هدفونه.

پلی استیشن پورتال در چه صورتی ارزش خرید داره؟

پلی استیشن پورتال در چه صورتی ارزش خرید داره؟

بخش دوم پاسخ در مورد اینکه پلی استیشن پورتابل چه کسی رو هدف قرار میده در مورد نحوه تعامل شما با بازی کردن در منزلتونه. بخش بزرگی از پلیرها، خواهان این هستن که که بتونن با راحتی بیشتر هرجای خونه که خواستن به بازی کردن بپردازن.

اگه مانیتور و یا تلویزیونتون رو با خانواده یا شخص دیگه‌ای به اشتراک می‌گذارید و یا به هر دلیل دیگه‌ای داخل خانه دسترسی به صفحه نمایش برای کنسولتون ندارید، اینجاست که پورتال به کمکتون میاد و این مشکل رو حل می‌کنه. یا حتی اگه از اون دسته افراد هستید که دلتون می‌خواد قبل از به خواب رفتن داخل فضای مجازی بگردید و یا بازی کنید باز هم پورتال به کارتون میاد. البته خب من کسی نیستم که شمارو به این کار تشویق کنم :).

یکی از جنبه‌های این دستگاه که کمتر مورد بحث قرار گرفته، استفاده ازش برای بازی کردن به صورت کو-آپه. برای مثال در نظر بگیرید که قصد بازی کردن بازی‌هایی از قبیل A Way Out و یا It Takes Two رو دارید اما یکی از شما به هر دلیلی باید در قسمت دیگه‌ای از خانه مشغول باشه یا حواسش به غذای روی گاز باشه:). علاوه‌بر این، حتی می‌تونید از این دستگاه برای کنترلر دوم استفاده کنید و مطمئن باشید که شمارو تو این زمینه ناامید نمی‌کنه. البته این‌ها از مزیت‌های کوچک این کنسول هستن و به تنهایی دلیل نمیشن که شما ۲۰۰ دلار رو خرج چنین دستگاهی بکنید.

قیمت این دستگاه در مقایسه با محصولات مشابه

قیمت این دستگاه در مقایسه با محصولات مشابه

دنیای بازی در سال‌های اخیر فعالانه به سمت افزایش گزینه‌های موبایلی حرکت کرده، و قطعا کم و بیش شما هم در این مسیر با بقیه‌ی افراد همراه شدید و اطلاعاتی ازش دارید. فرقی نمی‌کند بازی‌های موبایل زیادی بازی می‌کنید، عناوین نینتندو رو در سوییچتون تجربه می‌کنید، یا به سراغ پیسی‌های قابل حملی مانند Steam Deck یا جایگزین دیگه‌ای رفتید، چیزی که مهمه اینه که حالا به جز مانیتور و یا تلویزیون شما، راه‌های زیادی برای تجربه‌ی با کیفیت عناوین مورد علاقتون وجود داره.

پلی استیشن پورتال نسبت به بسیاری از این گزینه‌ها قیمت ارزان‌تری داره، اما این پایین‌تر بودن قیمت بر این فرضه که شما از قبل کنسول PS5 رو تهیه کردید. اگه بازی‌های زیادی رو خریداری کردین اما دسترسی به نمایشگر ندارید و یا یک جا ماندن هنگام بازی کردن براتون سخته، قطعا پلی استیشن پورتال می‌تونه راه حل این مشکلتون باشه. این جذابیت ممکنه مخصوصاً برای والدین پرمشغله، افرادی که در خانه تنها یک تلویزیون دارن، یا کسانی که ترجیح میدن روی یک صفحه نمایش کوچکتر و قابل حمل بازی کنن، زیاد باشه.

جمع‌بندی ارزش خرید پلی استیشن پورتال

اگه جزو افرادی که درباره‌شون صحبت کردیم نیستید، عاقلانه‌ترین کار اینه که سراغ خرید پلی استیشن پورتال نرید، مگه اینکه خوره تکنولوژی باشید و دلتون بخواد چنین گجتی رو داشته باشید. این دستگاه به عنوان یک کنسول نوین در صنعت گیمینگ وارد بازار نشده و صرفاً یک افزونه محسوب میشه. با این حال، برای کسی که از ایده لذت بردن از بازی کردن در هر کجای خانه خوشش میاد، پورتال بهترین راهیه که من برای انجام این کار بهش پیشنهاد می‌کنم، و تجربه‌ای رو ارائه میده که بسیار نزدیک به چیزیه که شما می‌خواید مستقیماً در بازی با کنسول PS5 دریافت کنید.

‫۳ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×