اخباراخبار بازی هابازیمعرفی بازی

بهترین ریمیک (Remake) بازی‌های در دست ساخت! از سایلنت هیل تا ویچر

اغلب اوقات ریمیک بازی‌ها نسبت به ریمسترها هیجان‌انگیزترن، اون هم به این‌دلیل که پاشون رو فراتر از نرخ فریم و وضوح تصویر می‌گذارن و دست به تغییرات گسترده‌تری می‌زنن. در بهترین حالت، استودیوها تجربیات کلاسیک رو به روش‌های جدید و هیجان‌انگیزی دوباره طراحی می‌کنن، لبه‌های ناهموار رو از بین می‌برن و به نوعی فاکتورهای x ناملموس رو حفظ می‌کنن که طرفداران رو در وهله اول عاشق این عناوین می‌کرد.

دست‌کم، ریمیک‌ بازی‌ها راهی عالی برای تجربه‌ی دوباره‌ی خاطرات قدیمی رو در اختیار پلیرهای امروزی قرار میدن. رونق بازسازی هم در سال‌های اخیر به حدی رسیده که پیگیری همه پروژه‌های در حال انجام کار سخت‌تر میشه. خوشبختانه، ما تعداد زیادی از ریمیک‌های اعلام‌شده (نه ریمستر) رو که می‌تونستیم پیدا کنیم، جمع‌آوری کردیم و اون‌ها رو در یک فهرست، به ترتیب زمانی بر اساس زمان انتشار، براتون لیست کردیم. البته این لیست امکان دریافت آپدیت‌ هم داره پس برای اطلاع از ریمیک بازی‌های جدید در دست ساخت همراه بنچفا باشید.

ریمیک بازی‌های جدید: بازی Persona 3 Reload

بازی Persona 3 Reload

یکی از موارد لیست ریمیک بازی‌های جدید بازی Persona 3 به حساب میاد. این بازی سری اسپین‌آف Shin Megami Tensei رو به حیوان محبوب امروزی تبدیل کرد و در موتور Unreal Engine از ابتدا بازسازی میشه. این موضوع با ویژگی‌هایی مانند نحوه ارائه و گیم‌پلی که به Persona 5 نزدیک‌تر میشه، صداپیشگی جدید انگلیسی و داستان‌های جانبی اضافی که بازیگران رو پر می‌کنه، مملو شده. Reload به‌عنوان بازسازی نسخه اصلی Persona 3 به حساب میاد، بنابراین در حالی که هنوز تغییرات روایی Persona 3 FES رو حفظ می‌کنه، گزینه قهرمان زن از نسخه PSP رو شامل نمیشه.

Final Fantasy VII Rebirth در لیست ریمیک های در دست ساخت

Final Fantasy VII Rebirth در لیست ریمیک‌های در دست ساخت

قسمت دوم Final Fantasy VII Remake فراتر از Midgar و به قلمروی ناشناخته حرکت می‌کنه. مطمئناً، ما احتمالاً از مکان‌های تثبیت‌شده‌ای مثل Gold Saucer بازدید می‌کنیم و با نسخه‌های جدیدی از دوستان قدیمی روبرو می‌شیم، اما داستان Rebirth می‌تونه مسیرهای جدیدی رو بر اساس رویدادهای Remake انجام بده. تا زمانی که مینی‌گیم اسنوبورد دست نخورده باقی بمونه، ما هیجان‌زده‌ایم که ببینیم Square Enix چه تغییراتی رو در سر داره.

ریمیک بازی‌های جدید: بازی Silent Hill 2

ریمیک بازی Silent Hill 2

یکی از موارد لیست ریمیک بازی‌های جدید بازی سایلنت هیل ۲ محسوب میشه. تیم Bloober در حال احیای Silent Hill 2 با پوششی مدرنه. ممکنه ذهن‌های پشت لایه‌های ترس و رسانه بیشترین سابقه انتقادی رو نداشته باشن، اما امیدواریم کار با یک الگوی تثبیت‌شده (و بهتر) نتایج مثبت بیشتری به همراه داشته باشه. خیلی خوبه که نسخه مدرنیزه شده خوبی از Silent Hill 2 بعد از پورت HD کم فروغ ۲۰۱۲ داشته باشیم. پنجره انتشار Silent Hill 2 همچنان در مه پوشانده شده، اما ابتدابه عنوان انحصاری کنسول پلی استیشن ۵ و سپس برای رایانه شخصی عرضه میشه.

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic

افشای این که مسلما بهترین بازی جنگ ستارگان تا به حال در حال دریافت یک بازسازی بسیار مورد نیاز بود، طرفدارانش رو وادار کرد که به شادی از جاشون بلند شن. متأسفانه، توسعه بازی ممکن است قبلاً به سمت تاریکی تسلیم شده باشه. گزارش شده که پیشرفت ایت پروژه متوقف شده و کار روی بازی از Aspyr Media به Saber Interactive محول شده. ظاهراً، لوکاس فیلم (مسخره نمیکنم واقعاً اسمشه) از یک دموی داخلی ناراضی بود، که توسعه رو برای مدتی متوقف کرد (و منجر به اخراج دو کارگردان شد) و پروژه در این مرحله تماماً متوقف شده و سرنوشتش معلوم نیست. اگرچه همه چیز بد به نظر می‌رسه، امیدواریم KOTOR بتونه به مسیر خودش برگرده و در نهایت نور روز رو ببینه.

بازی Splinter Cell

بازی Splinter Cell

درسته که ممکنه این عنوان یک ورودی جدید نباشه، اما بازسازی اولین سفر سم فیشر پس از سال‌ها انتظار بهتر از هیچیه. Ubisoft Toronto در رأس پروژه قرار داره و قصد داره با حفظ عناصر مخفی کاری کلاسیک، بازی رو از ابتدا با استفاده از Snowdrop Engine بازسازی کنه. به غیر از اینکه اخیراً کارگردان خودش رو از دست داده (ولی اخراج نشده)، مشخص نیست که توسعه چگونه پیش میره یا چه زمانی شاهد این چرخش تازه در فرنچایز خواهیم بود.

بازی Prince of Persia: The Sands of Time ریمیک قابل انتظار

Prince of Persia: The Sands of Time ریمیک قابل انتظار

حداقل میشه گفت که توسعه برای بازسازی قریب الوقوع The Sands of Time دشوار بوده. علاوه‌براین که رونمایی بازی به‌دلیل گرافیک غیرقابل توجهش با واکنش شدید طرفداران روبرو شد، دو بار به تعویق افتاد: اول دو ماه و سپس به طور نامعلوم. در هر صورت، عجیبه که فکر کنیم قرار بود این بازی رو در ژانویه ۲۰۲۱ بازی کنیم. در می ۲۰۲۲، یوبی‌سافت اعلام کرد که توسعه رو از استودیوهای هندی نوپای خود به مونترال، جایی که The Sands of Time برای اولین بار ساخته شد، منتقل کرده. در حالی که مایه تاسفه که Ubisoft Pune / Mumbai نتونست نسخه بازسازی شده رو جمع کنه، اما ما هیجان زده‌ایم که ببینیم آیا Ubisoft Montreal می‌تونه همان جادو رو دوباره به کار ببره یا نه.

Max Payne 1 and 2

بازی Max Payne 1 و ۲

در ماه آوریل، Remedy Entertainment زمانی که اعلام کرد با Rockstar Games برای بازسازی Max Payne و Max Payne 2: The Fall of Max Payne به توافق رسیده، دنیای گیمینگ رو شگفت زده کرد. Remedy این آیپی رو در سال ۲۰۰۲ به Rockstar فروخت، اما این دو در حال همکاری برای احیای سریال جنایی سنگینی هستن که بولت تایم معروف رو در اون زمان محبوب کرد. این بازی‌ها توسط Remedy ساخته می‌شن و Rockstar مسئولیت توسعه و انتشار رو بر عهده داره و کنسول‌های نسل فعلی و پیسی رو هدف قرار میدن.

Gothic

بازی Gothic

Gothic 2001 درخشش وفادار گونه‌ای داره که به نظر می رسه RPG رو دوباره به مخاطبان جدید معرفی کنه. سیستم مبارزه و کنترل، انتقادی از نسخه اصلی، برای احساس مدرن و مهمتر از همه قابل بازی کردن، دوباره به کار برده شده. توسعه دهنده THQ Nordic Barcelona حتی یک تیزر قابل پخش برای دریافت بازخورد و اطمینان از اینکه در مسیر درست قرار داره هم منتشر کرد. به عنوان یک بازی ۲۰ ساله، Gothic بازی سختی برای بازبینی مجدد بر روی رایانه شخصی بوده، و باعث استقبال بیشتر از این ریمیک شده.

بازی The Witcher

بازی The Witcher

مجموعه پروژه‌های آتی CD Projekt Red شامل بازسازی کامل اولین بازی Witcher میشه. این عنوان در Unreal Engine 5 توسط توسعه دهنده Fool’s Theory (با نظارت کهنه سربازان CD Projekt) ساخته میشه و گفته میشه که در مراحل اولیه توسعه قرار داره. بازی The Witcher که در سال ۲۰۰۷ برای رایانه‌های شخصی منتشر شد، به‌دلیل قدیمی بودن و نداشتن پورت‌های کنسول، جوری که باید محبوب نشد. اکنون که گرالت و دوستانش در جریان اصلی بازی هستن، طرفداران جدیدتر بالاخره می‌تونن ماجراجویی رو تجربه کنن که همه چیز رو آغاز کرد.

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ریمیک متحول کننده

Metal Gear Solid Delta: Snake Eater ریمیک متحول کننده

زمانی که کونامی فاش کرد که در حال بازسازی محبوب‌ترین اثر سری متال گیر، یعنی Snake Eater هست، شایعاتی که ماه‌ها دهن به دهن می‌چرخیدن ثابت شدن. همونطور که کونامی گفت، این نسخه جدید با داشتن گرافیک پیشرفته و صدای سه بعدی، داستان منشأ Big Boss رو صادقانه بازگو می‌کنه. بهترین از همه، آهنگ تم نمادین با قدرت کامل داخل این ریمیک بازگشته.

در این مطلب به ریمیک بازی‌های جدید پرداختیم. درکل ریمیک‌ ها دوحالت بیشتر ندارن، یا خیلی خوب از آب در میان و یا به قدری ناامید کننده هستن که همون اول کار محو میشن. البته خب بیشتر هم به این دلیله که بار سنگین عنوان قبلی رو به دوش می‌کشن. به هر حال میشه امیدوار بود که نزدیک به ریمیک‌های کپکام رو دریافت کنیم.

یک نظر

  1. ممنون از عرفان عزیز
    به نظرم بازی های خوبی انتخاب شده تا ببینیم تغییر چشمگیری بوجود میاد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×