بازی Witcher 4 «بزرگتر و عالیتر» از دو بازی قبلی CD Project Red خواهد بود!
وقتی یه استودیوی بازیسازی به خاطر «شاهکارهای» قبلیش و کیفیت فوقالعادهای که ارائه کرده معروف باشه، همه انتظار دارن که این کیفیت رو توی بازیهای بعدیش هم حفظ کنه. این انتظاریه که از CD Project Red برای سری فوقالعاده محبوب “The Witcher” داریم. این شرکت در مصاحبهای انتظارات از عنوان “The Witcher 4” رو که چند وقتیه در دست ساخته بالا برده و انگار باید منتظر یه شاهکار باشیم. با این گزارش با بنچفا همراه باشید.
باید هم انتظارات از سری شاهکار “The Witcher” بالا باشه!
شاید این توقع یه کم غیرمنصفانه به نظر بیاد، چون بالاخره همه ممکنه یه جاهایی افت داشته باشن، ولی تو دنیای بازیسازی، وقتی یه بار تونستی یه بازی فوقالعاده بسازی، دیگه بهونهای برای ارائه یه بازی پر از باگ و مشکلات وجود نداره. CD Projekt Red یه نمونه بارز از این ماجراست؛ از اوج موفقیت با بازی “The Witcher 3” به جایی رسید که “Cyberpunk 2077” رو با کلی مشکل عرضه کرد. حالا این استودیو داره تلاش میکنه تا مطمئن بشه “The Witcher 4” اشتباهات گذشته رو تکرار نمیکنه.
یکی از تغییرات بزرگ CD Projekt Red اینه که برای پروژههای آیندهاش تصمیم گرفته از Unreal Engine 5 استفاده کنه. هدفشون هم اینه که بتونن چند پروژه رو همزمان پیش ببرن. ساخت و به روز نگه داشتن یک موتور بازیسازی به شدت سخته چون یک کمپانی باید منابعش رو به دو قسمت تقسیم کنه، یکی تیم طراحی و آپدیت موتور بازی یکی هم طراحان خود بازی. در طی چند سال گذشته دیدیم که خیلی از شرکتها با دیدن پیشرفتهای زیادی که موتورهایی مثل Unreal Engine 5 داشتن، به استفاده از این موتورها رو آوردن و توسعه موتور اختصاصی خودشون رو پایان دادن. CD Project Red قبلا از موتور بازیسازی خودش به نام Red Engine استفاده میکرد اما حالا میخواد اونو کنار بذاره.
“The Witcher 4” پتانسیل زیادی داره!
یکی از این پروژههای فعلی CD Project Red عنوان “The Witcher 4″ئه که از زمان انتشار اولین تیزر مرموزش تا الان توی یه هالهای از ابهام قرار گرفته. چندی پیش هم خبری اومد مبنی بر اینکه یک کتاب جدید از سری “The Witcher” در راهه که روی قبل از داستانهای سه گانه اصلی ویچر تمرکز داره. چارلز ترمبلی، یکی از اعضای تیم CD Project Red، توی مصاحبه با Eurogamer درباره این پروژه صحبت کرده و قول داده که این بازی نه تنها یه عقبگرد نیست، بلکه یه قدم بزرگ به جلو خواهد بود.
«باز هم میگم، آسون نیست. ولی فکر میکنم چیزای باحالی تو دستمونه که امیدوارم بتونه نشوندهنده قابلیتهای جدیدمون باشه. تنها چیزی که میتونم بگم اینه که تغییر تکنولوژی باعث نمیشه ما از جاهطلبیهامون کم کنیم. بازی بعدی که میسازیم، نه کوچیکتر خواهد بود و نه بدتر. بلکه از ویچر ۳ هم بهتر و بزرگتر میشه. از سایبرپانک هم بهتر میشه – چون برای ما غیرقابل قبوله که بخوایم یه بازی با اون وضعیت عرضه کنیم. ما نمیخوایم به عقب برگردیم.»
این حرفها احتمالاً خیلی از گیمرها رو خوشحال میکنه، چون هیچکس دوست نداره CD Projekt Red دوباره افت کنه. جالب اینجاست که خود این کمپانی هم از اشتباهاتش آگاهه و نمیخواد دوباره مرتکب اونها بشه. همه میخوان این استودیو به همون دوران طلایی برگرده که گرالت رو وارد دنیای بازیها کرد. سهگانه اصلی ویچر شاید اولش یه کم زمان برد تا بین طرفدارای RPG جا بیفته، ولی وقتی قسمت سوم اومد، به عنوان یکی از بهترین سهگانههای RPG تاریخ شناخته شد. این بازی جوایز زیادی از جمله «بازی سال» رو برد، برای DLCهای فوقالعادهاش مورد ستایش قرار گرفت و دهها میلیون نسخه فروش کرد. اگر “The Witcher 3” رو بازی کرده باشید، میدونید چقدر این بازی فوقالعادهست و چه دنیای بزرگ و پر ماجرایی داره.
حالا، اگه CD Projekt Red میخواد قسمت چهارم از اون هم «بزرگتر» باشه، قطعاً یه چالش خیلی جدی پیش رو داره! جلو زدن از یک شاهکار کار سختیه.