آموزش‌ بازیبازی

بهترین کلاس الدن رینگ (Elden Ring) کدام است؟

گیم‌های سولز لایک همیشه به‌خاطر سختیشون زبونزد خاص و عام بودن و طرفدار‌های خودشونو داشتن. اگر به این نوع گیم‌ها علاقه داشته باشید، قطعا Elden Ring رو هم می‌شناسید. همونطور که می‌دونید در ابتدای این بازی شما با کلاس های متفاوتی روبه‌رو می‌شید که از لحاظ آیتم‌هایی که باهاشون بازی رو استارت می‌کنید و سطح مهارت‌های ابتداییشون با هم متفاوت هستن. قطعا انتخاب کلاس مناسب به شما و سلیقه شما برمی‌گرده و در طول بازی برای انتخاب نحوه بازی کردن دستتون بازه، اما بیاید باهم این کلاس هارو مقایسه کنیم. تا آخر این مقاله با بنچفا همراه باشید.


اصطلاحات داخل بازی Elden Ring

قبل از شروع مقایسه این کلاس‌ها لازمه که معنی یک‌سری کلمات و عبارات داخل بازی Elden Ring رو بدونید:


Vigor: مربوط به میزان سلامتی یا همون HP کاراکتر شما میشه که ارتقا دادنش کمک زیادی به شما در طول بازی می‌کنه.
• Mind: این مهارت مربوط به میزان FP ای هستش که کاراکتر شما در بازی برای استفاده از یکسری کارهای خاص که عمدتاً با Magic سر و کار دارن استفاده می‌کنه.
• Endurance: این مورد هم روی Stamina تاثیر می‌ذاره و هم روی میزان وزنی که کاراکترتون می‌تونه داخل بازی حمل کنه.
• Strength: با ارتقا دادن این مهارت می‌تونید میزان آسیبی که می‌رسونید رو افزایش بدید. مخصوصاً سلاح‌هایی که در دسته سنگین قرار دارن یا حول محور این مهارت میچرخن.
• Dexterity: هم مهارت و سرعتتون در استفاده از Spell هارو افزایش میده، هم مهارتتون تو استفاده از سلاح‌هایی که حول محور این عنوان میچرخن رو افزایش میده.
• Intelligence:‌ بیشتر تاثیر این مهارت روی استفاده از جادو و از این قبیل آیتم‌هاست.
• Faith: میزان آسیبی که با استفاده از طلسم‌ها می‌رسونید رو افزایش میده.
• Arcane: این مورد هم برای یکسری طلسم‌ها و جادو‌های خاص استفاده میشه و مقدار آسیبی که می‌رسونن رو افزایش میده. همچنین، میزان شانس شما در یافتن آیتم‌ها داخل بازی رو هم بالا می‌بره.


خب، حالا که با معنی این کلمات آشنا شدیم بریم سر وقت مقایسه کلاس های ابتدایی بازی Elden Ring

کلاس Vagabond

این کلاس بیشترین Vigor رو در بین کلاس های اولیه بازی داره، اما اگر یک نگاه به مهارت‌های این کلاس بندازین، بالانس بینشون رو مشاهده می‌کنید که ترکیبشون با Standard Longsword ،Halberd، و Heater Shield یک پکیج مناسب برای تازه‌کار‌ها به ارمغان میاره. پس اگر تجربه اولتون از بازی‌های سولز لایک هستش، پیشنهاد می‌کنم که کلاس Vagabond رو انتخاب کنید. یادتون نره که Shield در مبارزات کمک زیادی بهتون میکنه.


کلاس Warrior

برخلاف Vagabond که بالاترین Vigor رو داشت، Warrior بالاترین میزان Dexterity رو داره که سرعت‌عمل شمارو داخل بازی بالا می‌بره که با این حساب سلاح‌های سبک‌تر که نیاز به ظرافت دارن، یا تیرکمان‌ها برای شما مناسب‌تر هستن. آیتم‌هایی که باهاشون بازی رو استارت می‌کنید هم دو عدد Scimitar و یک Shield هستن که می‌تونید از بین تهاجمی یا دفاعی بازی کردن، یکی رو انتخاب کنید.


کلاس Hero

وقتی که Hero رو انتخاب کنید، به این معنیه که شما Strength رو انتخاب کرید. زیرا این کلاس بالاترین Strength رو در بین باقی کلاس ها داره که همراه با Vigor و Endurance مناسب به اصطلاح از شما یک Tank می‌سازه. همونطور که گفته شد Strength بالا به این معنیه که سلاح‌های سنگین‌تر ، با آسیب‌رسانی بیشتری رو می‌تونید انتخاب کنید. آیتم‌هایی که باهاشون بازی رو شروع می‌کنید هم شامل یک Axe و Shield میشن که می‌تونن برای مراحل ابتدایی بازی مناسب باشن.


کلاس Bandit

همونطور که تو خیلی از بازی‌ها می‌تونیم به روش مخفی‌کاری پیش بریم، تو الدن رینگ هم می‌تونیم همون کار رو انجام بدیم و کلاس مناسبش هم می‌تونه Bandit باشه. این به این دلیل نیست که این کلاس مهارت خاصی توی این زمینه داره، بلکه بخاطر پایین بودن سطح مهارت‌هاش بازیکن مجبور به این کار میشه. پس وقتی که این کلاس رو انتخاب کردید، سعی کنید کمتر سراغ مبارزات رو‌در‌رو برید و بیشتر به سمت Back stab یا استفاده از Short bow برین که به عنوان یکی از آیتم‎‌های اولیه، بازی در اختیارتون قرار می‌ذاره. با این حال این کلاس از Arcane نسبتاً خوبی برخورداره که می‌تونید با استفاده از این مهارت آیتم‌های بهتری رو در بازی پیدا کنید.


کلاس Wretch

با یک نگاه ساده به این کلاس میشه فهمید که با ابتدا‌یی‌ترین کلاس بازی مواجه‌ایم. بازیکن‌هایی که این کلاس رو استفاده می‌کنن اغلب به دنبال یک کاراکتر تقریبا صفر هستن تا خودشون به گونه‌ای که می‌پسندن اون رو بسازن. این کاراکتر نقطه قوت خاصی نداره و از نقطه ضعف‌هاش هم میشه به آسیب‌پذیر بودنش و به گونه‌ای مبتدی بودنش اشاره کرد. پس اگه تجربه اولتون هست، اصلا سمت این کلاس نرید.


کلاس Samurai

نقطه قوت این کلاس هم Endurance هست که بالاترین مقدار رو داخل بازی داره. ترکیب Strength و Dexterity مناسب همراه با یک Katana، یکی از قدرتمند‌ترین شروع‌هارو برای شما فراهم میکنه اما فراموش نکنید که باید از مهارت بالایی در جاخالی دادن حملات برخوردار باشید. یکی از دیگر از نقاط قوت این کلاس Katana ایی هست که اول بازی در اختیار شما قرار میده که با پیدا کردن Katana ایی دیگر و استفاده در هر دو دست خود یکی از مرگبارترین ترکیب‌های داخل بازی رو می‌تونید بسازید.


کلاس Prisoner‌

با داشتن Dexterity و Intelligence بالا شما این قابلیت رو دارید که از جادوهای مختلف با سرعت بیشتری استفاده کنید و همچنین می‌تونید از سلاح‌هایی که Dexterity رو اون‌ها تاثیر می‌ذاره هم استفاده کنید که انتخاب‌های شمارو تو فاز حمله بیشتر می‌کنه. با وجود این‌ها Vigor پایین این کلاس ممکنه محدودیت‌هایی رو برای شما ایجاد کنه. پس، از ارتقا دادن این مهارت چشم‌پوشی نکنید.


کلاس Confessor

اگر به استفاده از جادوها علاقه دارید و تازه‌‌کار هستید، Confessor یک پیشنهاد برای شماست. این کلاس بالانس بودن مهارت‌ها که در Vagabond شاهدش بودیم رو با Faith ترکیب میکنه که می‌تونه گزینه خوبی برای شروع باشه. با Strength و Dexterity سطح ۱۲ که آزادی عمل زیادی در انتخاب سلاح به شما میده، این پیشنهاد میشه که Rune های کسب شده رو بر روی یکی از این دو مهارت خرج کنید تا به نقطه قوت شما تبدیل بشن.


کلاس Astrologer

با داشتن بیشترین Intelligence و Mind، این کلاس جادو دوستان رو به خودش جذب میکنه. بازیکن‌هایی که از این کلاس استفاده می‌کنن قادر خواهند بود که تعداد زیادی از طلسم‌های قدرتمند رو استفاده کنن که در فواصل دور محیط امن‌تری رو برای بازیکن فراهم میکنه.


کلاس Prophet

این کلاس در کنار بالانس‌تر بودن مهارت‌هاش نسبت به Astrologer، به شما بالاترین Faith رو در زمان شروع بازی ارائه میده. این نقطه قوت به شما این امکان رو میده که از Incantation ها استفاده کنید که نسبت به Spell ها از تهاجم کمتری برخوردارن. به عنوان مثال می‌تونید به استفاده ازHealing incantation ها ضربات بیشتری رو دریافت کنید و در عین حال به یادگیری حرکات Boss های بازی بپردازید.


جمع‌بندی

باتوجه به تمام نکاتی که گفته شد، در آخر این شما هستید که سبک بازی خودتون رو انتخاب می‌کنید. در واقع این کلاس ها به شما کمک می‌کنن که در ابتدای بازی Elden Ring، سبک مورد نظرتون رو انتخاب کنید و با پیشرفت در داخل بازی می‌تونید هرکدام از کلاس ها رو به کاراکتر مورد نظرتون تبدیل کنید. پس چه بهتر که برامون کلاس مد نظرتون رو بنویسید و اگر شما هم نکته‌ای راجبشون می‌دونید، با ما به اشتراک بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×