محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
اخبار بازی هابازی

پایانی برای بازی Warzone 2؟

دلایل افت بازی Warzone 2

سری که درد نمی‌کنه رو دستمال نمی‌بندن! این ضرب‌المثلیه که اکثر بازیکن‌های بازی Warzone 2 این روزها برای این بازی استفاده می‌کنن. تقریباً دو ماه از انتشار بازی گذشته بود که سیل کامنت‌های منفی داخل استیم و بقیه پلتفرم‌ها روانه شد. این در صورتی بود که سازندگان بازی بعد از مشکلاتی که برای نسخه اصلی این سری یعنی Warzone 1 پیش اومد، نوید یک آینده روشن رو برای سری جدید دادن. این گلایه‌ها فقط به بازیکن‌های معمولی ختم نمیشن و حتی استریمرها و تولیدکنندگان معروف هم نتونستن تحمل کنن. با بنچفا همراه باشید تا اول نظراتشون رو باهم بخونیم و بعد بریم ببینیم که چه بلایی سر این بازی اومده.

اگه وارزون پلیر باشید، به احتمال زیاد Aydan رو هم می‌شناسید که نظرش رو این‌گونه بیان کرده:

« چرا باید مدت زیادی صبر کرد تا یکی از مشکلات بزرگ بازی حل بشه؟ این بازی هنوز تو مرحله BETA قرار داره! »

DrDisrespect هم با بیان اینکه ترجیح میده داخل یک جکوزی خفه بشه عدم علاقه خودش رو به این بازی نشون داده.

اکانت توییتری ModernWarzone هم که خبرات حول محور تغییرات این بازی رو پوشش میده در قسمت کامنت‌های توییت‌هاش نظرات منفی بازیکن‌ها راجب Warzone 2 رو دریافت میکنه.

از اون سمت هم افرادی هستن که مشکل خاصی با این بازی ندارن و نظرات مثبتی رو ارائه کردن. برای مثال    Jukeyz گفته که از تجربه این بازی لذت میبره و اگر هم یک سر به ساب‌ردیت Warzone بزنید، متوجه می‌شید که هنوز هم بازیکن‌هایی هستن که تمایل به ادامه این بازی دارن.

چه مشکلاتی باعث شد که Warzone 2 به این روز بیفته؟

بزرگ‌ترین مشکلی که وارزون پلیرها بهش اشاره می‌کنن، ضعیف بودن و لگ داشتن سرورهای بازیه. به‌صورتی که در تعداد زیادی از مچ‌ها امکان از بازی بیرون افتادن شما وجود داره و یا مقدار لگ به قدری زیاده که پلیر ترجیح به خارج شدن از اون مچ میده. خب طبیعتاً بازی‌های زیادی امروزه از مشکل ضعیف بودن سرور برخوردارن، اما برای شرکتی که سابقه کهنی در فرانچایز Call Of Duty داره، چنین ضعفی قابل قبول نیست. ناگفته نمونه که در سری اول یعنی Warzone 1 هم شاهد همین وضع بودیم.

بعد از وضعیت سرورها بازی، می‌رسیم به نحوه Movement بازی که نسبت به سری اول تغییر قابل توجهی کرده. در ابتدا سازندگان بازی دلیل این کار رو ساده‌تر کردن بازی برای پلیرهای قدیمی این فرانچایز و جذبشون بیان کردن. اما بازخورد پلیرهایی که از نسخه قبلی به Warzone 2 اومده بودن خلاف این رو نشون میده. در Warzone 1 روند بازی سریع‌تر پیش می‌رفت که با Movement جدید بازی این سرعت تا حدودی کاهش پیدا کرده و همین باعث نارضایتی گیمرهای نسل جدید شده.

 نحوه چیدن Loadout و شخصی‌سازی اسلحه‌ها در بازی Warzone 2

مورد بعدی که میشه بهش اشاره کرد نحوه چیدن Loadout و کاستومایز گان‌هاست. این بخش هر چقدر ساده‌تر باشه استفاده از اون برای پلیر راحت تره  که در نسخه قبلی شما کار سختی رو برای این امر انجام نمی‌دادین اما در سری جدید با تغییر نحوه Level up کردن گان‌ها و اضافه شدن بخش Tuning کار رو تا حدودی برای پلیرها سخت کرده. به علاوه این تغییر به گونه‌ای با سیاست جذب دوباره پلیرهای قدیمی که در قسمت قبل ازش صحبت کردیم همخوانی نداره. پس تا اینجا می‌تونیم بگیم اکتیویژن خودش هم نمی‌دونه چیکار داره می‌کنه:)

اپتیمایز کردن بازی Warzone 2

می‌رسیم به سومین مورد که اکتیویژن با رسیدگی بهش می‌تونه وضعیت بازی رو بهبود ببخشه، یعنی اپتیمایز کردن بازی. قطعا اپتیمایز بودن یک بازی تاثیر زیادی بر روی رضایت مخاطب می‌ذاره. برای مثال هممون می‌دونیم که PC پلیرها چقدر منتظر The Last Of Us : Part I Remake ، اما با انتشارش و باگ‌ها و عدم بهینه‌سازی مناسب توسط سازندگان حسابی طرفداران خودش رو ناامید کرد و بازخورد منفی گرفت. الان هم کمتر کسی از میزان بهینه‌سازی Warzone 2 رضایت داره و همه امیدوارن که شرکت سازنده یه فکری راجب این موضوع بکنه.

پول بیشتر؛ مقصد نهایی اکتیویژن

برای آخرین مورد هم پول‌پرست بودن اکتیویژن رو داریم. با در دسترس قراردادن اسکین (Skin) های مختلف از Rambo گرفته تا استریمرهای معروف مثل Nickmercs تقریبا به همه ثابت شده که این شرکت بازی‌سازی بیشتر وقتش رو صرف طراحی این اسکین‌ها میکنه و کمتر به نظرات پلیرها اهمیت میده. پس تا وقتی که این سیاست ادامه پیدا کنه، همین آشه و همین کاسه.

جمع‌بندی

با وجود تمام مشکلاتی که بهشون اشاره شد، هنوز هم هستن افرادی که به این بازی وفادار موندن و به امید آپدیت‌های مؤثر به بازی‌کردن ادامه میدن. شاید هم سلیقشون جز این بازی گیم دیگه‌ای رو نمی‌پسنده و به ناچار اندک وقتی که دارن رو صرف Warzone 2 میکنن:). در هر صورت روزهای دردناکی رو در رابطه با این فرانچایز سپری می‌کنیم، پس شما هم برامون از مشکلاتتون در این بازی بنویسید تا باهم غصه بخورید. اگر هم نکته مثبتی در ذهنتون دارید، با آغوش باز شنوا هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×