اخبار بازی هابازیمعرفی بازی

 نکاتی که هنگام تماشای تریلر Marvel’s Spiderman 2 از دست دادید!

با عرضه بازی Marvel’s Spiderman به دست Insomniac Games در سال ۲۰۱۸، علاقه‌مندان به ابرقهرمانی و بازی‌های ویدیویی به یک تجربه فوق‌العاده پرطرفدار دست یافتن. شما در نقش پیتر پارکر، یا بهتر بگوییم اسپایدرمن، شهر نیویورک را با هیجان‌های بی‌نهایت تجربه کردید. حالا بعد از مراسم PlayStation Showcase 2023 و سروصداهای زیادی که داشت، با تریلر و گیم‌پلی‌ای جدید از این بازی مواجه شدیم که طرفداران رو بیشتر برای ‌این عنوان هایپ کرد. به همین دلیل ممکنه هنگام تماشای پیش‌نمایش این عنوان نکات جالبی رو از دست داده باشید که ما جای این نگرانی رو براتون نداشتیم و تعدادیشون رو براتون در این پست آماده کردیم. پس همراه بنچفا باشید تا باهم بیشتر برای این بازی هایپ بشیم.

Kraven شکارچی در بازی Marvel’s Spiderman 2

کم و بیش گمانه‌زنی‌هایی راجع به حضور این کاراکتر در Marvel’s Spiderman 2 بود که با به نمایش دراومدن تریلر، تمام و کمال حضور این شخصیت هم به نمایش دراومد. Kraven نه تنها ظاهری دقیق بر اساس کامیک‌بوک داره بلکه نشون میده که چرا یکی از تهدید‌های اصلی برای اسپایدرمن محسوب می‌شه. با در نظر گرفتن اینکه شخصیت Venom هم در بازی وجود داره، خیلی سخته که بخوایم Kraven رو یکی از دشمنان ابتدای بازی بدونیم ولی شاهد حیوانات رباتی و نوچه‌های ایشون بودیم که قطعا به عنوان دشمنان معمولی بازی باهاشون سر و کله خواهیم زد.

عوض کردن شخصیت‌ها

حالا دیگه داستان مردعنکبوتی تبدیل به مرد‌های عنکبوتی تبدیل شده و ما می‌تونیم تجربه‌ی بازی کردن با هر دو کاراکتر رو داشته باشیم. از تریلر هم می‌شه این رو فهمید که قابلیت این رو داریم که سریع کاراکترمون رو تغییر بدیم. در حالی کع مردعنکبوتی پیترپارکر با استفاده از سیمبیوت (Symbiote) به قابلیت‌های جدیدی دست پیدا کرده، از اون طرف هم مایلزمورالس قابلیت‌های الکتریکی خودش رو داره و داخل نبردهامون می‌تونیم از استفاده‌ی این قابلیت‌ها بهره لازم رو ببریم.

گلاید کردن در Marvel’s Spiderman 2

تار زدن و حرکت‌کردن داخل نیویورک به تنهایی خودش میتونست مارو ساعت‌ها سرگرم بکنه، ولی حالا بهترم شده. در قسمتی از تریلر شاهد این بودیم که مایلزمورالس به استفاده از تارهاش خودش رو با سرعت زیادی به هوا پرتاب کرد که این حرکت Slingshot نام داره. به علاوه تونستیم شاهد این‌هم باشیم که هر دو کاراکتر از باله‌هایی که در لباسشون تعبیه کردن برای گلاید کردن استفاده می‌کنن که نظیرش رو داخل کامیک‌بوک‌ها و فیلم‌های اخیر دیدیم. با توجه به چیزی که دیدیم شما می‌تونید فواصل طولانی‌ای رو با سرعت زیاد و بدون از دست دادن ارتفاع داخل نقشه بازی طی کنید.

قابلیت های مخفی کاری جدید

درسته که مخفی‌کاری در نسخه‌های قبلی جذابیت خاص خودش رو داشت، اما به اون صورت که باید و شاید از قدرت کافی برخوردار نبود و اگر همون مکانیک‌ها در Marvel’s Spiderman 2 تکرار میشد اتفاق جالبی نمی‌افتاد. اما Insomniac games در این مورد چند قدم فراتر رفته. در تریلری که منتشر شد ماه شاهد این بودیم که مایلز مورالس تونست خطوط تاری‌ای رو بین دیوارها متصل کنه و یا حتی تارهای جدیدی رو به خطوط تشکیل شده متصل بکنه. همینطور قابلیت Perch Takedown همزمان دونفر هم به بازی اضافه شده و دیگه مجبور نیستیم منتظر دور شدنشون از همدیگه باشیم.

مارمولک یا Lizard در بازی

چیزی که از تریلر متوجه شدیم، این بود که Kraven دنبال اسپایدرمن نیست و بجاش دنبال دکتر کانرز که به شخصیت Lizard معروفه هست و این درحالیه که پیترپارکر هم برای پیدا کردن درمان دوستش Harry به‌دنبال دکتر کانرز میگرده. با این حال ما به‌خوبی از ظاهر The lizard آگاه نیستیم چرا که با سرعت زیادی حرکت می‌کنه. اما با همین اوصاف و چیزی که شاهدش بودیم می‌تونیم به این پی ببریم که خوی انسانی در این شخصیت تقریبا به صفر رسیده.

تغییر رفتار پیتر پارکر

اگه با Venom و سیمبیوت آشنا باشید می‌دونید که این موجود علاوه‌ بر قدرت‌های گوناگونی که به میزبانش میده، بر روی رفتارش هم تاثیر می‌ذاره و اون شخص رو خشن‌تر می‌کنه. هنگام تماشای گیم‌پلی متوجه می‌شیم که پیترپارکر وقتی که از لباس جدیدش استفاده می‌کنه، دیگه از جوک‌های معروفش استفاده نمی‌کنه و بجاش دشمنانش رو تهدید و با اون‌ها با خشونت بیشتری برخورد می‌کنه. حتی در یک صحنه می‌بینیم که پیتر یک شهروند رو نجات میده و پرتش می‌کنه به سمتی دیگه تا بتونه به جنگیدنش ادامه بده.

ایستراگ کاراکتر‌های موجود در بازی Marvel’s Spiderman 2

هنوز صد در صد نمی‌دونیم که چه شخصیت‌هایی در بازی حضور خواهند داشت اما وقتی که Kraven به تبلتش برای آنالیز کردن نقشه نیویورک نگاه می‌کنه شخصیت‌هایی به چشممون می‌خورن. جدا از مردعنکبوتی‌ها و The lizard شاهد کسانی مانند Black Cat، Prowler، Wraith (که در واقع یوری واتانابه‌ای هست که کامیک‌بوک‌ها به‌عنوان شخصیتی منفی نام برده می‌شه)، Tombstone، Doc-Ock، Electro، Kingpin و Taskmaster هستیم.

تاریخ انتشار بازی Marvel’s Spiderman 2

در حال حاضر تاریخ دقیقی برای انتشار این عنوان از سوی سونی و یا اینسومنیاک گیمز (Insomniac games) مشخص نشده اما پیش‌بینی ها حاکی از اینن که در بازه‌ای زمانی بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر ۲۰۲۳ منتشر بشه چرا که دو عنوان قبلی در سپتامبر ۲۰۱۸ و نوامبر۲۰۲۰ منتشر شدن. پس اگر تأخیر غیر منتظره‌ای نداشته باشیم، طرفداران می‌تونن این عنوان رو همین امسال تجربه کنن.

بدون شک ایونت PlayStation Showcase 2023 غایبان زیادی داشت اما Marvel’s Spiderman از این غایبان نبود و با انتشار تریلر گیم‌پلی تونست یکی از بمب‌های این مراسم باشه تا توجه همه رو به خودش جلب کنه. به علاوه، با کارنامه‌ی درخشانی که Insomniac games در این زمینه داره می‌تونیم منتظر عنوانی با کیفیت‌تر و پر جزئیات‌تر باشیم که مارو دوباره برای مدت‌ها سرگرم کنه. نظر شما چیه؟ به‌نظرتون این بازی می‌تونه مانند دو عنوان قبلی پر قدرت ظاهر بشه یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×