محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیبررسی بازی

بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor | دنباله‌ای امیدوارکننده یا ناامید‌کننده؟

اگه هنگام بازی کردن Jedi: Fallen Order دنبال این بودید که بفهمید بعدش چی میشه، سراغ بازی درستی اومدید. در ادامه‌ی عنوان قبلی، Star Wars Jedi: Survivor مانند دیگر بازی‌ها تنها یک دنباله‌ی معمولی با تعدادی جلوه‌های ویژه‌ی اضافه و حرکات جدید نیست. بلکه یک عنوان معنادار همراه پکیج کاملی از شخصی‌سازی، دشمنان، معماها، داستان و Character development بهتریه که عطش پلیر رو بر طرف می‌کنه. در ادامه با بنچفا همراه باشید تا باهم نگاهی به این بازی بندازیم.


خلاقیت سازندگان در Star Wars Jedi: Survivor

وقتی که دوباره به شخصیت اصلی بازی یعنی Cal Kestis می‌پیوندیم، شاهد اتفاقی هستیم که در بعضی از دنباله‌های اکشن وجود داشته. اونم اینه که شما با تمام قدرت‌هایی که در عنوان قبلی بدست ‌آوردین بازی رو شروع می‌کنید که همین نشان‌دهنده‌ی عدم یکنواختی این بخش از بازیه و شما باید به دنبال کسب مهارت‌ها و قدرت‌های جدیدی برید. تنومندی و سرسختی به سرعت جای خودش رو داخل اکشن و داستان بازی پیدا میکنه و باعث میشه شما احساس قدرت کنید. منعطف بودن سبک بازی از همین ابتدا شروع میشه، وقتی که شما متوجه می‌شید می‌تونید حرکات جدیدی رو با شمشیرتون (Light Saber) به اجرا در بیارید و در نبردهاتون از استراتژی‌های متفاوتی استفاده کنید. تنها موردی که هست اینه که بیشتر آپگریدهایی که برای نیروی Force وجود داره، به گونه‌ای بیشتر الهام گیرنده از قدرت‌های قبلی هستن تا اینکه کاملا یک حرکت جدید باشن. اما میشه گفت این یک فداکاری کوچک برای طراحی اکشن بهتره.


بهبود مبارزات بازی Star Wars Jedi: Survivor

دوئل‌ها و مبارزات بازی Star Wars Jedi: Survivor رو که میشه گفت خیلی خوب طراحی شدن. در اصل برای یادگیری دفاع درست در برابر حملات به صبر و استقامت یک Jedi نیاز دارید:). در کل خیلی جالبه که تونستن مبارزات رو به گونه‌ای بالانس کنن که پلیر در هر مرحله از بازی با چالش‌هایی رو‌به‌رو بشه. بهتر بخوایم بگیم، تنوع دشمنان زیادی در انتظارتونن که هر کدوم نقطه‌ضعف‌های خودشونو دارن. در کل شاید چندتا از باس‌های آخر بازی اونقدراهم شمارو اذیت نکنن، ولی مطمئن باشید که قرار نیست به این سادگیا باشه.


چالش‌ های بیشتر در مسیر حرکت

چالش‌هایی که هنگام گشت و گذار در مپ بر سر راهتون قرار می‌گیرن هم قابل ستایشن و به طور کامل احساس یک Jedi که از نیروی Force استفاده می‌کنه رو به شما منتقل می‌کنن. درست مثل مبارزات، سختی‌های راضی کننده‌ای هم در مسیرتون برای نقل مکان وجود داره که با ترکیب المان‌های مختلف نظر شمارو به خودش جذب می‌کنه و در عین حال بخش کوچکی از Star Wars Jedi: Survivor رو تشکیل نمیده. بعلاوه شاهد پازل‌ها و معماهای فرعی‌ای هستیم که توجه بهشون خالی از لطف نیست و جدا از اکشن بازی، می‌تونه سرگرمی مناسبی باشه.


سیاره ای زیبا به نام Koboh

در حالی که در بازی Star Wars Jedi: Survivor سیاره‌های متعددی وجود دارن، اوج تجربه‌ی بازی در سرزمینی به نام Koboh شکل می‌گیره. چشم‌اندازهای بزرگ بازی در گوشه کنار این سرزمین نیمه جهان‌باز رخ میدن که با موارد مختلفی مانند شایعات، Bounty٬ها و رازهای مخفی پر شده. گرچه ممکنه با منطقه‌ای زیبا مواجه باشیم، اما تعداد زیاد این ماموریت‌ها و رفت و برگشت‌های بسیار ممکنه بعد از مدتی براتون خسته کننده بشه. اما با این حال سیستم نقل مکان و Fast Travel جدید چه در Koboh و چه در سیاراتی مانند Coruscant یا Jedha تا حدودی از تکراری شدن مسیرها جلوگیری کرده.


شخصی سازی در بازی Star Wars Jedi: Survivor

شخصی‌سازی هم جای خودش رو در Star Wars Jedi: Survivor داره و از عوض کردن حالت مو و رنگ شمشیرتون شروع میشه و تا توانایی‌های کاراکترتون ادامه داره. به این لیست شخصی‌سازی ملکتون (Cantina) رو هم اضافه بکنید، جایی که می‌تونید به تزئین آکواریوم و یا باغچه‌اش بپردازین و برای مدتی از مبارزات دورباشید. در کل این بازی فکر همه چی رو کرده تا از یکنواخت بودن روندش جلوگیری کنه و رضایت طرفداران رو جذب کنه.


خط داستانی گیرا

در کنار بخش داستانی طولانی Star Wars Jedi: Survivor d یک مسیر پر پیچ و خمی رو برای رسیدن به هدف اصلی داستان طی می‌کنه و بالاخره در یکجایی به داستان افرادی پیوند می‌خوره که بیچاره و به دنبال خونه‌ای جدید هستن. دیالوگ‌های لحظه به لحظه هنگام ارتباط کاراکترها با همدیگه کمبود تمرکز داستان رو همراه با دراماهایی که در خور دنیای Star Wars هست جبران می‌کنه. همیشه در داستان‌های سری Star Wars شاهد تفاوت بین عشق و وابستگی و خطراتشون بودیم و حالا همین مضمون‌ها با نتایج خاطره‌انگیز از پشت پرده‌ها بیرون میان و خودشون رو در داستان بازی جا میدن.


جمع بندی از بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor

و در آخر سازنده‌ی Star Wars Jedi: Survivor یعنی Respawn Entertainment با نگاه کردن و آنالیز کردن مواردی که در عنوان قبلی موفق بودن و یا حتی نبودن و درس گرفتن ازشون قدمی متفکرانه و حساب‌شده برداشته. با طراحی زیبای مبارزات و خط داستانی‌ای که در اختیار طرفداران قرار داده به اونا این فرصت رو داده که هر چه بیشتر تو دنیای محبوبشون Star Wars غرق بشن . از همراهی Cal Kestis لذت رو ببرن. پس در بررسی کلی می‌تونیم از موفقیت این استودیو حرف بزنیم و این پست رو هم به پایان برسونیم. راستی، شما تا چه حد طرفدار دنیای Star Wars هستید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×