محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Spiderman: Miles Morales

بازی Spiderman: Miles Morales دنباله‌ای بر بازی موفق Spiderman محسوب میشه که توسط استودیوی بازی‌سازی Insomniac Games تولید و منتشر شد. اکثر هواداران به دلیل کوتاه بودن تایم‌پلی این بازی، ازش به عنوان یک DLC برای Spiderman 2018 یاد می‌کنن. بین سیستم مورد نیاز این بازی و نسخه قبلی تفاوت آنچنانی دیده نمیشه. با این حال بیاید تا باهم به بررسیش بپردازیم و ببینیم چه جایگزین‌هایی رو می‌تونیم برای قطعاتش در نظر بگیریم.


درکل بخوایم بگیم شما برای اجرای این بازی نیاز به سخت‌افزار خیلی قوی‌ای ندارید، برای مثال کارت گرافیک پیشنهادی مورد نیازتون Nvidia GeForce GTX 1060 6GB و یا به‌جاش می‌تونید روی AMD Radeon RX 580 حساب باز کنید. با این حال هیچ‌کدوم از این دو کارت گرافیک قابلیت استفاده از Nvidia DLSS رو بهتون نمیدن و اما می‌تونید از قابلیت‌های AMD FSR 2.1 و Intel XeSS برای اپتیمایز کردن FPSتون استفاده کنید. حرف از اپتیمایز شد، لازمه بهتون بگم که این گیم به شدت بهینس و از این بابت خیالتون راحت :). با بنچفا همراه باشید.


حداقل سیستم مورد نیاز بازی Spiderman: Miles Morales

Intel Core i3-4160 or AMD equivalentCPU
۸GBRAM
NVIDIA GeForce GTX 950 or AMD Radeon RX 470GPU
۱۲DX
Windows 10 64-bitOS
۷۵GBStorage

خب قبل از هر چیزی بگم که این سیستم قابلیت اجرای بازی بر روی پایین‌ترین حالت (Very low) و با رزولوشن ۷۲۰ رو داره و به طور میانگین ۳۰ فریم بر ثانیه رو تحویل شما میده. NVIDIA GeForce GTX 950 و AMD Radeon RX 470 هم از کارت گرافیک‌های قدیمی محسوب میشن و با دو گیگابایت حافظه‌ی مجزای گرافیکی، کار شما رو راه میندازن. برای پردازنده هم از نسل چهار بودن پردازنده حداقل معلومه که قرار نیست روی تنظیمات پایین فشار زیادی به سیستمتون وارد کنه. اگر پردازنده نسل ۷-۸ به بالا دارید، هر مدلی که باشه قوی‌تره 😁


سیستم پیشنهادی Spiderman: Miles Morales

Intel Core i5-4670 or AMD Ryzen 5 1600CPU
۱۶GBRAM
Nvidia GTX 1060, 6GB or AMD Radeon RX 580, 8GBGPU
۱۲ DX
Windows 10 64-bitOS
۷۵GBStorage

این سیستم میتونه به راحتی ۶۰ فریم رو بر روی Medium و رزولوشن ۱۰۸۰ بهتون بده و همون‌طور که می‌بینید تفاوت‌های زیادی با حداقل سیستم داره. به عنوان مثال دیگه ۲ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی براتون کافی نیست و به ۶ الی ۸ گیگابایت حافظه نیاز دارید. هر چند همین ۶ گیگ حافظه‌هم داره یواش یواش ارزشش کم میشه. برای پردازنده هم میریم سراغ Intel Core i5-4670 که نسبت به پردازنده حداقل عملکرد بهتری توی اجرای بازی‌ها داره. علاوه بر همه‌ی این‌ها مقدار رم مورد نیازمون هم دوبرابر میشه. بازهم اگر پردانده نسل ۷-۸ به بالای اینتل دارید، هر مدلی که باشه قویتر از ۴۶۷۰ هستش. 😁


سیستم مورد نیاز برای Very High

Intel Core i5-11400 or AMD Ryzen 5 3600CPU
۱۶GBRAM
Nvidia GeForce RTX 3070 or AMD Radeon RX 6800 XTGPU
۱۲ DX
Windows 10 64-bitOS
(SSD recommended) 75GBStorage

خب همونطور که از روی Very low به Medium تغییرات زیادی رو شاهد بودیم، همین سناریو هم برای Medium به Very high تکرار میشه. دیگه کارت گرافیک های ۶-۷ سال پیش براتون پاسخگو نیستن و باید به سراغ سری ۳۰ انویدیا و یا سری ۶۰۰۰ ای‌ام‌دی برید. بعلاوه CPUتون رو هم باید حداقل به نسل ۱۱ اینتل ارتقا بدید. اما درمورد رم نگران نباشید، فعلا ۱۶ گیگ رم کافیه :). تا یادم نرفته اینم بگم که با این سخت‌افزار می‌تونید از ۴K و ۶۰FPS بهره ببرید.

پردازنده های i7 و i9 نسل ۹ و ۱۰ می‌تونن با ۱۱۴۰۰ برابری کنن یا حتی بهتر باشن. همچنین پردازنده i3 12100F هم می‌تونه با ارفاق معادل i5 11400 در نظر گرفته بشه.


سیستم مورد نیاز برای بهره‌گیری از Ray tracing

Intel Core i7-12700K or AMD Ryzen 9 5900XCPU
۳۲GBRAM
Nvidia GeForce RTX 4070 or AMD Radeon RX 6950 XTGPU
۱۲ DX
Windows 10 64-bitOS
(SSD recommended) 75GBStorage

دیگه وقتشه بریم سراغ سیستمی که داشتنش آرزوی هر گیمریه. با داشتن پردازنده‌ی قدرتمندی مثل Intel Core i7-12700K و یا حتی AMD Ryzen 9 5900X دیگه لازم نیست نگران باتل‌نک (گلوگاه) پردازنده با کارت گرافیک باشید. بعلاوه داشتن Nvidia GeForce RTX 3080 و AMD Radeon RX 6950 XT خیالتون رو از سمت کارت گرافیک هم راحت می‌کنه. البته این دو کارت گرافیک تو ایران سخت پیدا میشه و جاشون می‌تونید سراغ RTX 4070 و AMD Radeon RX 6900 برید.

اینجا دیگه ۱۶ گیگ رم کافی نیست و باید دوبرابرش کنید :). این سخت افزار مناسب بالاترین حالت Ray tracing، رزولوشن ۴K، بالاترین حالت تنظیمات گرافیکی و چیزی بین ۳۰ الی ۴۰ فریم بر ثانیه هستش. البته با فعال‌سازی DLSS میشه فریم ریت خیلی بهتری گرفت. همچنین رزولوشن ۲K می‌تونه کیفیت و FPS بالارو همزمان باهم داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×