محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیبررسی بازی

نقد و بررسی بازی Naraka: Bladepoint، بتل رویالی نوین

ناراکا: بلیدپوینت (Naraka: Bladepoint) یک بازی بتل رویال اکشنه که توسط استودیو  Entertainment  24توسعه یافته و توسط استودیوی نت‌ایز گیم (NetEase Games) منتشر شده. این بازی جذاب و هیجان‌انگیز در زمینه‌ی مبارزات شمشیرزنی بدون اسلحه (البته من یسری از Weaponهاش رو گان حساب نمی‌کنم:)) به دنبال کشف اسرار جزیره‌ای به نام موروس می‌گرده. پس برای بررسی این عنوان، تا پایان این مطلب همراه بنچفا باشید.

طراحی نوآورانه بازی Naraka: Bladepoint

با طراحی زیبا و مناظر آسیایی، ناراکا: بلیدپوینت به بازیکنان اجازه می‌ده تا با نینجا‌ها و شخصیت‌های منحصربه‌فرد با توانایی‌های خاص، در یک جهان خطرناک و جذاب، به مبارزه با دشمنانشون بپردازن. در این بازی، تا ۶۰ نفر به صورت همزمان به جزیره‌ی موروس فراخوانده میشن و باید با استفاده از ترفندها و مهارت‌هاشون، تنها بازمانده از این نبرد عظیم باشن.

ناراکا: بلیدپوینت با کنترلی حساس و مکانیک‌های مبارزه‌ی پویا، به پلیرها اجازه میده تا به سبک خودشون به مقابله با دشمنان بپردازن. انتخاب میان انواع اسلحه‌های نزدیک‌زن و دورزن، تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و استفاده از محیط‌های تاکتیکی به بازی عمق و چالش‌برانگیزی بخشیده.

با ارائه‌ی حالت‌های مختلف نبرد بتل‌رویال و Blood Bath، هر بازی در ناراکا: بلیدپوینت تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت براتون محسوب میشه. با تمرکز بر روی هماهنگی گروهی در حالت سه نفره و تعادل مهارت‌های فردی در حالت تک‌نفره، این بازی به چشم‌اندازی فراتر از یک نبرد بتل رویال سنتی نگاه می‌کنه.

ناراکا: بلیدپوینت با طرح‌های هنری زیبا، مکانیک‌های جذاب و محتوای غنی، به تماشاگران و طرفداران علاقه‌مند به بازی‌های اکشن و مبارزه‌ای عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی یک تجربه‌ی بی‌نظیر رو ارائه میده. با داستانی حماسی و جذاب، Naraka: Bladepoint به بازیکنان فرصتی منحصربه‌فرد برای شکوفایی خلاقیت و تاکتیک‌های خاصشون رو میده.

در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۳، Naraka: Bladepoint به عنوان یک عنوان رایگان با پشتیبانی کامل از مولتی‌پلتفرم برای تمام پلتفرم‌های فعلی و جدید (PS5)، باعث افزایش دسترسی به یکی از جذاب‌ترین و منحصربه‌فرد‌ترین بازی‌ها از ژانر بتل‌رویال از زمان عرضه‌ی Fortnite (2017) شده.

بهینه‌سازی

ناراکا: بلیدپوینت از لحاظ ظاهری خیلی حرف واسه گفتن داره و عملکرد بسیار خوبی داره؛ اما این عملکرد هزینه‌ی خاص خودشو داره؛ ناراکا: بلیدپوینت از جمله اولین بازی‌هاست که پلیرها رو به‌طور فعال از نصب بازی بر روی درایو مکانیکی منع می‌کنه.

اگرچه در تئوری اجرای بازی بر روی یک هارددیسک معمولی مشکلی ایجاد نمی‌کنه، اما کاهش عملکرد باعث می‌شود این عنوان حتی بر روی هارددیسک‌های پرقدرتی مثلWD Black Gaming Drive، تقریباً غیرقابل اجرا باشه.

با اجرای ناراکا: بلیدپوینت بر روی یک SSD Nvme، بهره‌وری بالاتری از عملکرد رو شاهدش هستین و تجربه‌ی بازی با کیفیت ۱۰۸۰p/120fps به همراه (RX 5700 XT) که حتی در زمان مبارزات سنگین و با مقیاس بالا، به ندرت به زیر ۱۰۰fps کاهش پیدا می‌کنه، رو خواهید داشت.

کیفیت‌بصری بازی Naraka: Bladepoint

ناراکا: بلیدپوینت اولین بتل رویال اختصاصب نسل نهمه، و اگرچه ارتقاء‌های “نسل بعدی” که بازی‌هایی مثل Fortnite  و Call of Duty Warzone دریافت می‌کنن به نوبه خودشون جذابن، اما محدودیت‌هایی مثل ساپورت همزمان دو نسل رو دارن.

ناراکا: بلیدپوینت در واقع خودش رو از این محدودیت‌ها آزاد و با استفاده از یک SSD و سخت‌افزار متوسط، که اگرچه خبری ناخوشایند برای کاربرانیه که هنوز به سخت‌افزار نسل هشت محدودن، اما برای کسایی که سخت‌افزارهای با کیفیت بالا و کنسول‌های نسل نهم دارن، خبر خیلی خوبی محسوب میشه و با خودشون میگن: بالاخره، یک بتل رویال داریم که از سخت‌افزارمون بهره کامل رو می‌بره.

به طور خلاصه، ناراکا: بلیدپوینت شگفت‌انگیزه، نقشه‌ی بازی فضای جذابی داره، و مدل‌های کاراکتر‌های بازی نسبت به چیزهایی که این ژانر تا کنون بهمون ارائه داده کیفیت بالاتری دارن.

اگرچه ناراکا: بلیدپوینت در اصب برای نسل نهم طراحی شده، اما نسخه‌ای از بازی با کیفیت تصویر و وضوح پایین، در نهایت در دسامبر ۲۰۲۲ برای ایکس‌باکس وان منتشر شد، تقریباً ۶ ماه پس از عرضه‌ی نسخه ایکس‌باکس سری ایکس (ژوئن ۲۰۲۲)؛ این نشون میده که احتمالاً نسخه پلی‌استیشن ۴ هم بعد از عرضه‌ی نسخه پلی‌استیشن ۵ در زوئن ۲۰۲۳، در زمان مشابهی عرضه میشه.

شخصی سازی در بازی Naraka: Bladepoint

ناراکا: بلیدپوینت یکی از قوی‌ترین سیستم‌های شخصی سازی شخصیت‌هاشو داره که من تا به حال دیدم. بازیکنان انبوهی از گزینه‌های سفارشی‌سازی چهره رو در اختیار دارن، از جمله امکان آپلود عکس از خودشون و استفاده ازش برای طراحی چهره.

ممکنم هست که توجه کرده باشید که من گفتم شخصی‌سازی چهره، و این به هیچ وجه اشتباه نبود؛ به جز رنگ پوست، بازیکنان قادر به تغییر هیچ جنبه‌ی دیگه‌ای از بدن شخصیت‌هاشون از طریق بخش شخصی سازی نیستن.

جاست فور فان

وقتی که از رقابت با بات‌ها خارج می‌شید گیم پلی بازی جذاب‌تر میشه. اما خب من درک می‌کنم که سازندگان بخوان برای دست گرمی شمارو در مقابل بات‌ها قرار بدن اما وقتی که متوجه بشید وین‌هایی که گرفتید جلوی بات بودن ضد حال بدی می‌خورید:).

من به شخصه وقتی که رتبه‌ دوم و سوم در مقابل بازیکنان واقعی بدست میارم، احساس انجام کار بزرگتری دارم نسبت به رتبه‌های اولی که در مقابل بات‌ها بدست میارم.

با این‌حال، بات‌ها در ناراکا: بلیدپوینت در مقایسه با بات‌های فورتنایت و ریلم رویال بهتر عمل می‌کنن، اما هوش زیادی ندارن و اغلب از مبارزه‌ی همگانی فرار می‌کنن و زدنشون تو این مواقع راحت تر میشه.

ابیلیتی های متفاوت در بازی Naraka: Bladepoint

اگرچه ناراکا: بلیدپوینت در نگاه اول یک عنوان بتل رویاله، اما از چندین سیستم استفاده می‌کنه که معمولاً در بازی‌های نقش‌آفرینی (توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیت‌ها) و شوترهای قهرمانی (توانایی‌های منحصربه‌فرد قهرمان‌ها) یافت میشن.

اگرچه این ویژگی‌ها به تنهایی مبارزه بین کاراکترهای سطوح بالا و پایین رو غیرممکن نمی‌کنه، اما به بازیکنانی که ویژگی‌های یک شخصیت رو به میزان قابل‌توجهی ارتقاء داده باشن، یک مزیت کوچکی میده.

درباره‌ی سطوح مختلف، استفاده از یک اسلحه برای کشتن دشمنان تجربه رو در اون کلاس اسلحه برای شما ارتقاء می‌بخشه و جوایز و immortal treasures (لوت باکس‌ها) و کیس‌های کازمتیک منحصربه‌فرد رو باز می‌کنه. اگرچه تنها این مورد به خودی خود دلیل کافی برای اصلی کردن یک اسلحه که با سبک بازی‌ شما تطابق داره نیست، اما قطعاً دلیلی برای کشف سبک‌های بازی دیگه محسوب میشه، حتی اگه فقط برای چند دست باشه.

کامیونیتی

شاید براتون خنده داره باشه؛ ولی با وجود اینکه از زمان عرضه‌ی بازی ساعت‌ها وقتم رو صرف بازی با پلیرهای دیگه کردم، با هیچ یک از این پلیرها کوچک‌ترین ارتباطی نداشتم! البته اگه بخوام اون یدونه‌ای که یادش رفته بود میکروفونش رو خاموش کنه و منو درجریان تمام اتفاقات خانوادگیش گذاشت رو فاکتور بگیرم:)

با این حال برای همکاری مناسب در این بازی شما لازم نیست که حتما ارتباط کلامی برقرار کنید و گاهی خود به خود نحوه بازی کردن پلیرها باهمدیگه مچ میشه و با استفاده از مارک کردن هم می‌تونید بقیه رو از اتفاقایی که میفته باخبر کنید.

سوالات پر تکرار

چه مقدار بازیکن به این بازی می‌پردازن؟

با قابلیت مولتی‌پلتفرم و رایگان بودن بازی، ناراکا: بلیدپوینت بهتر از همیشه پیش میره و در تاریخ ۱۳ ژوئن ۲۰۲۳ به بالاترین تعداد بازیکن هم‌زمان ۱۹۲,۱۲۸ نفر رسید، حتی بدون در نظر گرفتن جمعیت قابل توجهی از بازیکنان ایکس‌باکس و جامعه آینده‌ای از بازیکنان پلی‌استیشن ۵ که بدون شک به بازی کردن این بتل رویال جذاب می٬‌پردازن.

آیا قابلیت کراس-پلی وجود داره؟

ناراکا: بلیدپوینت از این موارد پشتیبانی می‌کنه:

☑ قابلیت کراس-پلی.

☑ پارتی‌های کراس-پلی.

☑ مولتی پلیر میان نسلی.

☑ پارتی‌های میان نسلی.

آیا پشتیبانی از یافتن گروه / مچ‌میکینگ وجود داره؟

ناراکا: بلیدپوینت گزینه‌های مچ‌میکینگ زیر رو ارائه میده:

☑ مچ‌میکینگ بر اساس مهارت.

☑ مچ‌میکینگ بر اساس منطقه.

☑ مچ‌میکینگ تک‌نفره.

☑ مچ‌میکینگ گروهی.

آیا در داخل بازی فروشگاه وجود داره؟

شاپ داخل بازی ناراکا: بلیدپوینت موارد زیر رو به فروش میرسونه:

☑ Cosmetic Items

☑ Cosmetic Item Bundles

☑  Premium Currency Bundles

☑ Premium Battlepass

چه دستگاه‌هایی پشتیبانی میشن؟

دستگاه‌های زیر به صورت رسمی پشتیبانی میشن:

☑ کنسول – کنترلر.

☑ کامپیوتر – کنترلر.

☑ کامپیوتر – موس و کیبورد.

کلام آخر

ناراکا: بلیدپوینت تغییر مثبتی در ژانریه که به طور عمده بر اساس مبارزات دور مبنا گذاشته میشه و اینکه همچنان در پلتفرم‌های جدید عرضه میشه، خبر بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به تجربه‌ی جدید و تست کردن گونه‌ای متتفاوت از سبک بتل رویاله. پس اگه علاقه‌مند به تم‌های آسیای شرق هستید، بهتون پیشنهاد می‌کنم از این بازی به سادگی رد نشید و برای مدتی هم که شده از بتل رویال‌های شوتر فاصله بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×