بازیمعرفی بازی

معرفی بهترین بازی‌ های سبک اکشن به انتخاب بنچفا

 وقتی درباره بهترین بازی های سبک اکشن صحبت می‌کنیم، بیشتر سیستم مبارزاته که نظر مارو جلب می‌کنه. چه قادر به انجام تکنیک‌های نابودکننده شانه به شانه‌ قهرمان بازی باشیم و چه قادر به راهنمایی کاراکترمون در دنیایی وسیع باشیم، در آخر، سیستم مبارزاته که تعیین می‌کنه وقتمون رو پای اون بازی بگذاریم یا نه. گرچه همچنان منتظر چندین بازی جدید در سال ۲۰۲۳ هستیم، اما ضرر نداره به عناوین اسم و رسم‌دار این ژانر که قبل از این منتشر شدن، نگاهی داشته باشیم.

تقریباً میشه گفت بازی‌های اکشن محبوب‌ترین بازی‌ها هستن. بنابراین به‌دلیل طیف طرفداران گسترده، برای ورود به لیست بهترین بازی های اکشن باید فاکتور‌های زیادی داشت. ما این موضوع رو در بازی Deathloop از استودیو Arkane دیدیم، که مکانیک‌های آشنا رو نوسازی کرده و در عین حفظ DNA اصلی استودیو، اصلاحاتی انجام داده و همچنین می‌تونیم در این ببینیم که چگونه بازی Dying Light 2 هدف شما برای تنها زنده ماندن در خیابان‌های مملو از زامبی در Villedor رو پیچیده‌تر می‌کنه. بدون در نظر گرفتن مودتون، در ادامه بهترین بازی های اکشن که در این پست جای گرفتن رو معرفی می‌کنیم. پس همراه بنچفا باشید.


بازی God of War در صدر لیست بهترین بازی‌های سبک اکشن

بازی God of War در صدر لیست بهترین بازی‌های سبک اکشن

قراره لیستمون رو پر سروصدا شروع کنیم :). کمتر کسی باور می‌کرد که استودیوی سونی سانتا مونیکا بتونه کریتوس رو دوباره محبوب کنه. زمان زیادی گذشته بود و صنعت گیمینگ از خشونت‌های افسانه‌ای و بی‌معنی که به تعریف سه‌گانه اصلی بازی‌های کریتوس کمک کرده، عبور کرده بود. سپس بازی God of War اومد، عنوانی که در بین خط ریبوت و سیکوئل قرار گرفت و تجربه‌ای قطعی از دوران PS4 رو پس از اتمام اقداماتش ارائه داد. تجربه‌ی این بازی واقعاً شگفت انگیزه، به این‌دلیل که حس جریان و کنترل رو در نبردهایی که داره به تصویر می‌کشه و کمتر بازی‌هایی تا حالا تونستن در خودشون جای بدن. God of War واقعاً از اون دسته بازی‌هاست که نباید از دستش بدید. البته همه‌ این‌ها راجع به God of War Ragnarok هم صدق می‌کنن.

بازی Uncharted 4: A Thief's End

بازی Uncharted 4: A Thief’s End

ناتان دریک نمی‌تونست به نمایشی بهتر از این امیدوار باشه. با A Thief’s End، Naughty Dog به سراغ تاریخچه مهم‌ترین نماد پلی‌استیشن در یک نسل رفت و یک ماجراجویی واقعاً برجسته رو ارائه داد. همواره درباره‌ Uncharted این حس وجود داشت که ترکیبی از اکشن Tomb Raider و حس ماجراجویی Indiana Jonesعه، و جایی بهتر از Uncharted 4: A Thief’s End نمی‌تونید این ترکیب رو پیدا کنید. چه شما تازه با این سری آشنا شده باشید یا از ابتدا دنبالش کرده باشید، این اکشن سینمایی در بهترین حالت خودشه.

بازی Marvel's Spider-Man

بازی Marvel’s Spider-Man

سال‌ها بود هربار که استودیو Insomniac یک بازی ویدیویی منتشر می‌کرد، با جمله‌ی «آره، این خوبه، اما حتماً یک بازی اسپایدرمن فوق‌العاده می‌سازن» مواجه می‌شد. خب، آخر سر هم این استودیو از فرصتی که داشت استفاده کرد و خودشو ثابت کرد. مکانیک‌های نبردی که از طریق Ratchet & Clank به‌روز شده و بهتر شدن، سیستم‌ جهان بازی که در Sunset Overdrive آزمایش شده‌ و حس کاملاً دقیق از زمان‌بندی کمدی، همگی به بازی Marvel’s Spider-Man کمک کرده‌ تا تبدیل به تجربه‌ای فوق‌العاده از نوع اکشن بشه و در لیست بهترین بازی های اکشن قرار بگیره.

 بازی Bloodborne: بیشتر باید بره تو لیست بازی‌های خشم‌برانگیز تا بهترین بازی های سبک اکشن

 بازی Bloodborne: بیشتر باید بره تو لیست بازی‌های خشم‌برانگیز تا بهترین بازی های سبک اکشن

بازی ماجراجویی اسرار آمیز FromSoftware به هیچ عنوان دیگه‌ای شباهت نداره. اگرچه ممکنه از همون تم و فضایی استفاده کنه که در Dark Souls به کار رفته و به همان اندازه توانایی داره که صبر پلیرهایی که جرئت تجربه‌ این بازی دارن رو لبریز کنه، اما Bloodborne با اکشنی که داره تفاوت‌هارو رقم می‌زنه. برای همین تصمیم گرفتیم که تو این لیست قرارش بدیم.

بازی Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry جسارتی رو به همراه خودش داره که در ژانر اکشن به وجود اومده. این سری همواره طرفدار پسند و قوی ظاهر شده و یجورایی چاقو رو جوری زیر گلو قرار داده که آسیبی نرسونه. این مورد پسند بودن به توانایی دانته برمی‌گرده، روباهی با موهای نقره‌ای که به اندازه‌ای دوست داره از دوتا تفنگش استفاده کنه که دوست داره از شمشیرهای بزرگ و خشن، موتورسیکلت‌ها و هر چیز دیگه‌ای که دم دستش باشه استفاده کنه. در کل بازی Devil May Cry 5 زمان خوبی رو برای شما رقم می‌زنه، حتی زمانی که از شخصیت‌های مختلف استفاده می‌کنید. یک تجربه پر از هیجان از کمبو‌های متفاوت و مکانیک‌های نبرد طاقت‌فرسا در داخل یک بازی اکشن به همراه موسیقی Heavy Metal براتون قرار داده شده و منتظر شماست.

بازی The Last of Us 2: تمام چیزی که از لیست بهترین بازی های سبک اکشن می‌خواید!

بازی The Last of Us 2: تمام چیزی که از لیست بهترین بازی های سبک اکشن می‌خواید!

بازی The Last of Us: Part 2 برای قلب‌های ضعیف مناسب نیست. Naughty Dog یک بازی درگیرکننده‌ ۲۵ ساعته به همراه یک دنیای غیر ابل پیش‌بینی در روبروی ما قرار داده که هنوز هم که هنوزه زخم‌هاش خوب نشده. این بازی نیمه ماجراجویی و نیمه‌اکشن محسوب میشه. داستان دو شخصیت را در مسیرهای متشابه که به دنبال انتقام هستن رو در دست می‌گیره و یواش یواش به سمت اکشن میره. در این عنوان با دقیق‌ترین مکانیک‌های تیراندازی و مخفی کاری‌ای که تا به حال باهاشون رو برو شدید مواجه هستید. The Last of Us 2 یک دستاورد واقعی محسوب میشه، با طراحی بصری جسورانه و صداگذاری قدرتمند که دقت و عملکرد رو به نحوی به زیر پوست شما می‌فرسته کمتر استودیویی قادر به انجام اینکاره. این بازی غم‌انگیز، ملایم، هیجان‌انگیز و تحت تأثیر قراردهنده‌ست؛ یک بازی اکشن که قبل از اینکه قلبتون رو از سینه بیرون بکشه، ضربانش رو به حداکثر می‌رسونه.

بازی Control

بازی Control

شرکت Remedy Entertainment برای خودش شهرت خوبی رو دست‌وپا کرده. از طریق بازی‌هایی مثل Alan Wake، Max Payne و Quantum Break، این شرکت به عنوان یک سازنده قوی، پرانرژی و تأمل‌برانگیز شناخته شده. با بازی Control، به نظر می‌رسه که Remedy تمام تخصص و تجربیاتش رو در یک تجربه منحصر‌به‌فرد قرار داده. یک بازی اکشن که از راه دادن موضوعات ماوراءطبیعی به درون خودش ترسی نداره و اتفاقاً از اون‌ها برای بهتر کردن خودش استفاده کرده. به هر حال اگه شما در حال درگیری در نبردهایی با عوامل Hiss هستید، یا در حال جستجو در اسناد به منظور بهتر فهمیدن وضعیت جهان هستید، Control همیشه آماده‌ست تا شما رو داخل خودش غرق کنه.

بررسی بازی Hades

بازی Hades

اگه Hades رو بازی کنید، قطعا عاشقش می‌شید. این تبادلیه که شما با شیطان (Supergiant Games) انجام می‌دید. اگرچه این بازی به عنوان یک بازی roguelike شناخته میشه، اما اصلا نمیشه منکر اکشن بودن اون شد. اگرچه Hades چالش‌های زیادی رو داخلش داره، اما نبردهایی که تجربه می‌کنید بدون شک نظرتون رو جلب می‌کنن. مرگ معادل تولد دوباره و معادل یک فرصت برای امتحان دوباره‌ست. Hades از این ترفند استفاده می‌کنه تا حس همیشه در حال پیشرفت بودن رو به شما منتقل کنه. حتی در حالی که توسط بازی عذاب می‌کشید چیزهای جدیدی رو در مورد دشمن‌هایی که دوباره و دوباره در مقابل شما قرار می‌گیرن، یاد می‌گیرید. پس وقت خوبیه که این بازی رو هم به لیست بهترین بازی‌های اکشن اضافه کنیم.

بازی Horizon Forbidden West

بازی Horizon Forbidden West

یکی از دلایلی که Horizon Zero Dawn و نسخه دومش، Horizon Forbidden West، به طور کامل توجه عموم رو جذب می‌کنن اینه که استودیوی سازنده قادر به ادغام اکشن فوق‌العاده و جهان باز و پویاست. به همون اندازه‌ای که این بازی‌ها گسترده هستن، نبردهاشونم جذابیت خاص خودش رو داره. آلوی می‌تونه برای کاوش آزاد بازی کنه، اما مبارزه با دایناسورهای رباتیک عظیم با انواع اسلحه‌ها، ترپ‌های الکترونیکی و تأثیرات محیطی همیشه بیخ گوش شماست. Horizon Forbidden West نه تنها یک عنوان برای نمایش قدرت PS5 هست، بلکه نمایی شگفت‌انگیز از آینده‌ی ژانر اکشن رو به ما نشون میده و طراحی نبرد عالی رو با دنیایی که دوست دارید وقت بیشتری رو داخلش بگذرونید، تلفیق می‌کنه.

بازی Elden Ring

بازی Elden Ring

Elden Ring چیزهای زیادی برای ارائه داره. ماجراجویی، RPG عمیق، جست‌‌وجوهای زنجیره‌ای و چالش‌برانگیز و حتی طراحی کامل کاراکتر که یک بازی اکشن بسیار عالی رو داخل بشقاب شما سرو می‌کنه. یکی از قوی‌ترین ویژگی‌های این اپیک فانتزی از FromSoftware اینه که به شدت قابل تغییره. شما دارای آزادی کامل برای انتخاب اسلحه‌ها و تعریف یک سبک نبرد هستید. درنتیجه می‌تونید Elden Ring رو به‌عنوان یک تجربه‌ی اکشن بازی کنید، اگه بخواید می‌تونید با Dual Blade به مبارزه بپردازید، در مواقع مورد نیاز جاخالی بدید و با دقت از مهارت‌های جنگندگیتون استفاده کنید. Elden Ring دارای بهترین مبارزات با Bossهاست، پس این تجربه هیجان‌انگیز رو از دست ندید.

بازی Doom Eternal: از بهترین بازی های سبک اکشن که حرصتون رو خالی می‌کنه

بازی Doom Eternal: از بهترین بازی های سبک اکشن که حرصتون رو خالی می‌کنه

تار و مار و پاره‌کردن، این‌ها پایه‌های نبرد‌های فوق‌فعال و فوق‌خشن Doom Eternal هستن. تازه بهتر هم میشه! Doom Eternal به عنوان یک بازی اکشن از موفقیت بالایی برخورداره. به این دلیل که از حس همواره در حال پیشرفت بودن با خبره و شمارو می‌گذاره تو بغل دشمناتون :). این باعث میشه شما مجبور شید با دشمنان بجنگید تا سلامتی و مهماتتون رو شارژ کنید و هر چی بیشتر بجنگید، بیشتر می‌تونید در مقابل موج‌هایی از انمی‌هایی که از همه طرف به سمت شما حمله می‌کنن، مقاومت کنید. این سیستم قدرتمندیه که ضربه‌های سریع Doom رو به یک نوع جادوی خون‌آلود تبدیل می‌کنه.

بازی Rise of the Tomb Raider

بازی Rise of the Tomb Raider

هر چند در کل بازسازی عناوین لارا کرافت ارزش محسوس خودش رو داره، اما بدون شک Rise of the Tomb Raider زیباترین عنوان این مجموعه محسوب میشه. این عنوان احساس پراکنده انزوا رو به‌خوبی به تصویر می‌کشه و از اون برای ما در یک ماجراجویی شگفت‌انگیز و طولانی استفاده می‌کنه که پر از اکشن و هیجانه. هر چند توسعه‌دهنده یعنی Crystal Dynamics از سری Uncharted درس‌های زیادی گرفته، اما در اینجا تمرکز گسترده‌تری روی بقا وجود داره تا در مقایسه با سفرهای نیتان دریک، به Rise of the Tomb Raider یک ریتم کاملاً منحصربه‌فرد بده.

 بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

 بازی Star Wars Jedi: Fallen Order

وقتی توسعه‌دهنده بازی Titanfall یعنی Respawn اعلام کرد که داره تمرکزش رو از شوترهای اول شخص به سوی یک کهکشان دور دست منتقل می‌کنه، تعداد کمی از سورپرایزی که منتظرشون بود با خبر بودن. این استودیو ویژگی حرکت نرم، طراحی سناریوهای عالی و داستان‌گویی تاملی خودش رو به چیزی تلفیق کرد که بی‌تردید یکی از بهترین بازی‌های ستاره‌شناسی تا به حاله. Jedi: Fallen Order با ساختار بسیار خوب و نبرد واقعاً شگفت‌انگیز با شمشیر نوری (Light Saber) یک سفر جذاب رو براتون به ارمغان میاره. یکی از بهترین اسلحه‌های تاریخ سرگرمی به مسیری جدید در این بازی وارد میشه و باعث میشه که احساس جدای بودن رو بهتر از همیشه تجربه کنیم.

بازی Dying Light 2: پایانی برای لیست بهترین بازی های سبک اکشن

بازی Dying Light 2: پایانی برای لیست بهترین بازی های سبک اکشن

به‌نظرتون اگه زامبی آپوکالیپس رخ بده، چیکار می‌کنید؟ بازی Dying Light 2 به شما این امکان رو میده که مهارت‌‌هاتون تو این زمینه رو تست کنید. این بازی شما رو به یک شهر گسترده می‌بره و شما رو آزاد می‌گذاره تا با هر وسیله‌ای که دم دستتونه از خودتون دفاع کنید و برای بقاتون تلاش کنید. بازی Dying Light 2 به عنوان یک بازی اکشن چیزهای زیادی برای ارائه داره که به همین دلیل داخل لیست بهترین بازی های اکشن قرارش دادیم. رهبری در برج‌های بلند ممکنه همونطور هیجان‌انگیز باشه که استفاده از یک چوب بیسبال طراحی شده برای نبرد در میان جمعیت زامبی‌ها هیجان انگیزه.

جمع بندی

در این مطلب به لیست بهترین بازی های سبک اکشن پرداختیم و هرکدوم رو به شما معرفی کردیم. تا اونجایی که تونستیم بازی‌های خوب این سبک رو داخل این لیست جا دادیم، ولی مطمئنیم که این لیست به این پست ختم نمیشه. پس منتظر شما می‌مونم تا بهمون بگید که جای کدوم بازی‌ها داخل این لیست خالیه و راجع بهش حرف بزنیم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×