بازیمعرفی بازی

۱۰ تا از بهترین بازی‌ های ترسناک به انتخاب بنچفا

بهترین بازی‌ های ترسناک توانایی اینو دارن که به زیر پوست شما نفوذ کنن و مدت‌ها پس از تجربه‌شون هم ترس باهاتون همراه باشه و به اطرافتون اعتماد نکنید. اگه به دنبال بازی‌های واقعاً ترسناک هستید، از بخت خوبتون ما دقیقاً چیزی که دنبالش هستید رو داریم. پس تا پایان این مطلب همراه بنچفا باشید.


سال‌های متوالی بازی‌های ترسناک ژاپنی تعیین‌کننده قوانین و چهارچوب این ژانر بودن؛ ادامه دادن عناوین قدیمی از دسته‌ کلاسیک‌، مثل بازسازی Silent Hill 2، به مخاطبان جدید نشون میده که این نوع ترس روانشناختی با شخصیت‌های بی‌نظیر و مدیریت هیجان و تنش، چه تاثیراتی بر یک نسل کامل از بازی‌ها داشت.

بهترین بازی‌ های ترسناک انواع متعددی دارن. برخی از اون‌ها شاید خیلی ترسناک نباشن، در حالی که بقیه برای ترسوندن شما دست به همه کار میزنن و شما رو مجبور به مقابله با موجودات وحشتناک و غیرقابل تحمل می‌کنن. این لیست شامل بازی‌هایی میشه که قصد ترسوندن شما رو به بیشترین شکل دارن.

بازی Little Nightmares

در بازی Little Nightmares، شما کنترل دختر جوانی به نام شیش رو دارید، که باید در دنیایی ترسناک که براش خیلی بزرگه، با جمعیتی گسترده از موجودات غول‌پیکر و وحشتناک راهشو پیدا کنه. شیش فقط یک دختر کوچیکه، بنابراین شما به جای مبارزه با این موجودات، به روش مخفیانه‌ای از کنارشون عبور می‌کنید. تنش در این بازی ترسناک از بخش‌های پلتفرمینگ پیچیده ایده گرفته، به‌علاوه در حین پیدا کردن راهتون توسط هیولا‌ها هم تعقیب می‌شید.

بازی Little Nightmares به عنوان یک ورودی مناسب در لیست بهترین بازی‌ های ترسناک ما حضور داره. این بازی مناطق خانگی آشنا و تسکین‌بخش رو انتخاب می‌کنه و اون‌ها رو با تبدیل به مناطق ناخوشایند و ناامن برای شیش به سرعت دگرگون می‌کنه. در هر رسانه‌ای، استفاده از کودکان به این شکل می‌تونه ناراحت‌کننده باشه و یک قهرمان کوچیک‌ به احتمال زیاد ما رو به فیلم‌های کمدی دهه ۹۰ می‌بره تا جامپ اسکیرها. به همین دلیل، Little Nightmares از وجود در صنعت گیمینگ به نحوه‌های درستی استفاده می‌کنه.

دنباله این عنوان، یعنی Little Nightmares 2، همچنین با یک قهرمان کاملاً جدید و ترس‌های جدید منتشر شد. با این حال، علیرغم اینکه به عنوان یک بازی عالی در زمان خودش بود، نتونست هیجان عنوان اولیه رو تکرار کنه.

The Evil Within 2

سری بازی‌های The Evil Within از ذهن شینجی میکامی، ذهن سازنده‌ Resident Evil، نشأت می‌گیره  و اگه این به شما دلیل کافی برای بازی کردن نمیده، احتمالاً دنیای وحشتناکش این حس رو درونتون ایجاد می‌کنه. این بازی ترسناک بقاء سوم شخص شما رو وارد دنیایی می‌کنه که توسط دشمنان وحشتناک و ترسناک پر شده. با ترکیبی از ترس روانشناختی و قهرمانی به نام سباستیان کاستیلانوس که هرگز به طور کامل نمی‌فهمه چه چیزی واقعیه و چه ترسی توسط ذهن خودش خلق شده.

بازی The Evil Within 2 به عنوان یکی از بهترین بازی‌ های ترسناک ما وارد لیست شده چون که موفق شده ژانر ترسناک ژاپنی رو به روز و اون رو کمتر گیرا و قابل دسترسی‌تر کنه. در حالی که بازی اول به تنهایی خوبه، دنباله بازی ترس روانشناختی فراموش نشدنی‌ای داره.

بازی Dead By Daylight

بازی Dead By Daylight

بازی Dead By Daylight در این لیست از بهترین بازی‌ های ترسناک قرار داره، چون یک عنوان چندنفره واقعاً ترسناک به حساب میاد. این عنوان به ما نشون میده که برای ترسیدن نیازی نیست که حتما در تاریکی باشید. در بازی Dead By Daylight، یک بازیکن به عنوان یک قاتل سریالی وحشی انتخاب میشه، در حالی که چهار نفر دیگه برای زنده موندن فرار می‌کنن و با تلاش زیاد به تعمیر ژنراتورها برای بازگرداندن امنیتشون می‌پردازن. این عنوان یک عنصر موضوعی برای ژانر ترسناکه و همچنین یک نوآوری هیجان‌انگیز در مبارزات PvP معمولیه. این عنوان دارای مجموعه‌ای از شخصیت‌های اصلیه که هر کدوم با توانایی‌ها و مزایایی که دارن،  تنها به سراغ کشف و ترکیب تاکتیک‌های زیادی به منظور نابودی تمامی نجات‌یافتگان میرن.

همچنین می‌تونید شخصیت‌هایی رو از فیلم‌هایی مثل Saw، A Nightmare on Elm Street یا The Texas Chainsaw Massacre باز کنید یا دانلود کنید که این نشون میده توسعه‌دهندگان Dead by Daylight در واقع عاشق ریشه‌های سینمایی این عنوان هستن.

بازی Dead Space Remake

بازی Dead Space Remake

بازسازی Dead Space که توسط شرکت Motive توسعه داده شده، یکی از بهترین بازی‌ های ترسناک بقای کلاسیک رو دوباره زنده کرده. داستان ابتدا در یک کشتی فضایی ترک شده به نام USG Ishimura رخ میده و تغییرات ترسناکی رو تجربه می‌کنه. بیشتر این تغییرات شامل موجودات فضایی زامبی شده‌ست که در انتظار شما، در اطراف تغییرات گفته شده هستن.

بازی Dead Space اصلی نسل جدیدی از بازی‌های ترسناک رو به راه انداخت. تمرکز بر ترسناکی ژاپنی کاسته شده بود و به جاش بازی‌هایی با جلوه‌های ویژه‌ جامپ اسکیر توسط استودیوهای غربی مورد توجه قرار گرفتن. موفقیت این بازی از اصول ساده تشکیل شده: داستان جذاب، تصاویر باورپذیر و بالانس مناسب.

بازسازی این عنوان به دلیل تجدید نظر در کنترل‌های سنگین و مبارزات پیچیده، به این اهداف و خیلی از اهداف دیگه پاسخ داد. اکنون طرفداران می‌تونن از تغییرات گرافیکی با بخش‌های بازطراحی‌شده لذت ببرن که از تکنولوژی مدرن مثل افکت‌های لمسی و دسته‌های تنظیم‌پذیر کنترلر DualSense به نحو احسنت بهره می‌برن. پس جای تعجبی برای وارد شدن این عنوان به این لیست باقی نمی‌مونه.

بازی Resident Evil 7: Biohazard

بازی Resident Evil 7: Biohazard

بازی Resident Evil 7 برای این سری که به تدریج کهنه شده بود، یک نفس تازه به شمار میره. در حالی که این تنها عنوان Resident Evil در لیست بهترین بازی‌ های ترسناک ما نیست، اما به فهمیدن بخش مدرنی از فیلم‌ها و بازی‌های ترسناک سری Resident Evil، در حالی که احساس منحصر به فرد این سری رو حفظ کرده، پرداخت. تغییر دادن دید سوم شخص به دید اول شخص، ترس رو به شما نزدیک‌تر و قوی‌تر می‌کنه و همچنین راه رو برای اضافه کردن یک تجربه واقعیت مجازی ترسناک در بازی به وجود میاره.

با داستان عالی و گیم‌پلی فشرده، Resident Evil 7 همون ادویه‌ای برای سری ترسناک بود که همه ما می‌خواستیم و ترسیده بودیم که بدستش نیاریم. موفقیت بازی به همراه بازسازی‌های اخیر از عناوین قبلی در این سری، تعداد زیادی طرفدار جدید جذب کرد.

بازی Iron Lung

بازی Iron Lung

بازی Iron Lung یک بازی ترسناک روانشناختی کوتاه و کم حجمه که لرزش‌ رو از ستون فقرات شما به سمت پایین می‌فرسته. :))))) مدت زمان کوتاه گیم‌پلی این بازی، اون رو در این لیست بهترین بازی‌ های ترسناک منحصربه‌فرد می‌کنه، اما این به معنای کمتر ترسناک بودنش نیست.

در بازی Iron Lung، شما نقش یک زندانی رو ایفا می‌کنید که یک زیردریایی تک‌نفره رو داخل اقیانوسی از خون هدایت می‌کنه تا تصاویری از مکان‌های کلیدی بگیره. متاسفانه، تنها یک پنجره‌ای در دسترسه که به‌دلیل فشار عمیق دریا، همیشه باید بسته باشه و شما رو مجبور به هدایت کامل از طریق یک نقشه ناقص با استفاده از حسگرهای نزدیکی، صدا و یک دوربین خارجی قدیمی می‌کنه.

تنها مشکل با این وظیفه که از پیش سختی داره اینه که موجودی دیگه هم در اعماق آب با شما شنا می‌کنه که اون قدر ها هم دوستانه نیست. بازی Iron Lung یک تجربه ترسناک اضطراب‌آور کوتاهه که حتی دریانوردان شجاع‌تر رو هم با ترس روبه‌رو می‌کنه.

بازی Alien: Isolation

بازی Alien: Isolation

از بین بازی‌های بی‌شماری که در طول سال‌ها عرضه شده، Alien: Isolation اولین بازی‌ایه که واقعاً می‌تونه در حد و اندازه‌ی یک عنوان ترسناک دلهره‌آور باشه. این بازی ۱۵ سال پس از رویدادهای فیلم Ridley Scott در سال ۱۹۷۹ رخ میده. با داشتن دید اول شخص و مقابله با یک xenomorph که در یک ایستگاه فضایی گسترده در تاریکی شما رو تعقیب می‌کنه، Alien: Isolation همون احساسی رو به شما میده که هنگام تماشای فیلم برای اولین بار داشتید. این حالت باعث میشه این بازی شایسته عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک باشه.

به همراه هوش مصنوعی بسیار باهوشی که به xenomorph اختصاص داده شده، به علاوه‌ی یک تجربه واقعیت مجازی بسیار جذاب، شما دارای آپشن‌های یک عنوان ترسناک کلاسیک و در عین حال مدرن هستید.

بازی The Outlast Trials

بازی The Outlast Trials

The Outlast Trials ترس خالص و خنده‌داری رو به نحوی منحصر‌به‌فرد در بین بازی‌های ترسناک چندنفره ارائه میده که این باعث میشه تا به عنوان یک عنوان ویژه در لیست بهترین بازی‌های ترسناک ما حضور داشته باشه. اصلی‌ترین اجزای این مجموعه، همواره یک بازی تک‌نفره بوده، اما در این نسخه از این مجموعه، استودیوی سازنده موفق شده که ترس محیطی‌ای که در بازی‌های اولیه وجود داره رو کپی کنه و به نحوی اون رو به‌روز کنه که می‌تونه طرفداران جدیدی رو جذب کنه.

در این بازی چندین آزمایش وجود داره که می‌تونید خودتون رو ازشون رد کنید، به عنوان سرگرمی، تنها یا با دوستانتون، هر کدوم راه‌های مختلفی برای ترساندن و وحشت‌زدگی ارائه میدن. اگه به دنبال جلب ترس‌های قدیمی و مخفی‌کاری اضطراب‌آور هستید، دنبال گیم دیگه‌ای نرید، Outlast Trials هر چیزی که می‌خواید رو داخل خودش داره.

بازی Amnesia: The Bunker

بازی Amnesia: The Bunker

Amnesia: The Bunker به لطف تاریخ ترسناکی که این سری داره سر پاست؛ با گیم پلی ترسناک دلهره‌آور، روان‌شناختی و خون‌آلودی که داره، این بازی حتما باید جدی گرفته بشه.

بازی در یک بانکر سرد و زیرزمینی قرار داره و تنها یک خروجی در اختیار شماست. شما باید با استفاده از نور کمی که دارید و تونل‌های پرخطر، معماها رو حل کنید و دینامیت مورد نیاز برای منفجر کردن راه خود به آزادی رو پیدا کنید. متأسفانه، همانند عنوان اول Amnesia: The Dark Descent، The Bunker مهمان ناخواسته‌ای داره؛ The Beast.

این موجود شما رو در داخل این بانکر تاریک تعقیب می‌کنه، منتظر لحظه‌ای برای حمله‌ست تا شما رو به دالان‌های تاریک پایین بکشونه. حالا به‌نظرتون می‌تونید همزمان که دارید از خودتون در مقابل این هیولا دفاع می‌کنید به حل کردن معما‌ها هم بپردازید؟ احتمالا این کار بدون اینکه از ترس سر جاتون میخکوب بشید غیر ممکن باشه.

بازی Resident Evil 2 Remake

بازسازی Resident Evil 2 دقیقاً همون چیزیه که روی جعبه‌ش نوشته شده: این عنوان بازسازی بازی ترسناک کلاسیک دهه ۹۰ به نام Resident Evil 2ـه. بازسازی Resident Evil 2 درخشندگی بازی اصلی رو در تجربه ترسناک بقا، جدید و باکیفیت می‌کنه. این بازسازی فوق‌العاده دارای مجموعه‌ای از ترس‌هاییه که بالغ شدن و با ارائه معماها، زامبی‌ها، اکشن‌های زیاد و محیطی با جزئیات دقیق شما رو تا پایان این بازی محو خودش می‌کنه.

Resident Evil 2 Remake در ابعاد بزرگی از بازی اصلی ارتقاء یافته و تجربه‌ای مدرنی از بازی‌های ترسناک سبک بقا رو ارائه میده. این بازسازی شگفت‌انگیز، عینکی از ترس مدرن و بالغه، با ارائه المان‌های گوناگون که شما رو به جست و جو در محیط خیره‌کننده‌ی این بازی می‌بره.

جمع‌بندی بهترین بازی‌ های ترسناک

گفتیم و گفتیم، اما در آخر این لیست هم می‌تونه سلیقه‌ای باشه و با چیزی که در ذهن شما وجود داره زمین تا آسمون فرق داشته باشه. هر چند هستن عناوینی مثل Phasmophobia که نوشتن درباره اون‌ها خودش یک بحث جدا داره :). برای همین خوشحال می‌شیم که نظر شما رو راجع‌به بهترین عناوین سبک ترسناک بدونیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×