بازیبررسی بازی

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2: یک قدم فراتر

استودیو Remedy به‌دلیل باتجربه بودنش شناخته شده. فیلم‌های لایو اکشن رو با بازی‌های ویدیوییش ترکیب می‌کنه، با انتظارات بازیکنان بازی می‌کنه، به کسانی که به تاریخ و گیموگرافی توسعه‌دهنده اهمیت دادن پاداش میده، و در مورد بازی Alan Wake 2، مشتاقانه و با دیوانگی بودجه‌ای عظیم رو برای سرگرمی و سردرگمی ما خرج می‌کنه.

آلن ویک ۲ ماجراجویی درجه یکی رو داره اما در نقاطی از بازی بی کیفیتی‌هایی وجود داره که این شاهکار رو به سوال میکشه. با وجود باگ‌های بزرگ و کوچکی که داخل بازی وجود داره (دیگه موقع لانچ عناوین این مشکل‌ها برامون طبیعی شدن) رمدی باز هم به تعهد خودش برای فراهم کردن تجربه‌ای بی‌نظیر باقی مونده و هر نقطه از بازی ما رو شگفت زده می‌کنه. برای نقد و بررسی بازی Alan Wake 2 تا پایان این مطلب همراه بنچفا باشید.

داستان بازی Alan Wake 2

بازی Alan Wake 2 در زمان واقعی از زمانی که بازی اول رو به پایان رسوندیم شروع میشه  . آلن ۱۳ ساله که در بلاتکلیفی گیر کرده و تمام تلاشش رو می‌کنه تا خودش رو به واقعیت برگردونه. اگه بخوایم کلی به بازی نگاه کنیم، هر دو بازی آلن ویک درباره مردی هستن که سعی می‌کنه از یک موجود شیطانی فرار کنه. اما با بررسی دقیق‌تر، داستان درباره ماهیت هنر، معنای خلق کردن، قابل اعتماد بودن حافظه و واقعیت، فرزندپروری، دوستی و حتی قتله.

داستان Alan Wake 2، گاهی اوقات ناشیانه، همه این موضوعات رو با صداگذاری نامفهوم، تصاویری زیبا، اجراهای چشمگیر و قطعات عجیب و غریب دنبال می‌کنه که بدون شک به نقطه کانونی و قوت بازی برای دنباله‌ی مسیر این فرانچایز تبدیل شده. دقیقا همینجاست که Alan Wake 2 درخشش خودش رو نشون میده. نحوه ارائه داستانش با همه چیز متفاوته، و حتی با وجود اینکه دوست داشتم در طول مکالمات و مونولوگ های داخلی تعامل بیشتری داشته باشم، به‌طور مداوم درگیر داستان بودن حس میشد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای بازی الن ویک ۲ چیه؟ در بنچفا بخونید.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2: یک قدم فراتر

ساگا اندرسون

وقتی داریم راجع به نقد و بررسی Alan Wake 2 حرف می‌زنیم نمی‌تونیم اسمی از Saga Anderson نبریم. اگه بخوایم استثنایی قائل بشیم، تکنیک‌های تحقیقی قهرمان داستان جدید Saga اون استثنا هستن. در حین اینکه شما علاقه‌ی بیشتری به بازی به عنوان Saga نشان میدید، با تحقیقاتی که انجام میده فکت‌هایی براتون افشا میشه که شاید آن چنان به مزاجتون خوش نیاد. ساگا با نشستن در یک اتاق و فکر کردن با خودش به حقایق غیرممکنی میرسه.

این خود پسندی و قدرت‌های ویژه‌ی ساگا در حالی که خیلی جذاب و چشم‌گیرن، به عنوان یک پلیر، تماشای ساگا که بدون هیچ دلیلی چیزهایی رو می‌دونه که چندان هم جالب به نظر نمیاد. تلاش‌های تعاملیش برای ایجاد شواهد بر روی دیوار نیز شبیه نقاشی کردن با اعداد زمانیه که شما معمولاً می‌دونید در حال خلق چه تصویری هستید. با این حال، به‌طور کلی، داستان ساگا و رمز و راز پیرامون خانواده‌ش جالب‌تره، دنبال کردن موضوعات مربوط بهش بیشتر ترجیح داده میشه.

آلن ویک در بازی Alan Wake 2

آلن فاقد توانایی‌های تحقیقی ساگاست، اما بازی در نقشش که در تاریکی انتزاعی اتفاق می‌افته، مشکلات خاص خودش رو داره. آلن قراره که در Dark Place گم بشه و از چیزی اطلاع نداشته باشه که از نگاه راویانه جالب بنظر میرسه. اما زمانی که حرکت در یک مکان (و نقشه مشکل‌ساز) به خودی خود دشواره، مسیرتون دشوارتر هم میشه و از درهایی پر میشه که بسته به نور مقصدشون رو تغییر میدن و انقدر این اتفاقات تکرار میشن که باعث کلافگیتون میشه.

مبارزات در بازی Alan Wake 2

مبارزات در بررسی بازی Alan Wake 2

با این حال، حتی زمانی که گم و یا ناامید می‌شید، مبارزه می‌تونه چراغی از شادی اکشن رو براتون روشن کنه. روشن کردن دشمنان با چراغ قوه و پر کردن بدنشون با گلوله نسبت به بازی ۲۰۱۰ قابل لمس‌تر شده، اما داشتن یک کمبو از چراغ قوه و شلیک‌های شاتگانتون چیزیه که عمیقاً حس راضی‌کننده‌ای رو بهتون میده و این به قدری خوبه که هر چی جلوتر میرید، بیشتر از این حس می‌خواید. اما خب مبارزه با دشمنان در سکانس‌های کمی از بازی وجود داره.

مهمات کمی داخل بازی وجود داره و جا خالی دادن از اهمیت بیشتری داخل بازی برخورداره و این به این به معنیه که باید از چنگیدن دوری کنید. یجورایی انگار که رژیم دارید و جنگیدن وعده آزادتون حساب میشه. دوست دارید که بخورید، اما نباید رژیمتون رو بشکنید :). اما خب تقریباً اواخر بازی به قدری داخل فایت درگیر میشید که این کمبود رو جبران می‌کنه.

نقد و بررسی بازی Alan Wake 2: یک قدم فراتر

ماموریت‌ ها

بازی Alan Wake 2 همچنین بیشتر از هر بازی دیگری در خاطرات اخیر به سمت یک بازی ویدیویی آزاردهنده متمایل شده که داخلش همه چیز همیشه به شکلی غیر رضایتمندانه‌ای دور از دسترس به نظر می‌رسه. شما باید از یک در الکترونیکی عبور کنید، اما درست همونطور که به سمتش میرید، برق قطع میشه و باید آیتم‌های A ،B و C رو پیدا کنید تا برق دوباره جریان داشته باشه. انواع مختلفی از این دست ماموریت‌ها سر راهتون قرار می‌گیرن.

از نظر موضوعی، منطقیه که داستانی که با پیشرفت شما نوشته میشه، موانعی برای کاهش سرعت شما ایجاد می‌کنه، اما در سطح عملی، برای بازیکن احساس تضاد ایجاد می‌کنه، که براشون چیزی جز آزار و اذیت نداره.

جمع‌بندی نقد و بررسی بازی Alan Wake 2

از زمانی که بازی اصلی با یک پایان باز به پایان رسید و American Nightmare 2012 کار چندانی برای پیشبرد داستان انجام نداد، افراد زیادی مشتاقانه منتظر بازگشت آلن ویک بودن. از نظر روایی داستان بازی به خوبی پیش میره و ورود Saga با توانایی‌های منحصر به فردش به این دنیا در نوع خودش جذابه. اما بازی کردن به‌طور واقعی، گشت‌وگذار در جهان بازی، و اجتناب از مبارزه از مواردی هستن که ممکنه کمی تو ذوق بزنن. همیشه مشتاقید که کات سین بعدی رو ببینید، اما گیم‌پلی بازی گاهی کم میاره و بعضی اوقات هم با باگ‌های بیشتری نسبت به دشمنان Taken مبارزه می‌کنید. برای طرفداران قدیمی Remedy و کسایی که می‌خوان ببینن بعداً برای آلن ویک چه اتفاقی می‌افته، دنباله‌ی موفقیت‌آمیزیه، اما رسیدن به پایان بازی موانع غیرضروری‌ای رو سر راهتون قرار میده.

شما این بازی رو تجربه کردید؟ حتما توی بخش نظرات برامون از تجربه این بازی بنویسید.

‫۲ نظر

  1. گیم پلیش میشد روونتر بود و زیادی داستانش تودر تو هست ولی سبک رزیدنت اویل رو دنبال میکنه… گرافیکش هم بشدت جای اپتیمایز داشت به هر حال با rtx 3080 msi gaming z رو تنظیمات های و دی ال اس اس بالانس و ریتریسینگ لو بین ۵۰ تا گاها +۱۰۰ فریم در رزولیشن توکی میگیرم ولی به جاش کیس تبدیل به بخاری میشه و فن هواپیمای جت :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×