بازیبررسی بازی

نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 1: افتخار آفرینی

پس از اتفاقات آخرالزمانی Mortal Kombat 11 و گسترش داستانی‌ای که داشت، بازی Mortal Kombat 1 دوره جدیدی رو برای شخصیت های این فرنچایز به نمایش می‌گذاره. البته که این نوع سبک‌های فایتینگ چند سالی میشه که رقیب خاصی ندارن و این موضوع باعث افت و عدم پیشرفتشون شده اما مورتال کمبت ۱ تو این زمینه آن چنان هم بد عمل نکرده. برای فهمیدن این موضوع تا آخر نقد و بررسی Mortal Kombat 1 همراه بنچفا باشید.

گیم پلی بازی Mortal Kombat 1

گیم پلی بازی Mortal Kombat 1

بازی Mortal Kombat 1 گیم پلی فشرده نسخه‌های قبلی خودش رو به سطح بعدی میاره. هر مشت، لگد، پرتاب و حرکت خاص در رقص های مرگ که شخصیت های این بازی داخلش شرکت می‌کنن، تاثیرگذاره. هنگامی که چند مبارزه با شخصیت انتخابیتون انجام می‌دید، گیم پلی واقعا شروع به آواز خوندن می‌کنه زیرا یاد می‌گیرید که چگونه ضربات ترکیبی، ویژه و مخصوص این عنوان، Kameo Fighters رو به‌هم متصل کنید.

پس از انتخاب مبارزتون، یک شخصیت ثانویه رو برای پشتیبانی انتخاب می‌کنید. این مبارزهای Kameo دارای حرکات مشخصی هستن که به حریف شما حمله می‌کنن، از شما در برابر حملات ورودی محافظت می‌کنن یا جریان نبرد رو مختل می‌کنن. من عاشق استفاده از یک استراتژی تهاجمی با Sub-Zero، برای مبارزه با دشمنان با یک پلن حمله متنوع، فقط برای استفاده از Scorpion به‌عنوان یک جنگنده Kameo برای بیرون آوردن من از خطر با سلاح مخصوصش هستم. همچنین از آزمایش استراتژی‌های مختلف و ترکیبات Kameo برای به حداکثر رسوندن این مکانیک جدید بسیار لذت بردم.

کاراکترهای مورتال کمبت ۱

کاراکترهای مورتال کمبت ۱

فهرست اصلی شامل تعداد زیادی از کاراکتر‌های محبوب این فرانچایزه که خیلی‌هاشون پلی‌استایل و سبک مبارزه مخصوص خودشون رو دارن. کاراکتر‌هایی مانند جنرال شائو و گراس می‌تونن برای بازیکنانی که در مدیریت مسافت مشکل دارن دردسر ایجاد کنن، اما من شخصیت های چابک تری مثل کیتانا و لی می رو ترجیح می‌دم. آیکان‌های این سری مانند Liu Kang ،Mileena و Johnny Cage رو هم به لیستتون اضافه کنید که همگی با تکرارهای عالی در طراحی شخصیت‌ها و مجموعه‌های حرکتیشون نظر‌ها رو به خودشون جلب می‌کنن که همین‌ها لیست کاراکتر‌هارو از باقی عناوین جذاب‌تر می‌کنن. ضد حال بزرگ هم ارائه شدن شخصیت بزرگی مثل Shang Tsungـه که قفله و در قالب یک DLC ارائه شده.

داستان بازی Mortal Kombat 1

داستان بازی Mortal Kombat 1 مثل یک فیلم می‌مونه. NetherRealm به جای قرار دادن لحظات دلخراشی که فقط برای راه اندازی دعوا وجود داره، در ترکیب کردن مبارزات با روایت خیلی بهتر شده. ارزش‌های تولید داستانی که در بازی به کار برده شدن در کلاس جهانی قرار داده میشن، با پیشرفته ترین انیمیشن‌های صورت و برخی از بهترین کات سین‌های مبارزه ای که تاکنون در این فرانچایز دیدیم. من به دنبال روایت تلاش‌های لیو کانگ برای مرتب نگه داشتن تایم‌لاین جدیدش خوشحال شدم، حتی اگه نتیجه‌ هرچند سرگرم کننده اما نسبتاً درهم و برهمی داشته باشه.

محتوای تک نفره در بررسی Mortal Kombat 1

محتوای تک نفره در بررسی Mortal Kombat 1

پس از اتمام داستان چند ساعته، محتوای تک نفره فراوانی در انتظارتونه. حالت Invasions به شما این امکان رو میده که در سراسر قلمروها تلاش کنید و چالش‌های مختلف رو برای پاداش‌های درون بازی تکمیل کنید. این بخش تست‌های خلاقانه از مبارزات ساده و مبارزات چند مرحله‌ای دشوار باس‌ها گرفته تا آزمایش‌های بقای فرار از موانع و برخوردهای Test-Your-Might رو شامل میشه. در حالی که من عاشق این حالت و وعده‌ش برای ارائه ۹ ساعت محتوای تک نفره در هر شش هفته هستم، این فرمول با پیشرفت کمی روی من تاثیر گذاشت. با این حال، دوست داشتم شب‌هام رو با بازی کردن در بین ده‌ها مرحله به پایان برسونم تا ببینم چه چالش‌هایی در انتظارم هستن و چه آیتم‌های شخصی‌سازی‌ای می‌تونم برای تجهیز کاراکترهام به دست بیارم.

در بخش سنتی‌تر، Mortal Kombat 1 برج های بازی تک نفره و مجموعه کوچکی از حالت‌های آنلاین رو به ارمغان میاره. در حالی که King of the Hill با تماشای افراد غریبه زمان زیادی رو صرف خودش می‌کنخ، من دوست داشتم مهارت‌هام رو در بهترین بازی‌های رتبه‌بندی شده در لیگ کمبت آنلاین آزمایش کنم. Story و Invasions همیشه حالت‌های مورد علاقه‌ من می‌مونن، اما آشنایی با یک بازیکن دیگه در جالت سری مبارزه سه به پنج تنش بی‌نظیری ایجاد می‌کنه و برخی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات شما رو با Mortal Kombat 1 رقم میزنه.

جمع بندی نقد و بررسی Mortal Kombat 1

زمانی که اولین مورتال کامبت بیش از ۳۰ سال پیش عرضه شد، این مجموعه به سرعت به خاطر خون، غم و خشم و خشونت شناخته شد. در حالی که به لطف ضربات مهلک، Brutalities و البته Fatalities ، Mortal Kombat 1 همچنان در خط مقدم قرار داره، هرچه این سری طولانی‌تر باشه، به‌درستی به‌دلیل رویکرد مثبتی که داری یک جورایی سر دسته‌ی این ژانر محسوب میشه. Mortal Kombat 1 با پیشرفت در هر دو زمینه‌ی محتوای تک‌نفره و مکانیک‌های فایت‌های سنگین، این سری رو به جلو می‌بره تا سال فوق‌العاده‌ای رو برای این ژانر ادامه بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×