بازیبررسی بازی

نقد و بررسی بازی Call of Duty: ModernWarfare III: عملکرد ناامید کننده

بازی Call of Duty هر سال از میان شرور‌های مختلف یکی رو دست‌چین می‌کنه. گاهی اوقات نازی‌ها هستن، گاهی اوقات هم ملی‌گرایان روسی یا زامبی‌ها. اما خطرناک‌ترین تهدید اونیه که شهوت مغز یا دسترسی به سلاح‌های جنگی نداشته باشه. رکود! در حالی که بسیاری از افراد تیم‌ سازنده‌ی Call of Duty اغلب به اندازه کافی تغییراتی رو داخل نسخه‌های جدید ایجاد می‌کنن تا از یکنواختی جلوگیری کنن، Call of Duty: ModernWarfare III تسلیم این دشمن فرضی میشه و از قافله جا می‌مونه. همونطور که می‌دونید کال آو دیوتی امسال نظرات مثبت و منفی زیادی داشته، پس همراه بنچفا با بررسی بازی  Call of Duty: Modern Warfare III باشید تا ببینیم که این عنوان چه عملکردی داشته.

بخش داستانی بازی Call of Duty: Modern Warfare III

بخش داستانی بازی Call of Duty: ModernWarfare III

بخش داستانی بازی مثالی خیلی واضح از مشکلیه که گفتم، اون هم به‌این‌دلیل که به جزئیات توجه زیادی نمی‌کنه و سریع می‌خواد به نتیجه و پایان بازی برسه. مأموریت‌های COD معمولاً از فرمول قابل پیش‌بینی و در عین حال مؤثری پیروی می‌کنن که مکانیک‌های مختلف گیم‌پلی رو یک‌باره از طرق مختلف بر سر پلیر می‌ریزن. Modern Warfare III انباشته‌های لازم و بسیاری از تنوع‌ها رو کاهش میده، که مرحله‌های اولیه بازی رو با مشکل سرعت مواجه می‌کنه. بسیاری از این ماموریت‌ها حداکثر در ۱۵ دقیقه به پایان می‌رسن، که به این معنیه که ترن هوایی جریان بازی زیاد بالاو‌پایین نمیره و تمام مدت در حال حرکت به سمت پایینه. منظره‌های بازی هم اون انفجار خاص هنری خودشون رو ندارن و کوتاه بودن مدت زمان بازی باعث شده جذابیتشون کمتر بشه.

این سرعت مانع از داستان‌سرایی همیشگی میشه. چون که وقایع بازی به‌قدری سریع اتفاق می‌افتن که مانع از توجه به جزئیات میشه. اینکه چگونه آنتاگونیست بازی Call of Duty: Modern Warfare II زنده‌ست و اینکه چرا الان با هم متحد شدن، به‌صورت خیلی رندوم در فصل (Season) قبلی بخش مولتی‌پلیر به صورت کات‌سین منتشر شد. از دست رفتن چنین جزئیات مهمی و نبودشون در بخش داستانی اصلی بازی هم تلفات سرعت زیاد کمپینه.

در حالی که کمپین به‌سختی تلاش می‌کنه که چیزی رو که در سری‌های قبلی COD بوده شبیه‌سازی کنه، مأموریت های گسترده‌تر Open Combat تلاش می‌کنن تا این طرح رو به قلمرو جدیدی منتقل کنن. با این حال، وعده ماموریت‌محور بودن به‌دلیل سطحی بودن این مراحل لغو میشه. انجام دادن ای مراحل اغلب ارزش خاصی نداره و باز کردن قفل سلاح‌های جدید هم اونقدرها به کار نمیاد. آپگرید‌ها و سلاح‌ها هم داخل مراحل بازی در اختیار شما قرار نمی‌گیرن.

ماموریت‌های بازی رو به روش‌های مختلفی میشه انجام داد. اما از مختلف منظورم به صورت مخفی کاری و یا پر سر و صداست. ماموریت استاتیک و طراحی نقشه، تعامل محدود و کمبود ریوارد بدردبخور، قابلیت تجربه‌ی دوباره‌ی اون قسمت رو کمتر می‌کنن و این به این معنیه که همون تجربه‌‌ی بار اول بنظر همه کافی میرسه. درسته که غیرخطی بودن مسیر خوبه، اما اینجا، در این بازی و گونه‌ای که پیاده شده جواب‌گو نیست.

بخش مولتی‌پلیر

بخش مولتی‌پلیر در بررسی Call of Duty: Modern Warfare III

حالت‌ مولتی پلیرMWIII به وضوح به عنوان امضای سری COD با گیم‌پلی روان و سیستم صداگذاری فوق‌العاده ایفای نقش می‌کنه، اما از ضعفی که بر کل تجربه تأثیر می‌گذاره مستثنی نیست. آستانه امتیاز کمتر و حرکات چابک‌تر به این معنیه که مسابقات چند نفره رقابتی دارای سرعت سریع‌تری هستن که همچنان با افزایش زمان برای کشتن کنترل میشه. این امر باعث میشه که هیجان بازی بالاتر بره و روند این بخش جذاب‌تر باشه اما زمان‌هایی که خارج از مبارزه به سر می‌برید می‌تونن نقطه ضعف باشن. به دست آوردن همه وسایل مشابه در هر سال یک فرآیند خسته‌کننده‌ست که توسط سیستم باز کردن قفل MWIII و منوهای شلوغ سخت‌تر شده.

بخش زامبی بازی Call of Duty: Modern Warfare III

بخش زامبی بازی Call of Duty: ModernWarfare III

مولتی‌پلیر رقابتی، در حالی که آشناست، حداقل بسیاری از نقاط قوت این سری رو برجسته می‌کنه، اما حالت زامبی به سختی می‌تونه از این فیلتر عبور کنه. تبدیل زامبی‌ها به یک شوتر با مراحل استخراج، تاثیرگذاری رو پایین‌تر میاره، به این دلیل که حالا برای به دست آوردن موفقیت به گذراندن چند مرحله نیازدارید. سختی بالا به این معنیه که بازیکنان باید بارها و بارها قبل از حرکت به جلو، یک مسیر رو تکرار کنن و تجهیزات بهتری به دست بیارن. این روند آهسته و خسته کنندست  و هنگام لوت‌ کردن هم اتفاق خاصی نمیفته اما اگر بمیرد هر جه داشتید رو از دست میدید.

Zombies بیشتر شبیه یک رویداد Warzone با زمان محدوده که از ایده‌ها و دارایی‌های موجود ترکیب شده و این احساسات در سراسر MWIII نفوذ می‌کنن. هر ستون مجموعه‌ای پایین‌تر از ایده‌های گذشته از کمپین کم‌نظیر تا مولتی‌پلیره که اگرچه قوی‌ترین حالته، اما شامل سیستم‌هاییه که به‌طور عمده از MWII با نقشه‌های Call of Duty: ModernWarfare 2 در سال ۲۰۰۹ برداشته شدن. COD امسال توسعه‌ای غیرمستقیم محسوب میشه. به‌عنوان یک دنباله و راهی شرم‌آور برای بزرگداشت بیستمین سالگرد این سری.

جمع بندی بررسی بازی  Call of Duty: Modern Warfare III

در این مطلب به بررسی بازی  Call of Duty: Modern Warfare III پرداختیم. اما خب باید اشاره کنیم چند سالی میشه که تو این سبک و تم خبری از رقیب خاصی برای این سری نبوده و یجورایی میشه گفت که این موضوع یکی از دلایل افت این عنوانه، چون که سازنده مطمئنه که هر چقدر هم که محصولش ناامیدکننده باشه، باز هم هستن کسایی که به سراغش بیان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×