محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیبررسی بازی

بررسی بازی Marvel’s Spiderman 2 و تمام چیزهایی که ازش می‌دونیم!

تقریباً یک سالی میشه که از بمب خبری سونی یعنی معرفی Marvel’s Spiderman 2 می‌گذره و حالا سونی تصمیم داره سال ۲۰۲۳ رو پر بار و با انتشار Marvel’s Spiderman 2 ببنده. این‌بار استودیوی سازنده یعنی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games) تصمیم گرفته که قهرمان‌های عنکبوتی خودش رو دوبرابر بکنه و قابلیت بازی کردن به عنوان پیتر پاکر (Peter Parker) و مایلز مورالس (Miles Morales) رو در مقابل دشمنانشون مانند Kraven the Hunter، the Lizard و Venom قرار بده. با تشکر از مراسم سونی و Summer Game Fest تونستیم اطلاعات خوبی رو از این بازی بدست بیاریم که ازتون میخوایم همراه بنچفا باشید تا باهم بهشون بپردازیم.


تاریخ انتشار بازی Marvel’s Spiderman 2

اولین چیزی که در این لیست میخوایم راجبش حرف بزنیم تاریخ انتشار این عنوانه. همونطور که درمراسم Summer Game Fest اعلام شد، این بازی در تاریخ ۲۰ اکتبر ( ۲۸ مهر) برای کنسول PS5 عرضه میشه و طرفداران می‌تونن ازش لذت ببرن. جناب Bryan Intihar مدیر بخش نوآوری این بازی در این مراسم کانسپت آرتی (Concept Art) رو به نمایش گذاشت که در اون مایلز و پیتر در حال جنگ با شخصیت Venom بودن. طبیعتاً با پایانی که در عنوان قبلی شاهدش بودیم نباید توقع داشته باشیم که ادی براک (Eddie Brock) رو در نقش ونوم ببینیم. Bryan Intihar همچنین اضافه کرد که استودیو قصد داره داستان اصیلی رو روایت کنه که انتظارات رو از این رو به اون رو می‌کنه.

بررسی کامل بازی Spider-Man 2 رو می‌تونید در بنچفا بخونید.


پلتفرم های انتشار

Marvel’s Spiderman ابتدا بر روی PS4 منتشر شد و سپس به عنوان یک Remaster به PS5 راه پیدا کرد. ورژن مایلز مورالس هم همزمان بر روی دو کنسول PS4 و PS5 منتشر شد. اما برای نسخه جدید بنظر میرسه که نسل قیب از قافله جا مونده و فعلا خبری از انتشارش برای PS4 نیست. همچنین همونطور که گفته شد این عنوان قراره انحصاری کنسول PS5 باشه و هنوز خبری برای انتشارش برای پلتفرم PC وجود نداره. اما با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر و انتشار انحصاری‌ها برای این پلتفرم، احتمال اینکه Marvel’s Spiderman 2 راه خودش رو به PC پیدا بکنه هست.


پیش خرید بازی Marvel’s Spiderman 2

قابلیت پیش خرید کردن این عنوان به زودی در دسترس علاقع‌مندان قرار می‌گیره. نسخه‌های مختلف شامل Standard Edition، Deluxe Edition و Collector’s Edition میشن. با خرید Standard Edition، تعدادی Skill point و لباس رو برای کاراکترهاتون دریافت می‌کنید و با خرید Deluxe Edition هم، لباس‌های بیشتر و قابلیت‌های اضافه‌ای برای Photo Mode رو دریافت می‌کنید. در آخر هم آیتم‌ داخل بسته‌ی Collector’s Edition شامل یک اکشن فیگور از صحنه‌ی جنگ ونوم با دو مردعنکبوتی میشه. برای اطلاعات بیشتر هم میتونید به صفحه‌ی Marvel’s Spiderman 2 در استور پلی‌استیشن سر بزنید.


بررسی بازی Spider-Man 2

آیا Marvel’s Spiderman 2 قراره یک عنوان Co-op باشه؟

تنها چیزی که می‌تونه بهتر از یک مردعنکبوتی باشه، وجود داشتن دو مردعنکبوتیه که با تماشای تریلر و گیم‌پلی این عنوان متوجه شدیم که قابلیت بازی کردن به عنوان هر دو کاراکتر رو داریم.. به همین دلیل طرفداران شروع به رویا‌پردازی کردن که ممکنه به گونه‌ای شاهد یک حالت co-op داخل بازی باشیم. ولی همونطور که Ryan Schneider مدیر ارشد اینسومنیاک گیمز سال قبل گفت فرانچایز اسپایدر‌من قراره یک عنوان تک نفره باشه.

علاوه بر این موضوع، ماه قبل و در ایونت پلی‌استیشن اینسومنیاک گیمز تایید کرد که Marvel’s Spiderman 2 یک عنوان تمام تک‌نفره خواهد بود و خبری از قابلیت co-op نیست. تنها قابلیتی که گیم داره اینه که شما قادر خواهید بود که بین دو کاراکتر تعویض کنید. هر موقع که وسط بازی در حال گشت و گذار بودید و دلتون خواست میتونید بین مایلز مورالس و پیتر پارکر یکی رو برای ادامه مسیر انتخاب کنید.


بررسی بازی Spider-Man 2

چه تغییراتی رو در گیم پلی شاهد هستیم؟

پیتر پاکر و مایلز مورالس ممکنه قدرت، سرعت و چابکی متناسب با یک عنکبوت رو داشته باشن، ولی در همین نقطه تقاوت‌هاشون در مهارت‌هایی که دارن شروع میشه. Marvel’s Spiderman از ابتدا بنا و اساسش رو بر روی تار زدن و حرکات آکروباتیک گذاشت. در حالی که پیتر پارکر خودش رو با گجت‌های متفاوت و پیشرفته مجهز کرده، از اون سمت مایلز مورالس رو داریم که از قدرت الکتریکی‌ای که داره برای پیشی گرفتن از دشمنانش استفاده می‌کنه.

یکی از تغییرات جدیدی که اینسومنیاک گیمز برامون به نمایش گذاشت، وجود داشتن سه قسمت در بخش Skill Tree بود. یک قسمت مربوط به ارتقای مهارت‌های پیتر پارکر میشد، قسمتی دیگر مربوط به مهارت‌های مایلز مورالس میشد و قسمت آخر هم ارتقاء مهارت‌هایی بود که به اشتراک میذارن. کارگردان بازی رایان اسمیت (Ryan Smith) در این باره بیان کرد که هدفشون از انجام این کار، ایجاد حس آشناسی با عنکبوت‌ها در حالی که هرکدوم قابلیت‌های مخصوص به خودشون رو دارن بوده. مایلز مورالس هنوز مهارت مخصوص خودش یعنی نیروی الکتریکی‌ای که بهش اجازه میده مشت‌‎های قدرتمندی بزنه رو در کنار نامرئی شدنش داره. اما از اونطرف پیتر به وسیله‌ی ترکیبشدن با سیمبیوت به مهارت‌های جدیدی دست پیدا کرده و خشن‌تر شده.

با ترکیب شدن با سیمبیوت، پیترپارکر قابلیت‌های جدیدی رو بدست میاره که ترکیبشون با خشمی که در پیتر بوجود آمده و بازوهای چسبناکش میتونه مرگبار باشه.

رایان اسمیت در مورد این موضوع با IGN مصاحبه کرده و گفته:

با استفاده از Symbiote punch می‌تونید یکی از دشمنانتون رو به دیوار بچسبونید، در حالی که با Symbiote strike می‌تونید چندتاشون رو به هوا پرتاب کنید و با استفاده از این نوع حملات، تغییرات زیادی رو پر فایت‌هاتون بوجود بیارید.

او همچنین سیمبیوت رو قدرت، توانایی و خشم خالص عنوان کرده که به پیتر پارکر قابلیت خشونت بی حد و مرز رو میده.


آیا در بازی Marvel’s Spiderman 2 شاهد ونوم خواهیم بود؟

همواره یک از سرسخت ترین دشمنان مردعنکبوتی Venom بوده که در تیزر پایانی Marvel’s Spiderman ازش رونمایی شد. این شخصیت که نقطه مقابل مردعنکبوتی قرار داره توسط تونی تاد (Tony Tod) صداگذاری بشه و برعکس کامیک بوک‌ها بیشتر به زمین وصل باشه تا به آسمون.پس قراره شاهد فایت‌های سنگینی بین این شخصیت و مردعنکبوتی‌ها باشیم.


انتظار دیدن کدام ابر شرورها رو داریم؟

در Marvel’s Spiderman شاهد ورژن جدیدی از Sinister Six معروف بودیم و این درحالیه که تا به حال فقط ونوم تایید شده که قراره نقطه مقابل مردعنکبوتی باشه. در حالی که باید منتظر باشیم تا Insomniac Games شرورهای بیشتری رو تایید بکنه، در تریلر اخیر شاهد حضور Kraven بودیم که قصد داره نیویورک رو به زمین بازی خودش تبدیل بکنه. از اون طرف مردعنکبوتی هم دشمنان کمی نداره و می‌تونیم به Electro، Mister Negative، Vulture، Doc ock، Scorpion و Rhino اشاره بکنیم که در عنوان قبلی خطراتی رو برای پیتر پارکر ایجاد کردن. همه‌ی این‌ها در حالیه که نقش منفی مقابل مایلز مورالس تنها یک نفر به اسم Tinkerer بود.

بنظر شما از اونجایی که نورمن آزبورن (Norman Osborn) در عنوان قبلی نقش پررنگی رو داشت، ممکنه شاهد Green Goblin باشیم؟ البته که فقط استودیوی سازنده از این موضوع خبر داره.

در ایونت اخیر سونی (PlayStation Showcase) و تریلر گیم‌پلی‌ای که پخش شد حضور Kraven تایید شد. یک شرور قدیمی و کلاسیک که قدرت‌های ابرانسانی و مهارت‌های شکار بی‌نظیری داره و امکان داره که دلیل اومدنش به نیویورک شکار مردهای عنکبوتی هم باشه. مطمعناً در این راه تنها نخواهد بود و هستن کسایی که با کمال میل در این راه بهش کمک کنن.

یکی دیگه از سورپرایزها هم وجود دکتر کانرز (Dr. Connor) بود که مثل همیشه درگیر شخصیت مارمولک یا همون The Lizard هست. برخلاف ظواهر مصنوعی‌ای که این شخصیت در کامیک‌ بوک‌های اخیر داشته، در این عنوان شاهد ظاهر واقع‌بینانه‌تری هستیم که در حال هرج و مرجه و وقتی برای پوشیدن روپوش آزمایشگاهی نداره:).


نقشه بازی قراره چقدر بزرگ باشه؟

در دو عنوان قبلی یعنی Marvel’s Spiderman و Miles Morales پلیرها میتونستن به گشت و گذار در منطقه‌ی منهتن بپردازن، اما در Marvel’s Spiderman 2 قراره بتونیم به بخش‌های بیشتری از نیویورک دسترسی داشته باشیم. با توجه به مصاحبه‌ی Bryan Intihar با واشینگتون پست (Washington Post) مپ جدید قراره چیزی حدود دو برابر بزرگتر از نقشه‌ی قبلی باشه و محله‌های کویینز (Queens) و بروکلین (Brooklyn) رو هم شامل بشه. با توجه به کوچک‌تر بودن ساختمان ها در محله‌ی کویینز، این منطقه شباهت بیشتری به یک محله داره و استفاده از باله‌هایی که با تار درست شدن رو برای شما راحت‌تر و زیباتر می‌کنه، به صورتی که می‌تونید نزدیک به زمین تار بزنید و یا با استفاده از باله‌هاتون پروازکنید.


نقشه بازی قراره چقدر بزرگ باشه؟

به چه تعداد لباس برای باز کردن دسترسی داریم؟

باز کردن قفل لباس‌های مختلف و امتحان کردنشون قطعا یکی از سرگرمی‌های محبوب در عنوان قبل بود. اینسومنیاک هم از این موضوع خبر داره و تایید کرده که لباس‌های مختلف و بیشتری در Marvel’s Spiderman 2 وجود دارن که می‌تونیم هر وقت که از جنگیدن خسته شدیم به باز کردن و امتحان کردنشون بپردازیم. به علاوه لباس پیش فرض مایلز مورالس و پیتر پارکر هم دستخوش تغییرات جزئی‌ای شدن و برای مثال رنگ‌هاشون طبیعی‌تر و روشن‌تر شدن.

در آخر می‌تونیم بگیم که با توجه به کارنامه‌ی پربار اینسومنیاک گیمز و شواهد موجود، این عنوان هم قراره مانند نسخه‌های قبلی موفق و پرقدرت ظاهر بشه و طرفداران رو هر چه بیشتر در نقش و دنیای مردعنکبوتی غرق کنه. حالا بنظر شما می‌تونه رضایمتون رو جلب کنه یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×