بازیبررسی بازی

بررسی بازی Spider-Man 2: تفنگ پدری

بازی‌های ابرقهرمانی همیشه خوب از آب درنمیان و کمتر عنوانی می‌تونه موفقیت خاصی رو بدست بیاره. اما همون‌هایی هم که به موفقیت می‌رسن چیزی در سطح کلاس جهانی رو ارائه میدن. بازی مرد عنکبوتی ۲ هم از همون بازی‌هاست که به لطف پشتوانه‌های قوی (مردعنکبوتی ۱ و مایلزمورالس) تونسته دوباره بدرخشه. تا پایان این مطلب با بررسی بازی Spider-Man 2 همراه بنچفا باشید.


بررسی بازی Spider-Man 2: تفنگ پدری

موفقیت بازی Spider-Man 2

دنباله دو بازی عالی بودن تضمینی برای موفقیت نیست. اما انتظارات زیادی رو ایجاد می‌کنه. خوشبختانه، مرد عنکبوتی ۲ این انتظارات رو برآورده کرده و ازشون حتی فراتر هم میره و اکشن ابرقهرمانی یکنواختی رو ارائه می‌کنه که با نبردهای سریع، طراحی ماموریت‌های هوشمندانه و تزریق منظم بخش‌های هیجان‌انگیز ترکیب خوبی رو ارائه کردن. علاوه‌بر این‌ها پشت این همه هیجان، تفسیری پرشور و صمیمانه در مورد شانس دوباره، توانبخشی و رستگاری رو هم داخل خودش جا داده. در نتیجه، حتی در لحظات دارک بازی، مرد عنکبوتی ۲ یک ماجراجویی کامل و خوش بینانه رو ارائه میده که ریشه در شادی داره. در ادامه با بررسی بازی همراه ما باشید.

موفقیت بازی Spider-Man 2

بعد از بازی‌های قبلی که هر کدوم به تنهایی درخشش خاص خودشون رو داشتن، این بار سازنده‌ها با خودشون فکر کردن که چرا قابلیت تجربه‌ هر دو مردعنکبوتی داخل یک داستان رو نداشته باشیم؟ درسته‌ هر دوی این ابرقهرمان‌ها در کل یکسری مهارت‌ها رو به اشتراک می‌گذارن، اما تفاوت‌هاشونه که تجربه‌ی بازی کردن به عنوان اون‌هارو خاص می‌کنه. تفاوت‌هایی که اینسومنیاک گیمز تونسته به خوبی به تصویر بکشه.

گشت‌وگذار عنکبوتی در نیویورک

گشت‌وگذار عنکبوتی در نیویورک

رویکرد Insomniac در تار زدن و پیمایش در شهر نیویورک همیشه از نقاط قوت بازی بوده، اما با چندین ترفند اضافی، از جمله wingsuits که به شما این امکان رو میده با سرعت بالا روی پشت بام‌ها پرواز کنید، جان تازه‌ای به این بخش بخشیده. کاوش در شهر بسیار سرگرم کنندست، به خصوص با توجه به گستره‌ وسیع پراکندگی شهری و جزئیات بالای داخل مسیر.

مبارزات در بررسی بازی مرد عنکبوتی ۲

شدت مبارزه مرد‌های عنکبوتی همیشه شگفت‌انگیزه، چه تازه وارد این بازی‌ها شده باشید و چه پس از مدتی دوری برگشته باشید. نرمی انیمیشن‌ها، جابه‌جایی‌های فشرده دوربین و استفاده از دکمه‌های متفاوت باعث میشه تا این افزایش سرعت رو بیش از قبل حس کنید. آزمایش قدرت‌ها و ابزارهای متفاوت برای قوی‌تر شدن و دست بالا داشتن نسبت به خطرات جذابیت خاص خودش رو داره. توانایی‌های تاثیرگذار هر کاراکتر باعث میشه قادر به پیاده‌کردن سبک‌های مختلفی داخل بازی و مبارزات باشید و یجورایی می‌تونید نبرد‌هاتون رو کاستومایز کنید :)

حتی با این انعطاف‌پذیری، بازی Spider-Man 2 یک بازی طولانیه و شدت درگیری‌های مکررش پس از چند ساعت مشت، لگد و تار زدن شروع به از دست دادن جذابیتش می‌کنه و کمی عادی میشه. اینجور فایت‌ها هیچوقت بد نیستن، اما هیجان محو شدن در نبردهای کوچک و بزرگ در نهایت قربانی بزرگی اندازه‌ی خود بازی میشه.

در کنار این حوصله سر بر بودن‌های احتمالی، مرد عنکبوتی ۲  اکشن و سینماتیکی رو ارائه میده که مثلش رو تو کمتر بازی‌ای دیدم و به‌راحتی با عظمت و هرج‌ومرج حتی هیجان‌انگیزترین صحنه‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی مطابقت داره. این نمایش‌های فنی مدیون قدرت سخت‌افزار PS5 هستن. گاهی اوقات هم خوبه که وسط اینشاهکار‌ها از خودمون بپرسیم: “توسعه دهندگان چگونه این کار رو انجام میدن؟” تعقیب و گریز با سرعت بالا، تغییرات ناگهانی و آنی صحنه، و جابجایی های داینامیکی عظیم در محیط بازی و غیره مواردی هستن که تنها در ۱۵ دقیقه‌ی اول بازی باعث میشن که مختون بترکه.

در بین اکشن‌های زیاد، بازی Spider-Man 2 به سختی تلاش می‌کنه تا در لحظات کوچک‌تر و حلقه‌های گیم‌پلی ساده‌تر، چیز‌های جدیدی ارائه بده و از این نظر هم موفقیتی رو مال خودش بکنه. اگه بخوام مثالی بزنم امکان اسپول وجود داره، پس با میل خودتون به سراغشون برید و این رو بدونید که این قسمت‌ها فقط برای پرکردن خط داستانی نیستن و جوری رو به روتون قرار می‌گیرن که شما حتی فکرش رو هم نمی‌کنید. همین قدر بگم که چندتا سکانس مخفی کاری، جابجایی بدون قدرت‌های خاص در شهر، و شب های به یاد ماندنی با دوستان، همگی به عنوان شستن فضای دارک بازی به کار میرن.

بررسی بازی Spider-Man 2: تفنگ پدری

داستان بازی Spider-Man 2

بهترین داستان‌های کامیک بوک‌ها اغلب داستان‌های اجتماعی و شخصی واقعی رو در پس‌زمینه‌ای از سوءاستفاده‌های بیش از حد قرار دادن، و از خشونت مکرر برای برجسته کردن مضامین استفاده می‌کنن. مرد عنکبوتی ۲ این ایده رو با آغوش باز می‌پذیره و مدام مفهوم قهرمانی و شرارت رو به چالش می‌کشه و به این سمت میره که اکثر مردم پیچیده‌تر هستند و بیشتر از چیزی که در نگاه اول به نظر میرسه با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنن.

بررسی بازی اسپایدرمن 2

پیتر و مایلز هر کدوم چالش هایی برای مقابله دارن. با این حال، اون‌ها در اعتقاد به خوبی های اطرافیانشون و تمایلشون برای محافظت از حتی شرورترین افراد، متحد هستن و مثل‌ هم فکر می‌کنن. داستان سرایی بازی مرد عنکبوتی ۲ سوالاتی رو در مورد بازگشت از یک مکان تاریک و داشتن شانس دوباره، بدون توجه به اشتباهات گذشته، به دنبال داره و در حالی که در پاسخ‌ها‌ی این سوالات تفاوت‌های ظریفی وجود داره، نتیجه‌گیری‌های عموماً خوش‌بینانه در کنار امید قرار می‌گیرن.

بررسی بازی اسپایدرمن 2

جمع‌بندی بررسی بازی Spider-Man 2

در این مطلب به بررسی بازی اسپایدرمن ۲ پرداختیم. Insomniac تونسته یکی از شاهکار‌های سبک ابرقهرمانی در بازی‌های ویدیویی رو به ثبت برسونه. این تیم سه‌گانه‌ای رو ارائه کرده که همگی مستقل و به نحو خودشون قوی و قابل ستایش هستن، اما برای دسترسی به هدفی والاتر باهم همکاری می‌کنن و صحنه‌ی زیبایی رو رقم می‌زنن. همه‌ی این‌ها در حالیه که عناوین قبلی مرد عنکبوتی سخت مشغول ارائه‌ی عنوانی متفاوت بودن اما اکثراً موفق نشدن. با Spider-Man 2، توسعه‌دهنده بخشی از داستان‌های ابر قهرمانی که ارزش بازگو شدن داره رو پیدا کرده و ماجراجویی‌ای رو برای این دو کاراکتر طراحی کرده که لیاقتش رو دارن. در کلام آخر انگار با یکی از سمفونی‌های بتهوون رو به رو هستیم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×