محصولات لیان لی با گارانتی تخت جمشید
بازیسیستم مورد نیاز

حداقل سیستم مورد نیاز بازی Horizon Zero Dawn + سیستم پیشنهادی

Horizon Zero Dawn، یک بازی نقش آفرینی اکشن و حماسیه که توسط استودیوی Guerrilla Games توسعه یافته. این عنوان در ابتدا در سال ۲۰۱۷ برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد و بعدها در سال ۲۰۲۰ برای کامپیوترها نیز در دسترس قرار گرفت. این بازی پلیرها رو به یک ماجراجویی هیجان انگیز در یک دنیای پسا‌آپوکالیپتیک که توسط موجودات رباتیک در بر گرفته شده، می‌بره. برای لذت بردن به طور کامل از تجربه فراگیر بازی Horizon Zero Dawn، مهمه که سیستم شما نیازمندی‌های لازم رو برآورده کنه. به همین دلیل، ما در این مطلب از بنچفا قصد داریم به سیستم مورد نیاز بازی Horizon Zero Dawn بپردازیم.


حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Horizon Zero Dawn

Intel Core i5-2500K 3.3GHz or AMD FX 6300 3.5GHzCPU
۸GBRAM
Nvidia GeForce GTX 780 (3 GB) or AMD Radeon R9 290 (4GB)GPU
۱۲Direct X
Windows 10 64-bitsOS
۱۰۰GB available spaceStorage
حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Horizon Zero Dawn

برای لذت بردن از عنوان Horizon Zero Dawn با عملکرد و کیفیت تصویر قابل قبول، سیستم شما باید الزامات حداقلی رو برآورده کنه. پردازنده‌های Intel Core i5-2500K یا AMD FX 6300 پایه‌ای قوی رو فراهم می‌کنن که بازی رو روان و بدون مشکل اجرا کنن. همونطور که می‌بینید این پردازنده‌ها دیگه تقریباً قدیمی شدن، پس اگه از پردازنده‌های نسل جدید یا نسبتاً جدید استفاده می‌کنید نگرانی خاصی در این مورد ندارید. همراه با پردازنده، ۸ گیگابایت رم هم تا حدودی مشکلتون رو از این نظر برطرف می‌کنه.

در بخش گرافیکی، کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 780 با ۳ گیگابایت VRAM (همون حافظه‌ی گرافیکی خودمون) یا AMD Radeon R9 290 با ۴ گیگابایت VRAM تصاویر قابل قبول و نرخ فریم مناسبی رو ارائه میدن. این کارت گرافیک ها تعادلی بین عملکرد و قابلیت خریداری رو فراهم می‌کنن که اجازه میدن تا گروه گسترده‌ای از بازیکنان تجربه‌ای از بازی داشته باشن. به این صورت که اگه هر کارت گرافیکی قوی‌تر از این دو مدل دارید، خیالتون تخت‌ِ تخت باشه. پشتیبانی از DirectX 12 هم برای عملکرد بهینه و بهبودهای تصویری ضروریه و اگر کارت گرافیکتون از این مورد پشتیبانی نمی‌کنه، اکثر بازی‌ها بهتون اجازه‌ی اجرای بازی رو نمیدن. بنابراین مطمئن بشید که سیستمتون سازگاره.

درباره فضای ذخیره‌سازی، Horizon Zero Dawn نیازمند ۱۰۰ گیگابایت فضای خالیه. این نیاز قابل توجهی به دلیل دنیای گسترده بازی، تکسچرهای با وضوح بالا و محیط‌های دقیقه. مطمئن شید که فضای کافی در هارد دیسک یا SSD ‌تون برای نصب بازی در دسترسه. در کل دیگه یواش یواش باید به این نوع حجم بازی‌ها عادت کنیم.

سیستم پیشنهادی بازی Horizon Zero Dawn

Intel Core i7-4770K 3.5GHz or Ryzen 5 1500X 3.5GHzCPU
۱۶GBRAM
Nvidia GeForce GTX 1060 (6 GB) or AMD Radeon RX 580 (8GB)GPU
۱۲Direct X
Windows 10 64-bitsOS
۱۰۰GB available spaceStorage

برای تجربه‌ای بهتر و مطمئن‌تر از بازی با تنظیمات گرافیکی بالا و عملکرد بهتر، توصیه میشه نیازمندی‌های سیستم پیشنهادی رو حواستون بهشون باشه. پردازنده‌های Intel Core i7-4770K یا AMD Ryzen 1500X سرعت بالاتری و هسته‌های بیشتری رو ارائه میدن که باعث اجرای روان‌تر بازی و پردازش سریع‌تر می‌شن.

برای بهره‌برداری کامل از تصاویر شگفت‌انگیز بازی Horizon Zero Dawn، کارت گرافیکی مانند Nvidia GeForce GTX 1060  با ۶ گیگابایت VRAM یا AMD Radeon RX 580 با ۸ گیگابایت VRAM توصیه میشه. این کارت‌های گرافیکی کیفیت تصویر بسیار خوبی رو ارائه میدن و نرخ فریم‌های صاف حتی در صحنه‌های پردازش سنگین رو داخل این بازی تضمین می‌کنن و با وجود قدیمی بودنشون، یه زمانی واسه خودشون غوغایی به پا می‌کردن:). برای تکمیل و پردازش بهتر تصاویر، ۱۶ گیگابایت رم توصیه میشه. این حافظه اضافی اجازه میده تا چند تسک رو به صورت همزمان انجام داده و هرگونه کاهش سرعت در طول بازی رو جلوگیری می‌کنه. علاوه‌بر این، اطمینان حاصل کنید که نسخه DirectX و درایورهای گرافیک خودتون رو به روزرسانی کردید تا از هنگام اجرای بازی با مشکلی رو به رو نشید و از تجربش لذت ببرید. در کل سیستم‌های پیشنهادی قابلیت اجرای بازی رو حداقل بر روی حالت Medium و رزولوشن ۱۰۸۰ با نرخ فریم ۶۰ رو دارن.

جمع‌بندی سیستم مورد نیاز بازی Horizon Zero Dawn

در این مطلب به سیستم مورد نیاز بازی Horizon Zero Dawn پرداختیم. به طور خلاصه، بازی Horizon Zero Dawn تجربه‌ای با تصاویر شگفت‌انگیز و جذاب رو ارائه میده. برای بازی به‌طور صحیح در کامپیوتر، حائز شرایط بودن سیستم شما برای نیازمندی‌های حداقلی خیلی مهمه، اما برای عملکرد بهینه، سیستم مورد نیاز پیشنهادی رو بررسی کنید. با برآورده کردن یا حتی فراتر رفتن از این نیازمندی‌ها، می‌تونید در سفری به یک دنیای جذاب در بازی Horizon Zero Dawn شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×