اخباراخبار بازی هابازیمعرفی بازی

معرفی لیستی از بهترین بازی‌ های جهان باز

چه تک نفره و چه مولتی‌پلیر، بازی‌های جهان ‌باز معمولاً توجه زیادی جلب می‌کنن. روی کاغذ، این ژانر به این دلیل که می‌تونه شما رو ماه‌ها سرگرم نگه داره می‌تونه آپشن خوبی باشه. اما در عمل، این عناوین از نظر کیفیت و مقیاس به طور قابل توجهی دارای تغییراتی هستن و مهم‌تر از همه، همیشه بزرگتر بهتر نیست. توی این مقاله قصد داریم به بهترین بازی های جهان باز بپردازیم و اون‌ها رو به شما معرفی کنیم.

همونطور که می‌دونید عناوین جهان باز لیست بلند و بالایی رو با سلایق مختلفی تشکیل میدن. حالا هم ما برای اینکه کار شما رو راحت‌تر کنیم، اومدیم با توجه به چیزی که گیمرها به اشتراک گذاشتن، لیستی از بهترین بازی های جهان باز رو براتون آماده کردید. پس همراه بنچفا باشید و این لیست رو با ما بررسی کنید.

لیست بهترین بازی های جهان باز

بازی Diablo 4

بازی Diablo 4؛ یکی از جدیدترین و بهترین بازی‌ های جهان باز

در سال ۲۰۲۳، بلیزارد بازی Diablo رو به فرمت جهان‌ باز تغییر داد، که به بازیکنان امکان بیشتری در کاوش داخل Sanctuary میده. دنیای این بازی به پنج منطقه تقسیم شده و چهار منطقه از این مناطق می‌تونن به هر ترتیبی قابل انتخاب باشن، به این دلیل که کوئست‌ها محدود نشدن و دشمنان به مقدار بازیکن پیشرفت می‌کنن. گرچه سه اکت اول non-linear هستن، اما بازیکنان به طور کلی تشویق میشن که با اکت ۱ شروع کنن و به ترتیب ادامه بدن؛ با این حال، طبیعت جهان‌ باز Diablo 4 باعث میشه تا در تکرار بازی، مسیر سفرتون رو تغییر بدید و تجربه‌ای جدید رو تجربه کنید.

بطور کلی، Diablo 4 بازی رو در قالب جهان ‌باز به خوبی مدیریت می‌کنه و وقتی بازیکنان به طور اصلی در حال تمرکز بر زمانی‌که در پایان بازی به جستجو و کشتن دشمنان می‌پردازن هستن، این تجربه زنده‌تر میشه. با این حال، میشه اینو گفت که این تغییر در طراحی نقشه بهبودی در تجربه Diablo ایجاد نکرده ، حداقل در مقایسه با عناوین اولیه‌ی این مجموعه.

بازی Dying Light

بازی Dying Light

گرچه میشه ادعا کرد که بازی Dying Light 2 Stay Human شایستگی اشاره به عنوان یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز رو داره، اما به طور کلی نسخه قبلی این بازی به عنوان یک بازی برتر در نظر گرفته میشه، به خصوص نسخه Enhanced Edition که شامل دی‌ال‌سی The Following هم هست. این بازی بقایی توسط تیم توسعه‌دهنده Techland در شهر Hassan جای می‌گیره، که به‌دلیل شیوع بیماری قرنطینه شده. به طور اصولی، این مفهوم برای یک بازی زامبی به خصوصیت خاصی نمی‌پردازه، اما در اجرا، Dying Light جهان، شخصیت‌ها و گیم‌پلیش رو به‌خوبی اجرا کرده.

شهر Hassan بسیار زیبا و از نظر طراحی کاملاً منحصربه‌فرده. با این حال، چیزی که Dying Light رو از سایر پروژه‌های جهان‌باز متمایز می‌کنه، تمرکز بر پارکوره. به‌طور ساده، حرکت در بازی شگفت‌آوره و نقشه به گونه‌ای طراحی شده که بهره‌ی کامل رو ببره. افزونه The Following منطقه‌ی کاملاً جدیدی رو برای گشت و گذار در اختیار قرار میده و به همون اندازه‌ی مپ اصلی به نام Hassan خوب عمل می‌کنه.

بازی Death Stranding

بازی Death Stranding

تحت کارگردانی هیدئو کوجیما، بازی Death Stranding دنیای آخرالزمانی‌ای رو بدون تمدن انسانی تصور می‌کنه. این نسخه از زمین در واقع تقریبا خالی از سکنه محسوب میشه اما اکثراً از این نسخه زمین به عنوان یک دوره‌‌ی زمانی خشک و بیابانی یاد می‌کنن و بازی به‌طور خاص بر تزریق احساس انزوا از طریق گیم‌پلی تاکید می‌کنه.

با وظیفه‌ی مکلف شده‌ی ارسال بسته‌ها در سراسر ایالات متحده، سام همچنین به سمت نصب یک شبکه ارتباطی حرکت می‌کنه تا تلاشی برای شروع بهبود تمدن انسانی انجام بده. Death Stranding تعریف یک عنوان سلیقه محوره؛ داستان بازی دارای یک جو کند و در عین حال به‌طور همزمان لحظاتی از داستان‌گویی مخصوص کوجیما رو ارائه میده.

بازی Far Cry 3

بازی Far Cry 3

در سال‌های اخیر، مجموعه بازی‌های Far Cry کمی کهنه شده و این سری با مشکلاتی مواجه شده تا جادوی کامل عنوان اصلی سومش رو بازسازی کنه. Far Cry 3 نمایانگر نقطه‌ی عطف یوبی‌سافته، یک بازی جهان باز که به خوبی گیم‌پلی معتاد‌کننده رو با شخصیت‌های به یاد ماندنی (به عبارت دیگر، ویلن‌ها) و کارهایی که همراه پاداش هستن، ترکیب می‌کنه.

این بازی تیراندازی از جزایر روک، بهشتی استوایی و شگفت‌انگیزی رو نمایش میده که به مذاق غریبه‌ها خوش نمیاد. حتی عمل ساده‌ی جست و جو در این منطقه، لذتبخشه و جهان باز و بزرگی رو داره که کمتر احساس خستگی رو به شما منتقل می‌کنه.

بازی Hogwarts Legacy

جهان هری پاتر همیشه به نظر می‌رسیده که مکانی ایده‌آل برای یک بازی گسترده باشه. حالا بازی Hogwarts Legacy از این پتانسیل استفاده کرده. به عکس بیشتر انطباق‌ها، عنوان Avalanche یک قرن پیش از داستان هری قرار داره، یک تصمیم که به بازیکنان اجازه میده داستان‌های خودشون رو ایجاد کنن تا اینکه یک داستان از پیش تعریف شده رو بازی کنن. بازیکنان در نقش یک دانش‌آموز تازه‌ورود به دانشکده هاگوارتز قرار می‌گیرن، یکی از چهار گروه رو انتخاب کرده و به کاوش در مکان‌های شناخته‌شده مدرسه، همچنین مناطق معروف معرفی‌شده در کتاب‌ها و فیلم‌ها می‌پردازن.

بازی Hogwarts Legacy داستان اصلی نسبتاً طولانی‌ای داره، اما بازی همچنین از بازیکنان می‌خواد که از مسیرهای معمولی خارج بشن. غرق شدن در دنیای بازی‌های جهان باز یکی از نقاط فروش بزرگ اکثر بازی‌های جهان بازه، و Avalanche این جنبه رو به طور کامل و موفقیت‌آمیز اجرا کرده.

بازی Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima

با کمک به به پایان رضایت‌بخش دوره PS4 به عنوان پلتفرم اصلی سونی، بازی Ghost of Tsushima یک بازی بسیار زیباست که در قرن ۱۳ در ژاپن رخ میده. پس از تصرف Tsushima توسط مغول‌ها، جزیره Tsushima به یک منطقه جنگی تبدیل میشه، زیرا شورشیان ژاپنی تلاش می‌کنن تا در برابر مهاجمان اقدام کنن. بازیکنان به عنوان جین ساکای، یک سامورایی که در محافظت از استاد خود موفق نبوده، بازی می‌کنن که وقتی که از مرگ جون سالم به در می‌بره، بهش فرصتی برای تغییر داده میشه.

جهان Ghost of Tsushima، به اندازه‌ی مناسب بزرگ و پر از محتوای جذابه که منتظر کشف شدنن. با اینکه داستان اصلی ممکنه اونقدراهم جذاب نباشه، اما این بازی با محیطی شگفت‌انگیز این رو جبران می‌کنه.

بازی Spider-Man؛ بهترین بازی های جهان باز

بازی Spider-Man

کمپانی Insomniac Games با انتشار این انحصاری پلی‌استیشن، شاید بهترین بازی اسپایدرمن رو ایجاد کرد. بررسی جهان بازی در Marvel’s Spider-Man می‌تونه به عنوان یکی از بهترین تجربه‌های تفریحی تاریخ محسوب بشه.

در بازی Spider-Man، بازیکنان در نسخه‌ای از منهتن غوطه‌ور میشن که نزدیک به واقعیت ساخته شده. اسپایدرمن به آسانی از ساختمان به ساختمان تار میزنه و مثل اولین بارهم زمین می‌خوره. بازی Spider-Man یک بازی جهان باز تقریباً کامله و Miles Morales مکمل خوبی برای این عنوان هست.

بازی Spider-Man؛ بهترین بازی های جهان باز

بازی Forza Horizon 5

استودیو Playground Games همچنان در تولید بازی‌های جهان باز تاثیرگذار بوده. در نتیجه، انتخاب این عنوان در واقع یک مثال برای کل فرنچایزه.Forza Horizon 5 در مکزیک اتفاق می‌افته و بازی این کشور رو با ارائه نقشه‌ای بزرگ و متنوع به نمایش می‌گذاره.

بازی Assassin's Creed 4: Black Flag

بازی Assassin’s Creed 4: Black Flag

در ساختن محیط‌های بازی مبتنی بر دوره‌های تاریخی، Assassin’s Creed یک سابقه‌ی چشمگیر داره، حتی اگه اون بازی شاهکار نباشه. این فرانچایز یوبی‌سافت تعداد زیادی از بازی‌های بزرگ رو تولید کرده که بسیاری ازشون در میان بهترین بازی‌ های جهان باز قرار می‌گیرن. با این حال، از نظر خیلی‌ها اوج این سری در عنوان Assassin’s Creed 4: Black Flag مشاهده میشه.

ماجراجویی با موضوع دزدان دریایی بازیکنان رو به جزایر غربی منتقل می‌کنه و تجربه‌ای منحصر به فرد حتی در سری خودش ارائه میده. این بازی به حدی موفق بوده که طرفداران از یوبی‌سافت خواستن که اون‌ها رو به اون زمان برگردونه.

بازی Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto 5؛ جزو بهترین بازی های جهان باز

Rockstar Games با آخرین عنوان Grand Theft Auto خود تسلیم نشد. Grand Theft Auto 5 یک هیولاست که شامل دنیای باز و بزرگیه که در و اطراف لوس سانتوس، که تحت تاثیر لس آنجلس قرار داره، وجود داره. این محیط‌باز، شامل تعداد زیادی فعالیت برای مشغول نگه داشتن بازیکنانه.

به عنوان یک بازی دنیای باز، GTA 5 استثناییه و بازیکنان رو با آزادی بیشتری در انتخاب نحوه اعمال تأثیر خود بر نقشه مواجه می‌کنه. اما این فقط دنیای بازی نیست که عالیه، داستان و شخصیت‌های بازی نیز فوق‌العاده هستن، در حالی که GTA Online به یک هیولای عظیم تبدیل شده.

بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild

احتمالاً The Legend of Zelda دیر به جنون دنیای باز پیوست، اما همنطور که معمولاً Nintendo اینجور کارها رو انجام میده، Breath of the Wild ژانر این سری رو تغییر داد. این نسخه‌ی قدرتمند از عناوین جهان باز، مدل کاملی از یک بازی اوپن ورلد بی‌نقصه. به جز هدف اصلی نابودی Calamity Ganon، بازیکنان در اصل آزادند تا این پادشاهی فراموش شده رو به آرامش ببرن؛ تنها نشانگر‌های موجود در نقشه‌ی بازی همون‌هایی هستن که خود پلیر قرار میده.

ممکن است به جز Elden Ring، Breath of the Wild احساس ماجراجویی و کشف رو به‌طور بهتری از هر بازی دیگه جهان باز ارائه بده. حتی پس از صد‌ها ساعت سپری کردن در Hyrule، شخصی میتونه هنوز کارهای زیادی داشته باشه.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بازی The Witcher 3: Wild Hunt؛ پرطرفدار

قبل از انتشار بازی The Witcher 3: Wild Hunt، واضح بود که توسعه‌دهنده CD Projekt Red با موفقیتی روبرو بوده. این یک ماجراجوییه که واقعاً تجربش توصیه میشه. حتی اگر بازیکنان از منحنی یادگیری مبارزه دلسرد شده باشن.

برخی از مبارزات با باس‌ها به شدت بی‌بدیل هستن، و کیفیت کوئست‌های جانبی بازی به نسبت هر بازی نقش آفرینی دیگری که در سال ۲۰۱۵ یا بعد از آن منتشر شده، بهتره. اگرچه محیط‌ها به اندازه برخی از محیط‌های دیگه تنوع و زیبایی ندارن اما جهان The Witcher 3 جمع و جور، جذاب و متناسب با تاریخچه فرنچایزه.

بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redemption 2؛ شگفت‌انگیزترین بازی جهان باز

احتمالاً Rockstar زمان زیادی رو برای توسعه یک پروژه جدید اختصاص میده، اما این شرکت تمایل داره انتظار رد ارزشمند کنه. Red Dead Redemption 2 قبل از عنوان ۲۰۱۰ اتفاق می‌افته که همچنین یکی از بزرگترین بازی‌های جهان باز تاریخه و داستان آرتور مورگان و گروه ون دِر لینده رو دنبال می‌کنه.

Rockstar واقع‌گرایی رو به عنوان اولویت در ایجاد RDR2 در نظر گرفته، و این به کنترل‌های شخصیت اصلی، مکانیک‌های گیم‌پلی و ارائه جهان ممتد میشه.

بازی Minecraft؛ بهترین بازی جهان باز

بازی Minecraft؛ بهترین بازی جهان باز در سبک خودش

به عنوان پرفروش ترین بازی، Minecraft تأثیر بزرگی بر صنعت گیمینگ گذاشته. این بازی یک عنوان بقای جهان بازه که دارای عنصر جذاب ساخت و سازه و ویژگی‌های گیم‌پلیش ساده ولی با اجرای فوق‌العادست.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان Minecraft رو بازی می‌کنن چون این بازی جهان باز خلاقیت رو به شیوه‌ای که به یادگار لگوهاست، در خودش جای داده. بازی Minecraft تنها توسط تخیل بازیکن محدود میشه، و همونطور که دهه‌ی گذشته نشون داده، برخی افراد محدودیتی ندارن.

بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim

بازی The Elder Scrolls 5: Skyrim

اسکایریم بهترین گیم‌پلی، داستان یا کوئست‌های جانبی در ژانر بازی‌های جهان‌باز رو نداره. نقش‌آفرینی‌های ار پی‌جی شرکت Bethesda نیز نقش بزرگی در این بازی نداره و محیط‌ها و مکان‌ها نیز به ویژه در مقایسه با سایر بازی‌های منتشرشده در دهه ۲۰۱۰، بزرگترین و زیباترین نیستن. با این حال، زمانی که به تعیین بهترین بازی جهان‌ باز تاریخ نگاه می‌کنیم، اسکایریم تنها پاسخ به نظر میرسه. احتمالاً “محبوب” می‌تونه واژه‌ی بهتری برای توصیفش باشه.

بدون شک، حتی اگر در بسیاری از زمینه‌ها پیشی گرفته شده باشه، بازی اسکایریم با این همه همچنان جامع‌ترین پروژه‌ جهان‌باز در دنیای گیمینگه. دهه‌ای از انتشارش گذشته و اسکایریم هنوز هم متوسط هزاران بازیکن رو در استیم داره که برای یک بازی نقش‌آفرینی تک‌نفره، تعدادی عجیب و غریبه.

جمع‌بندی بهترین بازی‌های جهان باز

در این مطلب به جمع‌بندی بهترین بازی‌های جهان باز پرداختیم. همونطور که گفتیم این عناوین کاملاً بی‌طرف و بر اساس نظرات طرفداران لیست شدن، پس طبیعیه که عنوان مورد علاقه‌ی شما در این لیست وجود نداشته باشه. اما جای نگرانی نیست، بخش کامنت‌ها در اختیار شماست تا هم من رو نقد کنید و هم بازی‌ای که دلتون می‌خواد رو به لیست اضافه کنید تا هنگام آدیت قرارش بدیم:)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×