آموزش‌ بازیاخبار بازی هابازی

راهنمای بازی استارفیلد + هرچیزی که باید درباره Starfield بدونید

می‌خواید با راهنمای بازی استارفیلد آشنا بشید؟ چند هفته از عرضه استارفیلد گذشت و نظرات مثبت و منفی زیادی رو همراه خودش آورد. برای کسایی که تازه وارد دنیای گیم شدن و یا حتی پیشکسوت‌های این عرصه، ممکنه این بازی پیچ و خم‌هایی داشته باشه که منجر به گیج شدن و در نهایت یاد نگرفتن روند بازی بشه. برای همین ما در بنچفا یک راهنمای جامعی رو برای شما آماده کردیم تا به صورت کلی دستتون بیاد که باید چگونه با این عنوان برخورد کنید. پس تا پایان این مطلب با راهنمای جامع استارفیلد همراه بنچفا باشید.


راهنمای بازی استارفیلد

همونطور که اشاره شد در این مقاله می‌خوایم به راهنمای جامع بازی استارفیلد بپردازیم و ببینیم چه چیزایی توی این بازی اهمیت داره و چه چیزهایی هم نداره. پس بدون معطلی بریم در اعماق فضا.

می‌تونید بررسی بازی استارفیلد رو در بنچفا بخونید.

در بازی استارفیلد مسیر اصلی رو گم نکنید

استارفیلد خیلی سریع بهتون آزادی عمل میده و می‌گذاره تا در همون مراحل ابتدایی به سراغ مکان‌های مختلف برید و به گشت و گذار بپردازید، اما پیشنهاد ما به شما اینه که حداقل برای چند ساعت تو مسیر داستان اصلی باقی بمونید. برای مثال می‌تونید تعدادی از ماموریت‌های Constellation رو انجام بدید با بتونید به سراغ یک معبد مرموز برید. اولش ممکنه داخل یک بازی جهان‌باز احساس محدودیت کنید اما به مرور به دلیل آموزش‌هایی که می‌بینید و آیتم‌هایی که بدست میارید برای این کار از خودتون تشکر می‌کنید.

از فست ترول استارفیلد استفاده کنید

از فست ترول استارفیلد استفاده کنید

برخلاف بازی‌های قبلی Bethesda که به اصطلاح می‌توانستید با پیاده‌روی و بدون استفاده از Fast Travel به طور حرفه‌ای کل بازی رو تجربه کنید، استارفیلد از لحظات ابتدایی به شدت به این موضوع وابستس. این بازی از چندین مکان جداگانه تشکیل شده که تنها با استفاده از Fast Travel می‌تونید بهشون دسترسی داشته باشید، که این ویژگی برای یک بازی نقش‌آفرینی از Bethesda عادی نیست، اما خب یکی از اصول استارفیلد محسوب میشه.

در منوی Pause، می‌تونید از دکمه «Set Course» در نقشه ستاره‌ای برای حرکت سریع بین مناطق مورد نظرتون استفاده کنید، و هنگامی که در حال کاوش هستید، می‌تونید با فشار دادن دکمه مربوطه به حالت اسکنر وارد بشید، سفینتون رو وارد محدوده‌ی دیدتون بکنید، و بدون وارد شدن به منویی بهش سفر کنید. برای ماموریت‌ها هم می‌تونید مسیر رو مستقیماً از منوی ماموریت‌ها تنظیم کنید.

تفنگ و تیرهاتون رو مدیریت کنید

چیزی که درمورد گلوله‌ها وجود داره اینه که اونقدرها هم کمیاب نیستن. این بازی به ژانر ترس و بقا تعلق نداره، اما برخورد با دشمنانی که از سطح شما بالاتر هستن چیز غیرمعمولی داخل این بازی نیست. ولی خب درکل منظورمون این نیست که با خیال راحت تیراندازی کنید و نگران مهمات نباشید. کاری که می‌تونید بکنید اینه که برای انواع تیرها یک تفنگ در اختیارتون باشه که در مواقع ضروری بتونید ازش استفاده کنید.

از فروختن داخل استارفیلد غافل نشید

از فروختن داخل استارفیلد غافل نشید

حتی اگر دنبال نکات زیر باشید، زمان زیادی نمی‌گذره که با مشکل فراوانی در جا دادن آیتم‌هایی که قصد فروششون رو دارید مواجه بشید. تقریباً همه بازارچیان و فروشگاه‌ها کالاها رو می‌خرن، اما بیشترشون در زمینه‌ی خاصی متخصصن. آسون‌ترین مکان برای فروش انواع مختلف کالاها مرکز توزیعه که شبیه به ساختمانیه که در تصویر بالا دیده میشه. در New Atlantis هم باید از تابلو‌های داخل خیابان پیداشون کنید.

هنگامی که در فروشگاهی هستید که قابلیت خرید آیتم‌هارو از شما داره، می‌تونید از انبار شخصی یا انبار سفینه‌تون بفروشید، اما نمی‌تونید چیزی رو که همراهاتون داخل اینونتوریشون دارن بفروشید. مثلا اگه تفنگ ارزشمندی هست که به شخصی دادید و قصد فروشش رو دارید، اول باید اون رو ازش بگیرید تا بتونید بفروشیدش.

راهنمای بازی استارفیلد

راهنمای بازی استارفیلد: سعی کنید دستتون چسب‌ناک نباشه

هممون تقریبا اون لحظه رو تجربه کردیم که وارد یک بازی دارای سیستم لوتینگ میشیم و دیگه هر چی که چشممون می‌بینه رو میخوایم برداریم. چست‌هایی که دم دست هستن و قفلی ندارن که دردسری نداریم و برشون میداریم،ظ اما برای چست‌هایی که دارای قفل هستن هم راهی برای بازکردن و لوت کردنشون پیدا می‌کنیم. چنین چیزی داخل استارفیلد هم وجود داره اما سعی کنید که زیاد تند نرید، چون ممکنه جیبتون رو از آیتم‌های بی‌ارزشی پر کنید که شاید تا آخر بازی هم به کارتون نیان. بذارید بهتون قول بدم که خیلی از چیز‌ها اونطور که شما فکر می‌کنید نمی‌ارزن و پیدا کردن و فروششون نه تنها پوینت مثبتی نداره، بلکه باعث هدر رفتن اکسیژن شما هم میشه.

از کشتی و کارکنان برای حمل بار در استارفیلد استفاده کنید

با این حال اگه نمی‌تونید جلوی لوت کردنتون رو بگیرید، می‌تونید از سفینه و یا همراهانتون برای حمل کردن وسایل مختلف استفاده کنید. اگر به یکی از همراهانتون نزدیک بشید و درمورد تعویض آیتم‌ها باهاشون صحبت کنید، می‌تونید وسایلی رو بهشون بدید. بعلاوه از این کار برای ارتقاء لباسشون و بهتر کردن ظاهرشون هم می‌تونید استفاده کنید.

از اون سمت مدیریت انبار سفینتون یکم پیچیده‌تره. اگه روی سفینه‌تون هستید و به کاکپیت نگاه می‌کنید (حداقل در سفینه‌ اولیه‌تون، The Frontier)، منوی انبار سفینه  کمی پشت صندلی خلبان، به سمت چپ روی دیوار قرار داره. از آنجا می‌توانید دکمه مربوطه رو فشار بدید و با فشردن دکمه‌ای دیگه به انبار شخصیتون برید تا بتونید انتخاب کنید که کدام آیتم رو به انبار کشتیتون اضافه کنید.

جت پک رو فراموش نکنید

در آغاز، ده‌ها ارتقاء برای ماجراجوی فضایی شما در دسترستونه، اما سه تاشون (بوست پک steal و persuasion) به ویژه در ابتدای بازی مفیدن. بوست پک به شما این امکان رو میده تا از جت‌پک خود استفاده کنید که برای مبارزه‌ها خیلی خوبه و به کمک میاد، اما در رفت‌وآمد هم کمک خلی زیادی بهتون میکنه و شما رو از قدم زدن نجات میده. خب وقتی میشه به طبقه‌ دوم پرواز کرد، چرا از پله‌ها برید؟ در کنار اون برای دیدن Stealth Bar حداقل یک‌بار باید مهارت مربوط به این بخش رو ارتقا بدید و Persuasion هم فقط یک توانایی خصوصاً مفید برای وقت‌هاییه که قدرت کافی برای جلوگیری از به وجود اومدن دعوا داخل صحبت‌ها رو ندارید.

راهنمای بازی استارفیلد

لباس فضاییتون رو یادتون نره

در بازی استارفیلد، باید در سیاراتی که با آناتومی انسان سازگاری ندارن، لباس فضاییتون رو بپوشید. می‌توانید آن را به وسیله دکمه‌های مناسب بپوشید و بیرون بیاورید، اما راه آسان‌تر برای انتخاب بین داشتن یا نداشتن لباس فضایی، همیشه داشتن یک لباس فضایی به طور پنهانی است. صفحه مدیریت انبار لباس فضایی دارای یک گزینه‌ای است که به راحتی ممکن است دست از چشم برود و امکان دارد آن را تنظیم کند که لباس فضایی شما در محلاتی با هوای قابل تنفس ناپدید شود. این گزینه برای کلاه هم وجود دارد، اگر می‌خواهید جزئی‌تر عمل کنید.

خواب در استارفیلد خیلی مهمه

استراحت در کشتیتون یا روی تخت‌خانه‌های دیگه‌ای که پیدا می‌کنید یا ایجاد می‌کنید، بیشتر از همه چیز به بهبود سلامتیتون کمک می‌کنه. همچنین به‌صورت موقت هم ۱۰٪  XP بیشتری دریافت می‌کنید. بنابراین خوابیدن قبل از سفرهای طولانی می‌تونه گزینه‌ خوبی باشه.

حواستون به سیستم شوتینگ باشه

نشانه‌گیری برای نقاط حساس دشمن یکی از اصول اولیه داخل بازی‌های شوتره. اینو نمیشه به عنوان یک نکته در نظر گرفت، بلکه چیزیه که به صورت دیفالت داخل هر علاقه‌مند به شوتری وجود داره. اما در استارفیلد، یک مسئله دیگه وجود داره و اینه که نقاط حساس همیشه در دسترس نیستن. در واقع بازی بهتون نمیگه این نقاط کجان، اما وقتی که تیرتون به اون قسمت برخورد کنه تغییراتی داخل نشانگرتون ایجاد میشه که خودتون متوجه این امر می‌شید. بیشتر مواقع، این قاط همون جایی هستن که انتظارش رو دارید: برای دشمنان انسانی، اصابت به سر (Headshot) نقطه ضعفشونه، اما برای ربات‌ها، مثل ربات‌های چهارپا که باهاشون روبه‌رو می‌شید، نشانه‌گیری به سمت پاهاشون منجر به ضربه‌های سنگینی میشه.

راهنمای بازی استارفیلد

پهلوگیری در استارفیلد

یکی از لذت‌های ساده در استارفیلد، پرواز به سمت یک سفینه دوستانه و پیوستن بهش برای پیدا کردن دوست جدید یا لوت کردنشه. این به اختیار شما بستگی داره. من خودم اشتباه کردم و به بعضی از سفینه‌هایی که قصد دوستی باهاشون داشتم برخورد کردم و اتفاقات جالبی نیفتاد. اگه در حال پرواز هستید و سفینه‌ای رو می‌بینید که می‌خواهید بهش متصل بشید، در منطقه مخصوص قرار بگیرید و سپس با نگه داشتن دکمه‌ مربوطه به آرامی پهلو بگیرید. در این زمان دکمه‌ دیگری رو هم باید فشار بدید پس حواستون باشه چون جای اشتباه ندارید.

بازکردن قفل‌ها در بازی استارفیلد

تو این زمینه تنها نیستید، باز کردن قفل در استارفیلد گیج‌کنندست، به این دلیل که خود بازی نحوه‌ی عملکرد مکانیک‌های این بخش رو بهتون نمیگه و شما خودتون باید راهی برای انجام این تسک پیدا کنید. برای شروع، نگران قفل‌هایی که درجه‌ی پیشرفته و یا بالایی دارن نباشید. چون که برای بعضی از این قفل‌ها باید تمام مهارت‌های مربوط به بازکردن قفل رو یاد گرفته باشید. اما قفل‌هایی که از سطح پایینی برخوردارن به راحتی و با یادگیری یک یا دو مهارت باز میشن. البته حواستون باشه که این بازکردن قفل رو کجا انجام میدید. چرا که اگه درجایی غیرقانونی این کار رو انجام بدید، طبیعتاً بازخورد خوبی نداره و برای سرتون جایزه گذاشته میشه. پس اگه اهل درگیری نیستید، حسابی به این موضوع دقت کنید.

هنگامی که در حال باز کردن قفل هستید، چندین دایره با شکاف‌های خاصی رو در صفحه نمایش مشاهده می‌کنید، که در سمت راست هم دایره‌های دیگه‌ای وجود دارن. چیزی که در سمت راست مشاهده می‌کنید، حلقه‌ها یا قطعه‌هایی هستن که به طور کامل در شکاف‌های دایره‌های سمت چپ جا میشن و قرار می‌گیرن. شما باید اون‌ها رو به درستی قرار بدید تا هر شکاف پر بشه. با این حال، به همین سادگی‌ها هم نیست که فقط قطعه‌ها رو در شکاف‌ها قرار بدید. اینکه یک حلقه در یک شکاف جا میشه و بهش می‌خوره به این معنی نیست که شما جاش رو پیدا کردید، بلکه ممکنه که همون حلقه در جای دیگه‌ای هم قرار بگیره و این حوصله‌ زیادی رو می‌طلبه. وقتی این اتفاق افتاد و متوجه شدید، می‌تونید مسیر رو عوض کنید اما این عملاً دیجی‌پیک شما رو که در ابتدا آیتم ارزشمندی محسوب میشه رو خراب می‌کنه. بنابراین توصیه میشه که قبل از تصمیم‌گیری برای اینکه حلقه‌هارو در کجا قرار میدید، جاشون رو حفظ کنید و بعد از پر کردن هر شکاف توسط دایره‌های مخصوص که در وسط صفحه نمایش قرار دارن، قفل با موفقیت باز میشه و شما می‌تونید هر چیزی که در داخل اون جعبه هست رو بردارید.

راهنمای بازی استارفیلد

اهمیت سفینه در استارفیلد

یکی از نکات قوت اصلی استارفیلد، قابلیت داشتن یک سفینه و سفارشی‌سازیشه. ایجاد یک سفینه از ابتدا، خرید یک سفینه‌ جدید، یا دزدیدن یک سفینه‌ از دیگر مواردی هستن که میشه باهاشون وسیله‌ نقلیه بدست آورد. متاسفانه، یک سری از گزینه‌های شخصی‌سازی به پیشرفت زیادی برای باز شدن احتیاج دارن. آره درسته، سفینه‌تون رو هم می‌تونید طراحی کنید، اما انتظار نداشته باشید که در ساعت‌های اول بازی وسیله‌ای شبیه به چیزی که در استارترک یا جنگ ستارگان دیدید داشته باشید. برای دستیابی به چنین درجاتی اول از همه باید لیاقتتون رو نشون بدید :) و سپس پیشرفت خاصی داشته باشید و همچنین پول موردنیاز رو هم جمع کرده باشید.

در آخر همه چیزو امتحان کنید

اولین نکته در این مورد اینه که عجله نداشته باشید و در گشت و گذار صبر و حوصله به خرج بدید. زمانی که درک ابتدایی‌ای از نحوه‌ی انجام کارها و مکانیک‌های بازی پیدا کردید، بالاخره وقتش میشه که از منطقه‌ امنتون بیرون بیاید و جسورانه‌تر عمل کنید. بازی واقعاً برای اینکه شما بتونید به سرعت چیزهایی که مورد علاقتون باشن رو پیدا کنید و بقیه وقتتون رو صرف اون‌ها بکنید طراحی نشده. برای همین وقتی که تقریبا با همه چیز آشنا شدید و پیچ‌وخم بازی رو یادگرفتید، اونموقع زمانیه که عملکرد شما بهبود پیدا می‌کنه. پس توصیه‌ی ما به شما اینه که دائم درحال یادگیری چیزهای جدید باشید. سلاح‌ها، سفینه‌ها، همراهان، و حتی انواع ماموریت‌هایی که انجام می‌دید رو عوض کنید. اینطوری قطعا تجربه‌ی بهتری از این عنوان رو خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×