بازیبررسی بازی

نقد و بررسی بازی The Finals; تولد یک پدیده‌؟

بازی The Finals تازگی کم‌یابی رو در ژانر مولتی‌پلیر رقابتی ارائه میده و به‌دلیل تخریب محیطی بسیار زیاد، خطرات مبتنی بر فیزیک و تفنگ‌های مختلف و ابزارهای عجیب و غریب، استراتژی های خلاقانه رو که در عناوین دیگه غیرممکن هستن ترکیب می‌کنه. این شوتر اول شخص در میان یک مسابقه بازی دیجیتالی رخ میده که داخلش تعداد تیم‌های سه‌نفره‌ی مختلف بر سر ذخیره‌های پول در مسابقه‌ای متمرکز بر هدف مبارزه می‌کنن. The Finals به بهترین وجه غیرقابل پیشبینیه. در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی بازی The Finals بپردازیم پس تا انتهای این مطلب با بنچفا همراه باشید.

از رویدادهای این گیم‌شو میشه به بارش شهابی یا نقشه برداری مجدد مسیر‌های از قبل حفظ شده توسط لیزر‌های مداری، انواع نقشه‌ها مانند سکوهای متحرک یا سازه‌های معلقی که می‌تونن اهداف رو مبهم کنن اشاره کرد و بهترین نقشه‌های دفاعی تیم شما اغلب با تخریب ساختمان‌ها از بین میره. اما آیا می‌تونه کاری از پیش ببره؟

این بازی هنوز اول راهه!

این بازی (The Finals) هنوز اول راهه!

توسعه‌دهنده استودیوی Embark تسلط خودش رو بر Unreal Engine با طراحی‌های سطح فوق‌العاده و کاملاً تخریب‌پذیر به نمایش می‌گذاره که مانور دادن رو این موضوع فوق‌العاده سرگرم‌کنندست. موناکو، لاس وگاس، سئول، و استادیوم اسکای وی چهار نقشه موجود در زمان انتشار هستن که به استراتژی‌های متمایز و ویژگی‌های اتفاقات تصادفی‌ای نیاز دارن که هر مسابقه رو به‌طرز چشمگیری از قبلی متفاوت می‌کنه. ممکنه که نقشه‌ای رو دانلود کنید و اون رو در دست ساخت یا غیرقابل تشخیص ببینید، مثل زمانی که طوفان‌های شن وگاس رو با تپه‌های شنی عظیم پوشوندن.

این بازی هنوز اول راهه!

کلاس های مولتی پلیر جدید در نقد و بررسی بازی The Finals

این بازی دارای سه کلاس منحصر به فرده: Light ،Medium، Heavy. Heavy می‌تونه یک نارنجک راکت مانند، شعله افکن، سپر انرژی، یک پتک عظیم، یا یک تفنگ چسب رو داشته باشه که به کاربر اجازه میده دیوارها و پوشش موقتی ایجاد کنه. Medium بسیار شبیه به نقش ساپورت هست و دارای گزینه‌ای برای داشتن یک healing beam ، تورت خودکار، سیستم های زیپ لاین، پدهای پرش و دفیبریلاتورها برای احیای سریع هستن.

در نهایت، کلاس Light در grappling hook و ابزارهای نامرئی متعدد تخصص داره. هر نقشی برای بازی کردن تجربه‌ی خاص خودش رو داره و امکانات متعددی رو برای بازی ارائه میده. مشاهده هماهنگی جذابی مثل ماموریت Cashout (یجورایی شبیه به ATM)که در اون به طرف مقابل میدان از راکت Heavy برای پرتاب جسم به بالای پد پرش Medium که به خوبی قرار گرفته استفاده میشه، من رو پرانرژی و کنجکاو می‌کنه. در نهایت، همکاری تیمی برای موفقیت در The Finals بسیار مهمه، به این دلیل که سقف مهارت با این ترکیب و تجهیزات قوی بسیار بالاتر میره.

ماموریت های بازی The Finals

قطع کردن تلاش تیم دشمن برای سرقت هدف (دستگاهی شبیه خودپرداز) با خراب کردن زمین از زیرشون با یک بسته RPG یا C4 و کمین کردن براشون در حالی که به طور غیرمنتظره به سطح پایین‌تری سقوط می‌کنن، فوق‌العاده رضایت‌بخشه. از طرف دیگه، می‌تونید با یک نارنجک به موقع از سقوط خطرناک جلوگیری کنید و یک طبقه یا پل موقتی رو در جایی که قبلاً وجود نداشت ایجاد کنید. استراتژی‌های واکنش‌پذیر و پرمخاطره‌ای که سیستم فیزیک بازی اعمال می‌کنه، من رو یاد تصمیم‌های وحشتناکی می‌اندازه که بهترین بازی‌های مبارزه‌ای رو تعریف می‌کنن.

تفاوت The Finals با عناوین دیگه

تفاوت The Finals با عناوین دیگه

با نادیده گرفتن ترند‌های مولتی‌پلیر فعلی، The Finals دارای میزان HP مناسب، زمان‌های طولانی Respawn، حذف اسلات‌های متعدد اسلحه، و کمبود اسکوپ در اکثر اسلحه‌هاست. در حالی که استفاده از iron sights در سلاح های بزرگتر مانند مسلسل سبک M60 گاهی دشواره چون که هم راستا بودن نشانگر می‌تونه باعث ایجاد مشکلاتی بشه، من تعهد Embark رو به‌تازگی از طریق این انتخاب ها تحسین می‌کنم، به این دلیل که تمرکزشون بر ابزارها، تخریب محیط زیست و خلاقیت رو تقویت می‌کنه. استراتژی هایی که از ترکیبشون ویژگی‌های جدیدی بوجود میان.

هوش مصنوعی در نقد و بررسی بازی The Finals

با این حال، در یک بازی با بسیاری از ویژگی های خوب طراحی شده، Embark از A.I مولد استفاده می‌کنه. صداگذاری تبدیل متن به گفتار جذاب نیست. شخصیت‌های گیم‌شو در بهترین حالت باورپذیر به نظر می‌رسن، اما به‌دلیل اجراهای تک‌نوت و نوشته‌های متوسط، به‌طور کلی ضعیف نشان داده می‌شن. علاوه‌بر این، من چندین بار ویس لاین‌های تکراری رو شنیدم، که استفاده توسعه‌دهنده از هوش مصنوعی رو تا حد زیادی بی‌معنی می‌کنه.

شخصی سازی نقد و بررسی بازی The Finals

شخصی‌سازی نقد و بررسی بازی The Finals

قابل ذکره که آیتم‌های مربوط به شخصی‌سازی درون بازی از قیمت منصفانه‌ای برخوردارن و دست پلیر‌ها رو تو این زمینه باز می‌گذارن. چه از طریق بتل پس اسکینی بدست بیارید و چه از فروشگاه درون بازی خریداری کنید، می‌تونید بخش های مختلفی از لباس رو تجهیز کرده و با دیگران جفت کنید. علیرغم پیشرفت آهسته بتل پس (که امیدوارم در آینده تنظیم بشه) ماهیت ترکیب پاداش‌هایی که داره، شما رو برای باز کردنشون هیجان‌زده می‌کنه.

نتیجه گیری

بازی The Finals تونسته خیلی زود خودش رو داخل دل افرادی که این سبک مورد علاقشونه جا کنه. چه هنگام درگیر شدن در نبردهای عمودی و چه هنگام با هیجان بالا رفتن از پشت بام‌ها در مسیر رسیدن به هدف بعدی، حرکت در محیط ها فوق العاده‌ست و هیجان تماشای اینکه زمین زیر پاتون فرو می‌ریزه جذابیت خاص خودش رو داره. تازگی هیچ وقت پیرنمیشه. در سال انتشار بازی۲های ویدئویی پیشگامانه، The Finals یکی دیگر از نکات برجسته‌ست.

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
×